کد مطلب: ۱۸۶۶۳۷

بحران مالی، اولویت اول چین در سال جدید

بحران مالی، اولویت اول چین در سال جدید

یک متخصص برجسته امور چین گفت که امسال اولویت اول آن‌ها جلوگیری از بحران مالی است. بنابراین دولت به دنبال هرگونه منشا ریسک می‌باشد که می‌تواند آغازکننده چنین بحرانی شود.

یک متخصص برجسته امور چین گفت که وحشت چین از بحران مالی باعث خواهد شد که پکن سطح هدف رشد اقتصادی این کشور را در حد معقول‌تری تعیین کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ یک متخصص برجسته امور چین گفت که وحشت چین از بحران مالی باعث خواهد شد که پکن سطح هدف رشد اقتصادی این کشور را در حد معقول‌تری تعیین کند.

اقتصاددان ایندیپندنت، اندی شی، در برنامه اسکوآک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: امسال اولویت اول آن‌ها جلوگیری از بحران مالی است. بنابراین دولت به دنبال هرگونه منشا ریسک می‌باشد که می‌تواند آغازکننده چنین بحرانی شود.

مقامات چینی به تازگی فرار پول از این کشور را محدود کردند و در مورد «کرگدن‌های خاکستری» هشدار دادند. این اصطلاح به ریسک‌هایی گفته می‌شود که پتانسیل حل و فصل شدن دارند اما تا به حال مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

شی اضافه کرد: دولت درحال حاضر به رشد اقتصادی به عنوان یک الویت برتر نگاه نمی‌کند. بلکه دولت در شرایط فعلی نگران ریسک‌های مالی است.

روز پنج‌شنبه رویترز با اشاره به منابع بی‌نامی از سیاست‌گذاران مالی چین خبر داد که چین در سال ۲۰۱۸ هدف خود برای رشد اقتصادی را همان ۶.۵ درصد سال قبل باقی خواهد گذاشت.

شی گفت: در شرایط کنونی بر خلاف مقامات دولت‌های قبلی، اگر فردی با جهت‌گیری اقتصادی حاضر موافق نباشد، از دولت کنار گذاشته خواهد شد. بنابراین دولت قدرت بیشتری برای انجام اهداف خود دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.