کد مطلب: ۵۵۳۶۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۶ خرداد / چند درصد بازار امروز در صف فروش قفل بودند؟

پایان بورس امروز ۲۶ خرداد / چند درصد بازار امروز در صف فروش قفل بودند؟

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۵۲ نماد در صف فروش قفل بودند که ارزش آنها به ۳۲۹۶ میلیارد تومان رسید و در مقابل ۴۱ نماد معادل ۳۶۹ میلیارد تومان در صف خرید بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۰٫۲۱ درصد تغییر و دو هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با دو واحد ریزش در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز به سه هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات هم پنج هزار میلیارد برگه سهم بود.

امروز نمادهای «فملی»، «فارس» و «نوری» بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس گذاشتند و بیش‌ترین تراکنش‌ها هم برای «غکورش»، «ولکار» و «شپنا» ثبت شد.

خودرو ، فرآورده نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملات ۴۷۵ میلیارد تومان، ۳۱۰ میلیارد تومان و ۲۱۷ میلیارد تومان برترین صنایع بازار بوده‌اند که بیشترین حجم معاملات را رقم زده‌اند. این در حالی بود که برخی از نمادهای پالایشی نظیر «شبندر» و «شبریز» به دلیل افشای الف در خصوص افزایش میزان سود هر سهم خود متوقف شدند. اتفاقی که دیگر نمادهای پالایشی را وارد فاز مثبت کرد.

امروز همچنین عرضه اولیه «ومدیر» به عنوان پنجمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

photo 2021 06 16 12 40 34

آخرین اخبار مرتبط با بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز بازار روند خوبی نداشت.
    البته سایر بازارها هم دچار رکود شده اند که شاید علت آن رشد تورم و افزایش قیمت اجناس و تاثیر منفی آن بر روی قدرت خرید مردم باشد.
    مثلا همین بازار مسکن که کارشناسان توصیه به ورود به آن را می کنند با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی رشد بالایی پیدا کرده و وارد فاز رکود شده است یا بازار خودرو و …
    اگر بخواهیم قیمت مسکن را کاهش دهیم باید با قیمت گذاری دستوری قیمت مصالح ساختمانی را کاهش دهیم که این کاهش قیمت بر روی سهام این شرکت ها (فولاد و فملی و فخور و …) تاثیر منفی می گذارد و باعث کاهش بیشتر ارزش سهام آنها می شود، همچنین اگر بخواهیم با قیمت گذاری دستوری قیمت خودرو را پایین بیاوریم، قیمت سهام خودروسازی (خودرو، خساپا و …) کاهش می یابد پس این راهها عملا امکان پذیر نمی باشند زیرا به بورس آسیب می زنند از طرفی اگر قیمت اجناس کاهش پیدا نکند یا قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند نه تنها بازار بورس بلکه تمام بازارها با رکود مواجه خواهند شد.
    در بازار بورس شاید بتوان ابتدا با هموار کردن راههای واردات و صادرات نمادهای صادرات محور، مبادلات مالی و تجاری آنها را با شرکای خارجی گسترش دهیم و سوددهی آنها را بالا ببریم و بعد با کنترل تورم و نرخ ارز، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم تا به مرور زمان فروش و تولید شرکت های داخلی رشد بیشتری پیدا کند و ارزش سهام آنها بالا برود.
    در حال حاضر به نظر می رسد افزایش قیمت دلار دیگر به سود شرکت ها به ویژه شرکت های داخلی نیست زیرا قدرت خرید مردم را پایین آورده و وقتی تولید شرکت ها خریدار بالایی نداشته باشد مجبور هستند فروش خود را پایین بیاورند و ارزش سهامشان افت می کند ضمن این که افزایش قیمت دلار هزینه های شرکت ها را هم بالا می برد.

  • ناشناس

    واقیعت اینه که تا وقتی سودهای هر سهم از سود بانکی کمتر باشد اکثریت تمایلی به نگهداری سهام ندارن
    هر وقت شرکتهای بزرگ طمع کار سود درست و حسابی تقسیم کردند کم کم اقبال از سهام داری زیاد میشه و لا غیر
    البته نظارت بر این مسئله هم والمعطل

    • ناشناس

      خوب اینم از قوانینه بورسه وقتی میگه میتونن ۱۰ درصد تقسیم کنند اونام همون حداقل رو میدن