کد مطلب: ۵۲۹۹۸۹

رئیس سازمان بورس خبر داد:

تغییر در روش انتشار EPSها/ بررسی تغییر دامنه نوسان

تغییر در روش انتشار EPSها/ بررسی تغییر دامنه نوسان

رئیس سازمان بورس گفت: در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت‌ها به نحو خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد علی دهقان دهنوی، در رابطه با تصمیمات جدید برای بازار سرمایه، اظهار کرد: در شرایط فعلی در تمامی ابعاد بازار سرمایه در حال انجام اقدامات متعددی هستیم.

او در مورد دامنه نوسان ، اظهار کرد: بحث دامنه نوسان در اختیار هیئت مدیره سازمان است ، اکنون نیز در حال بررسی آن هستیم و هر زمان که نیاز باشد آن را تغییر خواهیم داد.

دهقان دهنوی در خصوص انتشار EPS شرکت ها گفت : در شرایط کنونی در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت ها به نحو بسیار خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد ناگفته نماند که در این مدل جدید، سناریو های مختلفی در اختیار مالکان سهم قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: EPS شرکت ها وابسته به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز و قیمت های جهانی کالای صادراتی آن صنعت است که این مدل جدید می تواند به عنوان یک بازوی کمکی عمل کند ، وقتی شرکتی بیاید و از سناریوی جدید برای انتشار EPS استفاده کند به طور خودکار اطلاعات متعددی در رابطه با سود آن شرکت ها در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که آیا شما نسبت به نحوه انتشار اوراق توسط دولت طی امسال انتقادی دارید یا خیر؟ گفت : بنده نسبت به فروش اوراق انتقادی نداشتم به سبب آنکه بازار اوراقی که دولت منتشر می کند، از بورس مجزا است، اما مسئله ای که در بحث اوراق مطرح است و قابل توجه قرار می گیرد نرخ آن است ، همیشه از بانک مرکزی درخواست کرده ایم که با عملیات بازار باز مدیریتی را انجام دهند که تا نرخ این اوراق صدمه ای به بورس وارد نکند ، ما این مسئله را تا به نتیجه رسیدن پیگیری می کنیم .

آخرین اخبار حوزه بورس را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ص

    فقط خواهشن با توجه به اینکه سهام ها 50 _40 درصد ضرر هستیم کاری کنید بتوانیم این ته مانده پولی که برایمان مانده برسیم دعا یتان میکنیم . هر روز صف فروش نگذارید

  • فرزند تحریم

    این دولت به خاطر اینکه اعتبار یارانه هارو تامین کنه جیب سهام دارها رو خالی کرد اخه کجای دنیا بوجه کشور رو از طریق بورس تامین میکنه ،حالا اگه یه پول خوب هم به حسابمون میریختن باز ادم اینقدر ناراحت نمیشد هر۱۰روز بین ۳۰الی ۴۵تومن میریزن به حسابمون انگار به بچه پول میدن مثلا میخوان به مردم بگن ما ۱۰روزیکبار پول میریزیم به حساب مردم اما این رو بدونید ماگدا نیستیم گداافراد تازه به دوران رسیده هستند که فکرمیکنند مشکلات مردم باماهی ۳۰هزارحل میشه.

  • سهامدار بیچاره

    فقط میشه گفت، خاک بر سرتون با این نحوه مدیریت کردنتون، اعتماد و سرمایه اجتماعی یک ملت رو بر باد فنا دادید، پول چاپ می کردید، بهتر از این بود که به سرمایه مردم دست درازی کنید و امید و آرزوهای جوانان مملکت رو بر باد فنا بدید.درست کنید هر چه زودتر این گندی که زدید.

  • ناشناس

    درود. چرا در جامعه ایران اگر 1 نفر 10 هزار تومان به کسی لطمه بزند یا زیان برساند ، باید خسارت را جبران کند یا رضایت طرف را بگیرد؟
    اما در زمان تصدی آقای قالیباف اصل در پست رئیس سازمان بورس با بی تدبیری ایشان و مسئولین بالادستی، بصورت میانگین سهامداران خرد، بیش از 50 درصد از سرمایه و اندوخته مردم پودر شد.
    حالا واقعاً چه اتفاقی افتاد؟ فقط ایشان از پست خودشان استعفاء دادند یا نهایتاً برکنار شدند!!!
    ولی از بنده که از اوایل تیرماه تا 22 مرداماه99 حدود 600 میلیون وارد این بازار کردم و الان بیش از دوسومِ سرمایه ام به هدر رفته، چه دردی درمان می شود ؟ جالب اینجاست که با این قفلهای صف فروش متاسفانه توان برداشت حتی بخشی از همین ته مانده سرمایه را هم ندارم .

  • ناشناس

    آقای دهنوی، اگر حرف زدن بلد نیستی . حرف نزدن را که بلدی ؟!
    پس لطفا سکوت کن !

  • مال باخته

    درود بر سهامداران عزیز:
    جناب دهنوی: بازارِ بورسِ سرطانیِ ایران؛ داروی قوی می خواهد، قرص استامینوفن و دروغ لازم ندارد .
    از بس که شما و پیشینیانتان دروغ گفته اید .اعتماد را به کلی از بازار سرمایه گرفته اید .‌ از تابستان ۹۹ چندین مرتبه وعده داده شد که درصدی از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه تزریق شود.
    اما سال ۹۹ به پایان رسید ولی حتی یک ریال از صندوق توسعه ملی به بازارسرمایه تزریق نشد . الان انتهای فروردین ۱۴۰۰ هستیم و در این سال هم بدنبال وعده ۱۰۰٪ دروغ ترزیق ۲۴ هزار میلیاردی، فقط بورس ایران را روز سه شنبه بصورت تصنعی یک روز در بعضی از سهم ها سبز نگه داشت و چون این حرف ها، عملاً دروغ بود روز چهارشنبه بازار سراسر قرمزی را مجدداً شاهد بودیم . لطفا کمتر دروغ بگویید .

  • ناشناس

    این آقا هم دست نشانده دژپسنده و از او و همتی بانک مرکزی خط میگیره , ۴ ماه دیگه هم میزاره میره و به ریش مردم فریب خورده در بورس می خنده ,فقط اعتراض برای حقمان راه چاره است

  • ناشناس

    آقای دهنوی پس قبول دارید که EPS شرکت ها شفاف نیست , لازمه اعتماد مردم به هر بازاری شفافیت و عدم وجود رانت و بی قانونی است ,شما مسئولین بورس ایران را نابود کردید و دوستانتان قبل از مرداد۹۹ از بازار خارج شدن,دل مردم را خون کردید

    • مریم

      اقای دهنوی بخدا مشکل بورس دامنه نوسان نیست .
      بلکه اندک درصدی از پولهایی که بردین را به بازار بورس تزریق کنید .
      این بازار داره از بی پولی رنج میبره .
      ما بقیه چیزها بازی هست .
      البته من میدانم تو و دول ت دارین وقت میخریدن تا ریاستتان تمام شود و کشوری فلج تحول دولت بعدی بدهید

  • ناشناس

    پولی که قرار بود وارد بورس بشه چی شد با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه اقای دهنوی

  • ناشناس

    یه فاتحه برا بورس و علی الخصوص اقتصاد ایران بایستی خواند البته از چندین ماه پیش