کد مطلب: ۶۶۹۳۱۳

برنج کمتر از ۴۰ هزار تومانی در بازار نیست

برنج کمتر از ۴۰ هزار تومانی در بازار نیست

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت برنج خارجی با احتساب حداقلی سود خرده‌فروشی برای مصرف‌کنندگان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تمام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌ گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، برنج خارجی از ۲۷ تا ۳۷ هزار تومان در هر کیلو در سطح عمده‌فروشی عرضه می‌شود که با احتساب سود حداقلی خرده‌فروشی یعنی ۱۰ درصد، قیمت برای مصرف‌کننده بین ۳۰تا ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

همشهری گزارش داد، قاسم‌علی حسنی گفت: قیمت برنج ایرانی در بنکداری‌ها بین کیلویی ۶۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است. بنکداران، برنج را با سود ۳ درصد عرضه می‌کنند. این گفته حسنی به این معناست که قیمت فروش برنج در استان‌های تولیدکننده به حداقل ۵۸ و حداکثر ۱۰۶ هزار تومان رسیده است.

بعد از تعیین نرخ مصوب از سوی دولت برای برنج که اسفند سال گذشته به‌دنبال اوج‌ گرفتن قیمت در بازار اتفاق افتاد، گفته شد عرضه برنج در بازار کاهش یافته و تولیدکنندگان و واسطه‌ها حاضر نیستند برنج را با نرخ تعیین شده به فروش برسانند. این کمبود هم‌اکنون برطرف شده اما سیر صعودی قیمت‌ حفظ شده است.

در خواربارفروشی‌ها قیمت بعضی ارقام کیفی مثل گیلان کشت دوم کیلویی ۱۳۴ هزار تومان، هاشمی درجه یک کیلویی ۱۲۲ هزار تومان، صدری و طارم محلی کیلویی ۱۰۵ هزار تومان و برنج نیم‌دانه بالای کیلویی ۵۰ هزار تومان گزارش شده است.

قیمت بیشتر ارقام وارداتی نیز در خرده‌فروشی‌ها به بیش از ۴۰ هزار تومان رسیده و با افزایش قیمت‌های جهانی و رشد هزینه واردات، به‌نظر می‌رسد بازار برنج رسما با قیمت‌های زیر ۴۰ هزار تومان خداحافظی کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.