کد مطلب: ۵۲۴۴۵۳

بهبود سئو (SEO) چیست و چه اهمیتی دارد؟

بهبود سئو (SEO) چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت می‌گیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد.

سئو نقش ویژه‌ای در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو دارد و در نتیجه باعث افزایش رتبه و بازدید شما می‌شود. در حال حاضر، همه چیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت می‌گیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد. معروف‌ترین موتور جستجو در جهان،‌ موتور جستجوی گوگل است. بینگ و یاهو نیز از دیگر موتورهای جستجو هستند. زمانی که شما عباراتی را در موتور جستجو سرچ می‌کنید، نتایج در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده‌ می‌شود.

بهبود سئو سایت

بنابراین، شاید شما هم تصمیم گرفته‌اید که به سرعت یک وب‌سایت برای تجارت یا سازمان خود راه‌اندازی کنید. یا، تصمیم گرفته‌اید وب‌سایت موجود خود را احیا کنید. وقتی به دنبال این موضوع هستید مدام با این عبارت "SEO" یا سئو روبرو می‌شوید. این عبارت به چه معنی است؟ در اینجا معنی و نحوه نزدیک شدن به آن را بهتر توضیح خواهیم داد!

نزدیک به ۶۰٪ از کل ترافیک در سایت‌ها مربوط به جستجوی گوگل می‌شود. اگر شما ترافیک سایر موتورهای جستجو محبوب (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را نیز اضافه کنید، ۷۰٫۶٪ کل ترافیک از موتورهای جستجو سرچشمه می‌گیرد و باقی ترافیک وب، از منابعی مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها می‌آید.

سئو چیست؟

سئو مخفف "Search Engine Optimization" یا بهینه‌سازی موتور جستجو است. این روش بهینه‌سازی صفحات وب شما برای رسیدن به جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو است. سئو بر بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی ارگانیک متمرکز است. اگر وب‌سایتی دارید و می‌خواهید بازدید بیشتری داشته باشید، باید شناخت و رعایت نکات مرتبط با آن بخشی از تلاش‌های بازاریابی شما باشد.

رتبه‌بندی نتایج جستجو کلمات کلیدی توسط الگوریتم گوگل تعیین می‌شود. اگرچه الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، اما سال‌ها تجربه در جستجوگرها ایده خوبی در مورد عوامل مهم رتبه‌بندی ایجاد کرده است. از نظر ما ، عوامل موجود در الگوریتم گوگل را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

فاکتورهای سئو داخلی

رتبه‌بندی وب‌سایت شما تا حدودی توسط عوامل موجود در صفحه تعیین می‌شود. فاکتورهای سئو داخلی همه مواردی هستند که می‌توانید از طریق وب‌سایت واقعی خود تحت تأثیر قرار دهید. این عوامل شامل جنبه‌های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه‌های مربوط به محتوا، مانند ساختار وب‌سایت شما یا کیفیت کپی در وب‌سایت شما است. این‌ها همه فاکتورهای مهم سئو داخلی هستند.

عوامل سئو خارجی

علاوه بر تکنیک های سئو داخلی ، عوامل سئو خارجی نیز وجود دارد. این عوامل شامل لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر، توجه رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی خارج از وب سایت خودتان است. تحت تأثیر قرار دادن این عوامل سئو خارجی می‌تواند دشوار باشد. مهم‌ترین این فاکتورهای خارج از صفحه تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که به سمت سایت شما هدایت می‌شوند. هرچه سایت‌های مرتبط و با کیفیت بیشتر به وب‌سایت شما لینک شوند، موقعیت شما در گوگل بالاتر خواهد بود.

سئو داخلی

یکی دیگر از فاکتورهای خارج از صفحه، رقابت شما در رابطه با تجارت خاص شماست. در بعضی موارد، داشتن رتبه بالاتر بسیار دشوارتر از بعضی دیگر است. از این رو رقابت‌پذیری بازار شما نیز در شانس رتبه‌بندی شما تأثیر به سزایی دارد.

سئو جامع (Holistic SEO)

سئو جامع یکی از اساسی‌ترین نکاتی است که شما حتما باید آن را شناخته و اصول آن را رعایت نمایید. این بدان معنی است که هدف اصلی شما باید ایجاد و نگهداری بهترین وب‌سایت ممکن باشد. سعی نکنید گوگل را گول بزنید، اما از یک استراتژی بلندمدت و پایدار استفاده کنید. اگر وب‌سایت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد به طور خودکار رتبه‌بندی می‌شود. گوگل می‌خواهد کاربران خود را به مکان مناسب برساند، زیرا ماموریت آن این است که تمام اطلاعات آنلاین جهان را فهرست بندی کند و آنها را به صورت جهانی قابل دسترسی و مفید کند.

