کد مطلب: ۴۷۵۸۷۳

چرا بهتر است امور مالی شرکت‌ها برون‌سپاری شود؟

چرا بهتر است امور مالی شرکت‌ها برون‌سپاری شود؟

کارفرمایان و مدیران کسب و کارها با برون‌سپاری امور مالی خود به گروه مالی کده می‌توانند با کاهش هزینه‌های ثابت، سودآوری خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

شما بعد از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان گروه مالی کده به این نتیجه می‌رسید که چگونه برون‌سپاری مناسب را انجام دهید و چه چهارچوب‌هایی رعایت شود تا بهترین عملکرد را داشته باشید. برون‌سپاری امور مالی و حسابداری فقط مربوط به شرکت‌های بزرگ نیست، بلکه مزایا و سودآوری این موضوع برای مشاغل و شرکت‌های تازه‌تاسیس و کوچک بیشتر نمایان می‌شود. شرکت‌های کوچک و نوپا مانند شرکت‌های بزرگتر ترجیح می‌دهند بعضی عملکردهای داخلی را به افراد خارج از شرکت بسپارند و برون‌سپاری کنند که این کار مزایای بسیاری دارد از جمله کاهش هزینه‌ها و سپردن امور مالی به کسانی که در قوانین مالی و مالیاتی متخصص هستند و به مقررات و دانش جدید اشراف دارند.

کارفرمایان و مدیران کسب و کارها با برون‌سپاری امور مالی خود به گروه مالی کده می‌توانند با کاهش هزینه‌های ثابت، سودآوری خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند. کارآفرینان موفق و آگاه معتقدند که اموری که در حوزه وظایف اصلی مجموعه نیست را برون‌سپاری کنند تا مثل فعالیت‌های روزانه و تناوبی که از امور اصلی شرکت نمی‌باشد اجتناب کنند و سازمان را دچار هزینه و وقت و انرژی زیادی نکنند.

مشاوره مالی و مالیاتی

financial and tax advisory services

مرحله اول در مشاوره‌ی امور مالی و مالیاتی، مطلع شدن از وضعیت مالی شما است. اگر از وضعیت مالی خود مطلع نیستید، قادر به برنامه‌ریزی هم نمی‌باشید. ما به شما کمک می‌کنیم از وضعیت فعلی خود مطلع شوید و با ترفندها و تجارب متخصصان مالی کده به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

IMG 20200909 091601

خلاصه سرفصل های مشاوره در گروه مالی کده به شرح زیر است:

  • مشاوره‌ مالی و مشاوره مالياتی
  • مشاوره مالی مهندسی نرم‌افزار از مرحله شناخت تا توليد و بهره‌برداری
  • مشاوره مالی و مالياتی بابت طراحی سيستم‌های مالی
  • مشاوره مالی در زمينه امور کار و تامین اجتماعی
  • مشاوره بابت قوانین تجارت
  • مشاوره مهندسی نرم‌افزار از گام شناخت تا توليد واجرا و بهره ‌برداری

اظهارنامه، گزارشات فصلی و ماهانه

ارسال خلاصه لیست حقوق کارکنان و پرداخت مالیات تکلیفی:

Send summary of employee payroll and tax payments

مودیان بعد از محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل خود تا یک‌ماه وقت دارند لیست محاسبات حقوق و دستمزد و مالیات حقوق را برای اداره مالیاتی ارسال کنند (ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم). برای مثال لیست مالیات حقوق فروردین ماه باید تا ۳۰ام اردیبهشت ماه به سامانه مالیات حقوق سازمان امور مالیاتی ارسال شود. نکته این است که در ماه‌های ۳۱ روزه باید تا پایان روز ۳۰ام لیست حقوق را ارسال و مبلغ مالیات را پرداخت نمائید.

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی:

Send Social Security insurance list

یکی از وظایف قانونی حسابداران تهیه و تنظیم و ارسال لیست حقوق به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد. بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی تمامی کارفرماها باید خلاصه لیست حقوق و مزایای پرداختی خود را تا انتهای ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارائه نمایند. دوستان توجه کنند که در ماه‌های ۳۰ روزه تا آخر روز ۳۰ام و در ماه‌های ۳۱ روزه تا پایان روز ۳۱ ام مهلت دارند لیست خود را ارسال و پرداخت نمائید. نکته مهم این است اگر لیست حقوق و مزایای پرداختی را در زمان مقرر ارسال نشود ناچار می‌شوید تا لیست را بعد از صرف زمان و هزینه به‌صورت دستی به شعبه تامین اجتماعی تحویل دهید و پرداخت نمایید.

ارسال صورت معاملات فصلی ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم:

Sending the form of quarterly transactions under Article 169 of the Law on Direct Taxes

یکی دیگر از وظایف حسابدار ارسال گزارش صورت معاملات فصلی (Seasonal transactions) می‌باشد. دوستان توجه کنند که حسابدارها این گزارش را با نام‌های گزارش فصلی یا گزارش ماده ۱۶۹ یا گزارش مکرر می‌شناسند که هر سه یکی می‌باشند.

طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم شرکت‌ها باید اطلاعات معاملات خود را ۴۵ روز بعد از پایان هر دوره (فصل) به سامانه سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.اطلاعات مورد نیاز این گزارش به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم گزارشات خرید
  • تنظیم گزارشات فروش
  • تنظیم گزارشات پرداخت قراردادها
  • تنظیم گزارشات دریافت قراردادها
  • تنظیم گزارشات امتناع
  • تنظیم گزارشات عرضه به مصرف کننده نهایی
  • تنظیم گزارشات واردات
  • تنظیم گزارشات صادرات
  • تنظیم گزارشات حق‌العمل کاری و مدیریت پیمان
  • تنظیم گزارشات اجاره
  • تنظیم گزارشات پیش‌فروش

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده:

Send value added statement

تهیه و تنظیم ارزش افزوده نیز از وظایف قانونی حسابدارهاست و پس از پایان هر فصل تا ۱۵ روز فرصت دارید که کلیه معاملاتی که از آنها مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافت کرده‌اید و یا اینکه مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت کرده‌اید را تهیه و تنظیم و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنید. اگر دارای معاملاتی باشید که در آنها مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت یا دریافت کرده‌اید و اطلاعاتش را به سازمان امور مالیاتی ارسال ننمائید مشمول جریمه می‌شوید.

ارسال اظهارنامه عملکرد سالانه:

Send annual performance statement

تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیاتی یکی دیگر از وظایف حسابدار می‌باشد که باید با دقت و در زمان مقرر ارسال گردد. اشخاص حقوقی باید اظهارنامه و ترازنامه و حساب‌های سود و زیان شرکت را حداکثر تا 31 تیرماه به اداره امور مالیاتی، ارائه نمایند. اگر اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده برای سازمان امور مالیاتی ارسال نشود مشمول جرایم سنگین خواهد بود. پس لطفا درصورت عدم تسلط بر این مبحث در دوره‌هایی که مربوط به تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی است شرکت نموده و حتما در این موضوع دانش کافی را کسب کنید.

تهیه گزارشات مدیریتی

management reports

هدف از تشکیل یک واحد دولتی اعمال حاکمیت و ارائه خدمت به جامعه است که به دنبال منافع عمومی است و هدف از تشکیل یک واحد انتفاعی، فعالیت‌های اقتصادی و کسب سود است که به دنبال منافع خصوصی است اما کاهش هزینه‌ها در واحدهای دولتی وافزایش سود در بنگاه‌های اقتصادی خصوصی نسبت به دوره مالی گذشته همواره دغدغه راس هرم اداره‌کنندگان آن واحد است.

شرط لازم و کافی برای اداره یک سازمان، واحد انتفاعی و یا به‌طور کلی یک بنگاه اقتصادی در راستای اهداف از پیش تعیین شده اخذ تصمیمات صحیح و به موقع می‌باشد.

  • تصمیم در مورد فعالیت کلی شرکت
  • تصمیم در مورد فعالیت یک بخش
  • تصمیم در مورد یک عضو از مجموعه
  • تصمیم در مورد خط مشی‌ها و روش‌های فعالیت شرکت
  • تصمیم در مورد حوادث و اتفاقت غیر مترقبه
    و ……..

اما چگونه؟

در راس هرم تصمیم‌گیری یک واحد اقتصادی بعد از هیات‌مدیره، مدیریت عامل (کل) و پس از ان مدیران و یا معاونان بخش‌ها حضور دارند. برای مثال مدیر قراردادها و بازرگانی مدیر تولید مدیر فنی مدیر دبیرخانه مدیر پژوهش مدیر فروش مدیریت مالی اداری؛ مدیر انفورماتیک و….. وظیفه این مدیران اداره و سازماندهی بخش زیر نظر خود در راستای اهداف از پیش تعیین شده مدیران بالا دستی می‌باشد.

مدیران بخش‌ها با ارائه اطلاعات از فعالیت گذشته راه را برای تصمیم‌گیری درمورد آینده و تعیین خط مشی بخش خود توسط هیات‌مدیره آسان می‌سازند. احتمالا برای‌ تمامی ما این موضوع پیش آمده که مدیر بالا دستی حرف ما را نمی‌فهمد. اما به این موضوع فکر نکرده‌ایم که اگر قرار باشد مدیر کل تمامی صحبت‌ها و گزارشات تخصصی بخش‌های مختلف یک شرکت را متوجه شود باید دانشی به وسعت یک دریا و عمق یک چاه داشته باشد که شدنی نیست. حال وظیفه ما این است که گزارشاتمان بسیار ساده، قابل فهم برای همگان اما سرشار از تخصص باشد تا به تصمیم‌گیری هر چه سریع‌تر و هر چه صحیح‌تر مدیران کمک کرده باشیم.

