کد مطلب: ۵۷۹۷۳۶

عین الهی:

بهترین واکسن‌ را در کشور تولید می‌کنیم

بهترین واکسن‌ را در کشور تولید می‌کنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون به سرعت در کشور درحال انجام است، گفت: با افتخار امروز اعلام می‌کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیم و با افزایش تولیدات و صنعتی کردن آنها در آینده دیگر نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، گفت: سلامت مردم در مسئله کرونا عمدتا با واکسیناسیون انجام می‌گیرد. در تمام دنیا، مطالعات و کشور خودمان ثابت شده است که تنها راهی که ما می‌توانیم در رابطه با ویروس‌ها مقابله کنیم واکسیناسیون است.

وی افزود: در برهه‌ای به دلیل ضرورتی که داریم و برای تسریع در واکسیناسیون مردم مجبور به واردات واکسن شدیم و امروزه با واردات فراوان، واکسیناسیون به سرعت در کشور درحال انجام است و همزمان تولیدات داخلی ما در ۵ مرکز انستیتو پاستور، انستیتو رازی، سیناژن، برکت و فخرا این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز اطمینان می‌دهم که واکسن فخرا یکی از واکسن‌های خوب و با کیفیت بسیار بالا است و با اطمینان دوستان ما کار می‌کنند و ممنونم از معاونت غذا و دارو که با دلسوزی شبانه روزی همگام با مراکز تولید واکسن ما کنترل کیفی انجام می‌دهند تا امروزه با خیال راحت به واکسن‌های داخلی اطمینان داریم.

براساس گزارش ایسنا ، او تاکید کرد: همه شاهد بودیم که مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند و این برای ما افتخار بزرگی است که بالاترین مقام کشور ما از واکسن ایرانی استفاده کردند بنابراین؛ با اطمینانی که ایشان به وزارت بهداشت و دانشمندان ایرانی دارند با افتخار امروز اعلام می‌کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیم و با افزایش تولیدات و صنعتی کردن آنها در آینده دیگر نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.

۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا که روز دوشنبه در مجتمع ورزشی صنایع دفاع برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع در راستای مأموریت‌های ذاتی که دارند در جهت مواجهه با تهدیدات به ویژه توسعه سلامت دفاعی و پدافند زیستی که قطعاً در آینده کشورها را مورد تهدید قرار خواهد داد، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت دفاع بعد از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: فعالیت خودمان را در جهت تولید واکسن از سال ۹۸ تحت هدایت شهید فخری‌زاده و همکارانشان در سازمان سپند آغاز کردیم و به یاری خداوند متعال این مجموعه موفق شد واکسن ایرانی فخرا را به تولید برساند.

وزیر دفاع با اشاره به روند تولید واکسن فخرا گفت: در مرحله اول موفق شدیم یک میلیون دوز واکسن را در ماه تولید کنیم که این تولیدات در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و در ادامه در ماه آینده نیز با توسعه‌ای که داده شد و راه اندازی خط تولید جدید، میزان تولید را به ۵ میلیون دوز در ماه خواهیم رساند و تا پایان سال به یاری خداوند ۲۰ میلیون دوز واکسن را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد.

براساس اعلام وزارت دفاع، آشتیانی تصریح کرد: این اقدامات قطعاً یک نوع رزمایش برای نیروهای مسلح در امر مبارزه با ویروس‌هایی است که ممکن است در آینده کشور ما را تهدید کند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آشغال ترین واکسن را در جهان تولید می کنیم اینو بگو.

  • ناشناس

    ماست فروش تعریف ماستش می کنه نمی گه ماست من ترشع….