کد مطلب: ۶۵۱۱۸۰

برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود

برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود

بر اساس استاندارد مصرفی خانوارها و تغییر قیمت نان، یارانه مستقیم نان به همه مردم پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان ، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

به نقل از ایرنا ، ابراهیم صیامی مدیرکل آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: به طور متوسط هر ایرانی ۳۰۰ گرم مصرف نان دارد که مصرف سالانه کشور به ۹.۵ میلیون تن گندم می‌رسد.

اما آمارهای تامین گندم نشان می‌دهد سالانه ۱۱.۵ میلیون تن گندم در کشور مصرف می‌شود که نشان می‌دهد بخشی از گندم و آرد یا قاچاق می‌شود یا ضایعات است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح یارانه آرد و نان افزود: با این اقدام ۲ میلیون تن در مصرف گندم صرفه‌جویی خواهد شد و دولت می‌تواند به مردم کمک بودجه‌ای کند. البته قرار نیست که یارانه‌ای را حذف کنیم بلکه می‌خواهیم آن را به خانوارها برسانیم.

این مقام دولتی افزود: عمده یارانه‌ای که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در ابتدای زنجیره می‌دهیم از بین می‌رود و به مصرف‌کنندگان نمی‌رسد. بنابراین یارانه را به جای ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره می‌دهیم.

وی اضافه کرد:‌ بر اساس استاندارد مصرفی خانوارها و تغییر قیمت نان، یارانه مستقیم نان به همه مردم پرداخت می‌شود. با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

مزیت این کار این است که افرادی که بیش از الگو مصرف کنند باید الگوی مصرف را اصلاح یا به قیمت آزاد خریداری کنند. افرادی هم که مصرف آنها کمتر از الگوی استاندارد است پولی هم برای آنها می‌ماند. بنابراین نان برای مردم گران نمی‌شود.

صیامی افزود: برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود و با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرگ من به مرگ خودم راضیم حداقل شرمنده خانوادم نمیشم 😔

  • سجاد

    این ها بفکر مردم نیستند فقط میخوان خون مردم تو شیشه بکنن خداخودش رحم کنه برای این دولت ملن

  • ناشناس

    سلام ببخشید یارانه افراد جامانده چی میشه؟ یعنی ماهم که یارانه نقدی و یارانه معیشتی نمیگیریم جز مردم هستیم واز مزایای یارانه نان برخورد ار میشویم؟
    من و شوهر م صاحب هیچ ملک وزمین و ماشین نیستیم مستاجر هستیم میشه خواهشا سایت یارانه برای جامانده ها باز بشه ما یک دختر 9 ساله دارم 🙏

  • ناشناس

    اگر مثل یارانه که به حساب نیمی از مردم نیامد..شود که نصف مردم از گشنگی تلف میشوند.۳

  • ناشناس

    سلام خسته نباشی من این رایانه واسم واریز شده ولی نمیشه برداشت چرا آدمو اذاب میدید ریختید بزارید برداشت کنن مردم

  • ناشناس

    نون خالی مردم رو نمی تونید تامین بکنید خجالت بکشین شاید یکی خواست دو تا اضافه نون بخوره یا مهمون داشت به طرف بگیم نون تو با خودت بیار واقعل خاک تو سر هستین

  • ناشناس

    من و همسرم یک حقوق داریم و مستاجر هستیم چرانه اصلا یارانه نریختن در صورتی که ۸ ماه از وام یارانه باقی مانده

  • ناشناس

    سلام به همه عزیزان
    شوهرمن یه کارگر ساختمانی الان نزدیک به چهارماه که بیکار این نون خالی رو هم دارید از ما میگیرید فقط خدا به دادمون برسه.

  • ناشناس

    اخ این چه کاری می کنین خداروخوش میاد .یه خورده رحم داشتی باشین.فردا مهمون بیاد چطوری سفر باز کنیم جلوش اخی مرغ روغن سیب زمینی ماکارونی اخی کدم شو بکم همه رو کرون کردین لااقل این نون آزمون نگیریم خواهش میکنم

  • ناشناس

    یا صاحب زمان خودت فریادرس مردم باش