کد مطلب: ۵۶۴۳۰۹

بررسی انواع ردیاب خودرو – راهنمایی برای خرید جی‌پی‌اس خودرو

بررسی انواع ردیاب خودرو – راهنمایی برای خرید جی‌پی‌اس خودرو

عملکرد اساسی یک سیستم ردیاب خودرو، جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی یک وسیله نقلیه است. با این حال، تفاوت بین سیستم ردیاب با کیفیت و ردیاب خودرو ارزان‌قیمت به سخت‌افزار، نحوه انتقال داده‌ها به سرور، نوع داده‌ها و نحوه انتقال داده‌ها به کاربر وابسته است.

سیستم‌های ردیابی GPS در طول دهه گذشته بسیار محبوب شده‌اند و این تکنولوژی کاربردهای فراوانی در صنایع پیدا کرده است. شما می‌توانید آن را در رسانه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، گوگل پلاس و غیره مشاهده کنید. همچنین دستگاه‌های ردیاب خودرو برای اطمینان از ایمنی آن ساخته و بکار گرفته شده‌اند.

عملکرد اساسی یک سیستم ردیاب خودرو ، جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی یک وسیله نقلیه است. با این حال، تفاوت بین سیستم ردیاب با کیفیت و ردیاب خودرو ارزان‌قیمت به سخت‌افزار، نحوه انتقال داده‌ها به سرور، نوع داده‌ها و نحوه انتقال داده‌ها به کاربر وابسته است.

در مورد آگهی‌هایی که با عنوان ارزان‌ترین ردیاب شخصی یا آهنربایی می خوانید، بیشتر دقت کنید. برای انتخاب ردیاب خودرو باید فاکتورهای زیادی مد نظر قرار داده شود. در ادامه به ده مورد از نکات مهم خرید دستگاه ردیاب خودرو اشاره خواهیم کرد.

ردیاب خودرو آفلاین یا آنلاین؟

در سیستم‌های ردیاب خودرو آفلاین، واحد گیرنده تمام داده‌های GPS را ذخیره می‌کند. این داده‌های ذخیره شده تنها پس از بازگشت خودرو به مرکز نظارت به یک سرور محلی ارسال می‌شود. برای دانلود داده‌های منتقل شده به یک Wi-Fi hotspot نیاز داریم. انتخاب سیستم ردیاب خودرو آفلاین عمدتا به فرکانس جمع آوری اطلاعات و فضای حافظه در دسترس برای ذخیره‌سازی داده‌های منتقل شده بستگی دارد.

ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه ردیاب متغیر است. بعضی از دستگاه‌ها می‌توانند داده‌ها را فقط برای ۷ روز ذخیره کنند در حالی که برخی دیگر قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات را تا ۶۰ روز دارند. اگر وسیله نقلیه برای مدت طولانی از پوشش خارج شود و داده‌ها از ظرفیت حافظه فراتر روند، خطر از دست دادن اطلاعات وجود دارد. با توجه به کمبود حافظه، داده‌های جدید بر روی داده‌های قدیمی بازنویسی می‌شوند و اطلاعات قدیمی برای همیشه از بین می‌روند.

ردیاب خودرو آنلاین از مودم همراه / ماهواره‌ای در سیستم GPS استفاده می کند. این نوع ردیاب خودرو بر اساس یک فرکانس از پیش تعیین شده، به طور مداوم داده‌ها را بر روی سرور به‌روزرسانی می‌نماید. بسته به ارائه دهنده سرویس، فرکانس به‌روزرسانی داده‌ها می‌تواند از ۱۵ ثانیه تا یک بار در روز متفاوت باشد. با توجه به اینکه داده‌ها به طور مداوم به روز می‌شوند، خطر از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد.

هزینه ردیاب

هزینه ردیاب خودرو را می‌توان با دزدگیر و قفل پدال مقایسه کرد. خیلی افراد فکر می‌کنند دستگاه‌های دزدگیر مقرون به صرفه‌تر از ردیاب‌ها هستند ولی این‌گونه نیست. امروزه با توجه به کاهش خدمات دیتای اپراتورهای تلفن همراه و توسعه زیرساخت‌های شبکه بی‌سیم می‌توان گفت هنگامی که صحبت از تعمیر و نگهداری می‌شود ردیاب خودرو هزینه کمتری دارد.

2wedfg

مدیریت کارآمد

مدیریت موثر با استفاده از ردیاب خودرو امکان‌پذیر است. این دستگاه‌ها وضعیت هر وسیله نقلیه و محل رانندگان را روی یک نقشه نشان می‌دهند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری یا دیگر موارد را اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید و به طور موثر عملیات روزانه را مدیریت نمایید.

قابلیت اعلام هشدار و ارسال نوتیفیکیشن

در یک سیستم ردیاب خودرو، هشدارها و نوتیفیکیشن های لحظه ای بسیار مهم هستند و می‌توان تنها با استفاده از دستگاه‌های ردیاب خودرو به این ویژگی دست پیدا کرد. با استفاده از سیستم پسیو، مدیران ناوگان حمل و نقل تا زمانی که وسیله نقلیه به مرکز مانیتورینگ بازنگردد قادر به نظارت بر آن نخواهند بود. سیستم جی‌پی‌اس اجازه می‌دهد تا مدیران ناوگان، حتی زمانی که در دفتر کار خود نیستند وسایل نقلیه را به صورت ۲۴ ساعته ردیابی نمایند.