علاوه بر این، البته گوگل می‌خواهد درآمد کسب کند. برای دستیابی به این هدف، آنها باید اطمینان حاصل کنند که مردم همچنان از گوگل استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که آنها باید نتایج مورد نظر خود را به مردم نشان دهند. بنابراین اگر وب‌سایت شما در بازار شما بهترین است، گوگل می‌خواهد در نتایج بالاترین رتبه را به سایت شما بدهد.

رتبه‌بندی خوب و دائمی در گوگل نیاز به یک استراتژی سئو گسترده‌تری دارد که بر هر جنبه از وب‌سایت شما و بازاریابی آن متمرکز باشد. جنبه فنی ، تجربه کاربری (UX)، محتوای وب‌سایت شما: همه باید درجه یک باشند. برای اینکه رتبه‌بندی خوبی در گوگل داشته باشید، باید روشی جامع برای سئو ایجاد کنید.

اهمیت سئو

۱ . افزایش ترافیک سایت

هرچه محتوا در صفحه نتایج موتور جستجو در جایگاه‌های اول نمایش داده شود، ورودی بیشتری دریافت خواهد کرد و در نتیجه کلیک و ترافیک آن افزایش خواهد یافت.

۲ . افزایش نرخ کلیک

هرچه رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بیشتر باشد،‌ نرخ کلیک (CTR) محتوای شما بیشتر می‌شود. نرخ کلیک به معنای میزان کلیک کاربران روی محتوای شما تقسیم بر میزان دیده‌شدن محتوا به درصد در نتایج جستجو است. برای مثال اگر محتوای شما ۱۰۰۰ بار در موتور جستجو نمایش داده شود و ۱ بار روی آن کلیک شود،‌ نرخ کلیک ۰٫۱ درصد است. در موتور جستجوی گوگل، نرخ کلیک رتبه‌های اول تا سوم نتایج جستجو، به ترتیب ۳۱.۷۳٪، ۲۴.۷۱٪ و ۱۸.۶۶٪ که حدود ۷۵ درصد کل نرخ کلیک صفحه اول است.

۳ . افزایش اعتبار برند

پیاده‌سازی سئو قوی و با کیفیت در وب‌سایت می‌تواند اعتبار برند شما را بالا ببرد و بر دیگر اقدامات بازاریابی سودمند باشد. اگر رتبه اول تا سوم را در نتایج داشته باشید، به مشتریانتان نشان داده‌اید که از بازیگران اصلی صنعت هستید. همچنین این امر می‌تواند نشان دهنده معروف بودن سایت شما باشد و به این دلیل بسیاری از کاربران به دنبال نتایج در سایت شما بوده‌اند.

۴ . سئو، به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی بلندمدت

همان‌طور که شما برای رسیدن به رتبه‌های بالا زمان صرف می‌کنید، افت رتبه نیز زمان‌بر است. بنابراین سئو استراتژی بازاریابی بلندمدت است. اگر الگوریتم گوگل تغییر نکند یا سایر رقبا استراتژی سئوی خود را تغییر ندهند، پایین آوردن شما از نتایج جستجو آسان نیست.

بهبود رتبه بندی سایت وردپرسی

امروزه به جهت آسانی کارکرد و سادگی بسیار وردپرس یکی از قالب‌هایی است که بسیار استفاده می‌شود و ما در آنی آی تی گستر به صورت تخصصی به دلیل مزایای وردپرس به سئو این مجموعه از سایت‌ها می‌پردازیم. به صورت کلی می‌توان گفت که بهبود سئو سایت وردپرس یا غیر وردپرسی شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، سئو محتوا برای کلمات کلیدی خاص، ایجاد لینک داخلی و خارجی و بهبود عملکرد سایت از نظر فنی می‌باشد. سئو بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای دستیابی به جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل - یا موتور جستجوی دیگر - است. در آنی آی تی، ما معتقدیم که سئو جامع بهترین راه برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما است زیرا شما بر جذاب سازی هر جنبه ای از سایت خود تمرکز می‌کنید. از هیچ روش کلاهبرداری و سئو کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا در نهایت، این نتایج منفی برای رتبه‌بندی شما به همراه خواهد داشت. در عوض، با در نظر گرفتن کاربر خود، سئو پایدار را تمرین کنید و در دراز مدت از این مزیت بهره‌مند خواهید شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.