کد مطلب: ۳۹۷۱۱۴

بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت افزایش یافت

قیمت نفت برنت تحت تاثیر کاهش ذخایر آمریکا، نزدیک شدن یک طوفان به فلوریدا و اخبار جدید از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در معاملات روز جمعه افزایش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از اوایل ژوییه تاکنون قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی نفت برنت هشت سنت یا 0.1 درصد افزایش پیدا کرد و به 61 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه یک درصد افزایش داشت و در مسیر ثبت سه درصد رشد هفتگی قرار دارد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفت سنت یا 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 56 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید. بهای این بازار نیز در مسیر ثبت بیش از چهار درصد رشد هفتگی قرار دارد.

نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین و تاثیر منفی آن روی تقاضا برای نفت ، رشد قیمت‌ها را با وجود کاهش سطح ذخایر محدود نگه داشته است. با این حال روز پنج شنبه آمریکا و چین سیگنالهایی درباره ازسرگیری مذاکرات تجاری ارسال کردند که تا حدودی بازارها را آرام کرد.

از سوی دیگر نزدیک شدن طوفان دوریان به فلوریدا، نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن تولید نفت فراساحلی را برانگیخته است. وقوع طوفان بَری در ماه گذشته باعث شده بود شرکتهای نفتی فراساحلی در منطقه گلف کاست حداکثر 74 درصد از تولیدشان را متوقف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به میزان 10 میلیون بشکه کاهش داشته و به پایینترین سطح از اکتبر رسیده است، عامل دیگری بود که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.