مدیران مجبور نیستند در تمام روز به صندلی‌هایشان بچسبند زیرا هشدار از طریق ایمیل یا دستگاه تلفن همراه برای آنها ارسال می‌شود. هشدارها را می‌توان برای سرعت‌های بیش از حد، توقف‌های طولانی، ورود یا خروج از مناطق خاص جغرافیایی و … فعال کرد. همچنین امکان جلوگیری از فعالیت‌های ناامن و پرهزینه را به صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند. برنامه ریزی این هشدارها را می‌توان با عیب‌یابی موتور به صورت آنی یا با توجه به مسافت طی شده انجام داد.

کیفیت نقشه

ویژگی‌های نقشه ردیاب خودرو به شما اجازه می‌دهد تا مسیرهای حرکت را در سطوح مختلف در دسترس داشته باشید. این سطوح شامل نقشه‌های خیابانی، نقشه ماهواره‌ای و … می‌باشد. سیستم GPS باید بتواند به خوبی با ارائه دهنده نقشه همکاری کند. نقشه نیز باید شامل جزئیات دقیق و درست باشد تا موجب سردرگمی راننده نگردد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود محل دقیق خودرو به آسانی ردیابی گردد.

3erfg

تصادفات

به گزارش سایت (www.iranrahyab.com) اگر سیستم ردیاب خودرو از نوع آفلاین باشد و در اثر تصادف این قسمت آسیب ببیند، احتمال از دست رفتن داده‌ها بسیار بالاست زیرا اطلاعات به طور مداوم به روز نمی‌شوند. در ردیاب خودرو آنلاین ، آخرین داده‌ها درست قبل از حادثه منتقل می‌شود. اگر دستگاه آسیب نبیند، به‌روزرسانی اطلاعات به صورت آنی ادامه می‌یابد.

پیشگیری از سرقت

جلوگیری از سرقت یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ردیاب خودرو است. اکثر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند سیستم GPS را با درنظر گرفتن این ویژگی بر روی وسایل نقلیه خود نصب کنند. همانطور که سیستم ردیاب خودرو بلادرنگ به طور مداوم موقعیت وسیله نقلیه را به‌روزرسانی می‌کند، پیدا کردن وسیله نقلیه گمشده آسان‌تر می‌گردد. در مقایسه با سیستم‌های پسیو، سیستم‌های ردیاب خودرو لحظه‌ای با توجه به به‌روزرسانی لحظه‌ای داده‌ها سریع‌تر هستند.

تجربه‌ی کاربر

ردیاب خودرو دارای یک اپلیکیشن است که تمام داده‌های جمع‌آوری شده را نمایش می‌دهد. نقشه‌های زنده، هشدارها مکانی و … همگی در این اپلیکیشن دیده می‌شود. در حالت ایده‌آل، اپلیکیشن باید یک تجربه کاربری بصری و روان را برای کاربر فراهم نماید. شما باید بتوانید اطلاعاتی را که نیاز دارید بدون هیچ مشکل یا سردرگمی، به راحتی پیدا کنید. اگر در حال خرید دستگاه ردیاب خودرو از یک فروشگاه هستید، از فروشنده بخواهید که یک نسخه دمو از برنامه و نحوه کار آن را به شما ارائه دهد. برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین نیز حتما بخش نظرات کاربران را به دقت مطالعه کنید.

سازگاری

یکی از ویژگی‌هایی که هنگام خرید دستگاه ردیاب خودرو بررسی می‌شود سازگاری آن با ماشین شماست. این مسئله بسیار مهم است زیرا تضمین می‌کند که:

  • دستگاه قادر به جمع‌آوری تمام اطلاعاتی است که وعده آن داده شده و شما می‌توانید از تمام ویژگی‌های بدون مشکل استفاده کنید.
  • این دستگاه تاثیری بر عملکرد خودرو شما ندارد.

قابلیت اطمینان

در نهایت، برای خرید هر دستگاه الکترونیکی، شما باید از کیفیت آن آگاه باشید. شاید در بازار دنبال ردیاب ماشین ارزان قیمت بگردید اما ممکن است سخت‌افزار و نرم‌افزار این دستگاه‌های ارزان‌قیمت استاندارد لازم را نداشته باشند. همچنین معمولا تعمیر یا جایگزینی چنین دستگاه‌هایی دشوار است. بنابراین، مطمئن شوید که ردیاب خودرو قابل اطمینان را با پرسیدن دو سوال مهم انتخاب می‌کنید:

  • آیا دستگاه دارای درجه OEM است؟ جواب این سوال مشخص می‌کند که دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است تا به طور یکپارچه با تمام مدل‌های خودرو کار کند.
  • آیا خدمات پس از فروش به راحتی در دسترس شماست؟ پاسخ این سوال به شما اطمینان می‌دهد که نباید بابت تعمیر دستگاه معیوب خود نگران باشید.

این‌ها موارد مهمی بود که در هنگام خرید ردیاب خودرو باید در نظر بگیرید. ارزانترین ردیاب خودرو همیشه بهترین انتخاب نیست. شما باید دستگاه ردیاب را با توجه به نیازهای خود خریداری نمایید زیرا ممکن ارزان‌ترین جی‌پی‌اس خودرو نتواند آیتم‌های مورد نظر شما را ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.