خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۳۰۳۲

برق‌رسانی به روستاها ۱۳ برابر افزایش یافت

برق‌رسانی به روستاها ۱۳ برابر افزایش یافت

مجری برق روستایی کشور با تاکید بر اینکه در سال ۵۷ حدود ۴۴۰۰ روستا برق‌دار بودند و در حال حاضر این عدد به ۵۷ هزار روستا رسیده است، گفت: تامین برق ۲۳۰ روستا از طریق انرژی‌های نو صورت می‌گیرد.

ولی‌الدین مصلحتی شربیانی با اشاره به اینکه وضعیت برق‌رسانی به روستاها قبل از سال 57 تنها به نقاط توریستی و اطراف شهرهای بزرگ معطوف شده بود، گفت: در دهه 50 اکثر روستاهای برق‌دار مربوط به روستاهایی می‌شد که یا اطراف شهرهای بزرگ مثل تهران و یا مناطقی که در رفت و آمد توریست‌ها بود، بنابراین توجه به برق‌رسانی روستاها بعد از انقلاب سرعت گرفته و حتی در زمان جنگ نیز متوقف نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصلحتی شربیانی با تاکید بر اینکه در سال 57 حدود 4400 روستا که آن هم اغلب روستاهای اطراف شهرهای بزرگ بودند برق داشتند، گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای برق‌دار کشور 57 هزار روستا است که نشان از رشد 13 برابری می‌دهد.

مجری برق روستایی کشور ادامه داد: در حال حاضر برق حدود 230 روستا از طریق انرژی‌های نو تامین می‌شود.
به گفته وی، در سال 88 برق‌رسانی به روستاها بالای 20 خانوار به اتمام رسید و در پایان سال 95 جشن برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار برگزار شد.

مصلحتی شربیانی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر روستای بدون برق داریم، گفت: قطعا روستای بدون برق داریم، اما این روستاها به دلایلی مثل نداشتن کد روستا، معارض و مشکل منابع طبیعی هنوز برق‌دار نشده‌اند.

وی افزود: این روستاها شناسایی شده‌اند، در حال حاضر حدود 385 روستا هستند که در برنامه برق‌دار شدن قرار دارند.

مجری برق روستایی کشور با اشاره به اینکه رشد جمعیت روستایی با جمعیت شهری متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود برق‌رسانی به روستاها با برق‌رسانی به شهرها را متفاوت کند، اظهار داشت: در حال حاضر برخی روستاها هستند که 5 خانوار و یا 7 خانوار در آن می‌کنند، اما تلاش شده است که اگر زیر شبکه برق بوده‌اند با یک ترانس این روستاها نیز برق‌دار شوند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.