کد مطلب: ۵۶۲۶۸۴

مجلس بخشنامه افزایش حقوق مدیران را رد کرد

مجلس بخشنامه افزایش حقوق مدیران را رد کرد

نماینده مردم تهران در مجلس، از رد بخشنامه دولت درباره افزایش حقوق مدیران در هیأت تطبیق مصوبات با قوانین خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد انرژی قوه مقننه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «طبق اخبار واصله با پیگیری دکتر مالک شریعتی و دستور مجلس، بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق مدیران در هیأت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس رد شده و طی روزهای آتی به هیأت دولت ابلاغ خواهد شد.»

اخیرا اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای عنوان کرده که سقف در نظر گرفته شده برای حقوق پرداختی به کارکنان دولت در قانون بودجه ۱۴۰۰ که به میزان ۲٫۵ میلیون تومان است، شامل سقف پرداختی نمی‌شود و فقط شامل پایه حقوق می‌شود و سایر پرداختی‌ها هیچ سقفی ندارد ( تسنیم ).

دریافت حقوق‌های نجومی

روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس، از امکان لغو بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق مدیران در هیأت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس خبر داده بود.

وی با اشاره به بخشنامه هیات وزیران درخصوص افزایش حقوق مدیران که در روزهای پایانی دولت ابلاغ شده است، گفت: پیش‌بینی بنده این است که هیأت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، پس از بررسی‌های لازم، این بخشنامه را با توجه به حق قانونی که مجلس در این زمینه دارد، لغو کند.

وی افزوده بود: دولت فعلی بهمن‌های متعددی را ایجاد می‌‌کند که یک‌باره از روز ۱۲ مرداد بر سر منتخب مردم آوار شود؛ یکی از این بهمن‌ها همین بخشنامه‌ای است که آقای جهانگیری برای افزایش حقوق مدیران صادر کرده و بهمن دیگر تسری‌های مختلفی است که در حال مطرح شدن است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود: برخی از مدیران فعلی که به زودی قدرت را تحویل می‌دهند اقداماتی را انجام می‌دهند تا به جاهایی که امکان دارد بروند و پست به‌دست بیاورند، به نوعی دریافتی‌شان افزایش یابد تا از یک طرف حقوق نجومی دریافت کرده و از طرف دیگر فشارشان را بر دولت بعدی در بودجه بر جا بگذارند ( تسنیم ).

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    سلام خوب کردید مدیران که حقوقشان خوب است اضافه کار هم که میگیرند بس است
    خواهشا فکر همسان سازی حق ده ساله بازنشسته بیمارکه شرمنده زن بچه هستندرا مدنظر داشته باشید تادعای خیر پشت سرتان باشد نه ناله ونفرین