گزارش چیست؟

گزارش ها حاوی اطلاعات سازمان یافته درباره‌ی اقدامات و رویدادهای انجام شده در گذشته نزدیک یا دور و یا درحال انجام هستند، که راه را برای اتخاذ تصمیمات صحیح، دقیق و به موقع برای دریافت کننده گزارش هموار می‌سازند. ساده‌ترین گزارش‌ها نوشتاری هستند، هر چند می‌توانند گفتاری یا به صورت‌های مختلفی همچون فیلم، عکس، اسلاید، لوح فشرده و … نیز باشند ارائه گزارش به مدیران از وظایف مهم سازمانی هر کارمند ویا یک بخش از سازمان است زیرا مدیران نه تنها از گزارش برای ارزیابی اثرات فعالیت واحد گزارش دهنده بر سازمان بلکه جهت بررسی طرح‌های مورد نظر نیز استفاده می‌کنند.

قدم اول برای ارائه یک گزارش خوب مستلزم این است که بتوانیم عملکرد واحد خود را در قالب کمی و یا کیفی با شاخص‌های مختلف اندازه‌گیری نماییم فعالیتی که اندازه‌گیری و سنجیده نشود را نمی‌توان مدیریت نمود گزارش فاقد اعداد و ارقام و شاخص‌ها بیشتر به مانند یک وصیت‌نامه می‌ماند تا گزارش، از جداول و نمودارها استفاده کنیم زیرا نمودارها حجم گزارش را کاهش می‌دهند، از تعاریف کلی بپرهیزیم زیرا مدیران علاقه‌مندند گزارش زبان باز کرده و با آنها صحبت کند تا اینکه خودشان نتیجه‌گیری کنند، بی‌دقتی را کنار بگذاریم زیرا گزارشات ما مبنای تصمیم‌گیری و هدایت است ،همواره واحد خود را زیر نظر داشته باشیم و گزارشاتمان آماده باشند تا دراداره واحد و مسئولیت‌های سپرده شده به ما عقب نمانیم و غافلگیر اتفاقات ناخوشایند نشویم.

پس کاربران عزیز مالی کده توجه کنند که در تهیه و تنظیم هر نوع گزارش به ویژه تهیه گزارشات مدیریتی از مرحله‌ی تصور و اندیشه، تا تدوین و بیان و انتقال مفاهیم به خواننده باید نهایت دقت و توجه را مبذول داشت.

یکپارچگی مدیریت و برتری گروه مالی کده

ویژگی و برتری گروه مالی کده این است که با مدیریت و کنترل همزمان تمام امور شرکت بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان می‌آورد و این یعنی یکپارچگی مدیریت مالی و اداری شما که در اکثر شرکت‌ها رعایت نمی‌شود. کارشناسان مجموعه مالی کده با فعالیت در تمام حوزه‌های مالی و مشاوره‌ای بهترین خروجی و نتیجه مالی و اداری را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورد که حاوی عناوین زیر می‌باشد:

  • امور حسابداری
  • امور حسابرسی
  • امور مالیاتی
  • امور بیمه
  • امورحقوقی وثبت شرکت‌ها
  • خدمات نرم‌افزاری و SEO و طراحی اتوماسیون‌های مالی و اداری
  • آموزش

نکته قابل توجه این است که تمام امور مالی اعم از حسابداری، حسابرسی، مالیات، بیمه و… با یکدیگر در ارتباط هستند و هرکدام در خروجی عملکرد مالی شما به صورت متقابل تاثیر می‌گذارند. اگر در ابتدا به صورت هماهنگ و قانونی و مخصوصا همزمان تمام موارد فوق برنامه‌ریزی و کنترل شوند و در اختیار مراجع قانونی قرار بگیرند مدیرت می‌تواند بهترین عملکرد و تصمیم را داشته باشد و از نظر روانی نیز آسوده‌خاطر می‌باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده سایر مزایای همکاری با مالی کده به شرح زیر است:

  • افزایش سطح سودآوری
  • دوری از مسائل و مشکلات حسابداری
  • مدیریت و تصمیم گیری آگاهانه
  • مدیریت زمان
  • مزایای برون‌سپاری امور مالی و حسابداری

نیروی کار دائم هزینه‌های زیادی را به سازمان یا شرکت کوچک تحمیل می‌کند مانند حقوق ثابت ، ایاب و ذهاب، عیدی و سنوات، بیمه و سایر مزایای پرسنلی قانونی. ولی با برون‌سپاری امور مالی همچون حسابداری، رسیدگی به امور مالیاتی و مشاوره‌ای، مدیریت بودجه و تهیه‌ی صورت‌های مالی، تحریر دفاتر، اظهارنامه عملکرد و صورت معاملات فصلی می‌توان از اکثر هزینه‌های ذکر شده دوری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.