کد مطلب: ۱۶۵۹۶۸

بررسی تحقیق و تفحص از بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران

بررسی تحقیق و تفحص از بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور ربیعی در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

رحیم زارع در تشریح نشست صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران به استناد ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به درخواست آقای حسن کامران نماینده اصفهان با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای درخواست تحقیق و تفحص کامران از بانک توسعه تعاون بانک رفاه کارگران افزود: نحوه عزل و نصب‌ها، چگونگی اجرای قوانین ایثارگران، نحوه پرداخت وام‌ها، بررسی نحوه اختصاص سود سپرده‌ها، میزان اجرای شرح وظیفه پز بانک، میزان اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه، چگونگی کم کردن هزینه‌های جاری و عمرانی و نحوه اجرای قانون سال ۹۳ در مورد حقوق‌ها از جمله محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از این دو بانک است.

چرایی تبعیض در پرداخت وام‌ها از محورهای تحقیق و تفحص

زارع ادامه د اد: نحوه برخورد با ارباب رجوع و تکریم آنها، چرایی تبعیض در پرداخت وام‌ها و میزان دادن وام به کارگران و تعاونی‌ها از دیگر سوالات نماینده اصفهان در تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران است.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون به همراه مدیران عامل بانک‌ها در نشست امروز توضیحاتی درباره سوالات تحقیق و تفحص مطرح کرد، یادآور شد: مقرر شد در ظرف مدت 10 روز مجددا مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران موضوعات و محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران را مجددا بررسی کند و کامران نظر نهایی خود را پس از موعد مقرر به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

در صورت موافقت نماینده اصفهان هیاتی در فرصتی 3 تا 5 ماهه موضوعات را پیگیری می‌کند

زارع افزود: در صورت پذیرش نظر کمیسیون مبنی بر پیگیری موضوعات مورد سوال از طریق غیر از تحقیق و تفحص و پذیرش کامران گروهی متشکل از متقاضی اعضای کمیسیون و هیاتی در فرصتی 3 تا 5 ماهه موضوعات را پیگیری و نتیجه آن را گزارش و در صورت تایید تخلفات موضوع از طریق تحقیق و تفحص و یا ماده 236 پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نهایت در صورت قانع نشدن نماینده متقاضی موضوع از طریق هیات تحقیق و تفحص پیگیری می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.