خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۳۸۰۰

معاملات منفی «شستا» در روز سبز بورس / رشد شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل بیشتر شد

معاملات منفی «شستا» در روز سبز بورس / رشد شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل بیشتر شد

در معاملات امروز بورس، شاخص کل بورس در حالی با رشدی 1.2 درصدی به سطح یک میلیون و 375 هزارتایی رسید که شاخص کل هم‌وزن حدود 1.3 درصد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 1.2 درصدی به سطح یک میلیون و 375 هزار واحدی رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن پس از مدت‌ها رشدی بهتر از شاخص کل داشت و توانست حدود 1.3 درصد رشد کند. سه نماد شپنا، کگل و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در جریان معاملات امروز بورس 11 میلیارد و 800 میلیون سهم جابجا شد تا ارزش معاملات به 11 هزار و 700 میلیارد تومان برسد. این در حالی بود که ارزش معاملات فرابورس نیز با افت نسبت به روز گذشته خدود 4 هزار میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بورس که با شایعه افزایش دامنه نوسان همراه بود، معاملات منفی شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت اما صف خرید پالایشی‌ها، معدنی‌ها و بانکی‌ها باعث شد تا در نهایت شاخص کل روز مثبتی را پشت سر بگذارد.

همچنین در جریان معاملات امروز سه گروه خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و شستا و خودرو نیز مثل روزهای گذشته پرمعامله‌ترین نمادهای بورس بودند. در جریان معاملات امروز دارا یکم نیز روز مثبتی را پشت سر گذاشت و پس از معامله 33 میلیون واحد از این صندوق، رشدی 2.2 درصدی را به ثبت رساند.

مهمترین اتفاقات امروز بورس را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

مهمترین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌تیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شستا غول بورس است درست ولیکن چوب همین غول بودن را می خورد و حقوقی و بازارگردان هم درست عمل نمی کنند تا حداقل ضرر سهامداران را کم کنند تا کنون سه افشای الف داشته که دوتا را باطل و یکی را هم 20 درصد منفی می کنندحال بقیه شرکتها از 100 درصد تا کمتر باز شده اند و بخاطر غول بودن و مافیای بورس است

  • ناشناس

    سلام به همه
    شما فقط یه نماد تو بازار بورس ایران برسی کنید همه چی مشخص میشع
    نماد خمحرکه با ۸۰ درصد ریزش که تمام پولمون رفت.و حقوقی نهایت حمایتش ۵۰۰ هزارتا خرید هست
    واقعا چرا هیچکس به داد این مردم بدبخت بی سرپناه نمیرسه؟
    چرا هیچکس دلش به حال مردم ایران نمیسوزه و فقط غارت میشن؟

    • ناشناس

      از ابتدای به وجود اومدن این ،،،،بنا بر این بود که مستضعف از بین برود که به حول قوه الهی وبا بی عقلی همان مستضعف این ممکن به وجود امد

  • ستار

    شستا باید اصلاح بشه فارغ از مثبت شدن بورس اینهمه مدت بورس اصلاح خورد و نذاشتن شستا اصلاح بشه که یک تناقض و دستکاری آشکار بود
    تمام سهم های دیگه فول اصلاح خوردن به غیر از شستا

    • ناشناس

      سلام ، از 10 تا شرکت بزرگ که شاخص را رقم میزنند شستا بیشترین کاهش را داشت ، اگر شستا بسته نمی شد ، از همان موقع تا سه هزار افت می کرد و بعد از آن تا به امروز احتمالا بالای 4 هزار تومان می شد ، شما ظاهرا بیشتر از 82 درصد ضرر کردین ، از این شاخه به اون شاخه هم نپر، بیشتر ضرر میکنی.

    • ناشناس

      امثال شما هستند که بازار به این روز افتاده !!
      که بدون اطلاع و علم وارد بازار میشن و هر جایی نظر میدن.!!
      قیمت شستا از ۶٢٠٠ تومان به 3000 تومان رسیده، حدودا 50%، باید 70% مثبت بخوره تا به قیمت قبلش برسه !!!
      چجوری میگی اصلاح نداشته …!!!؟
      یکم سواد بورسی تو ببر بالا…..
      مطمئن باش نظر ندی کسی ناراحت نمیشه …

    • قادری

      شستا 60 درصد اصلاح خورده نابغه خواب الو .کی بیدار شدی شستا از6400شده2900

  • ناشناس

    دوستان خواهشها پیگیری کنید چه افرادی هستند که ۵ دقیقه آخر پیشگشایش سفارششون رو می تونن حذف کنن و چه کسانی هستند که سفارش با تعداد ۱ رقمی میذاراً؛ افرادی که توانایی انجام این کار رو دارند همه کار در بازار می تونن بکنن.
    خوهشاً پیگیری کنید این خیلی موضوع مهمی است.
    با تشکر

  • ناشناس

    دوستان خواهشا پیگیری کنید چه افرادی هستند که ۵ دقیقه آخر پیشگشایش سفارششون رو می تونن حذف کنن و چه کسانی هستند که سفارش با تعداد ۱ رقمی میذاراً؛ افرادی که توانایی انجام این کار رو دارند همه کار در بازار می تونن بکنن.
    خوهشاً پیگیری کنید این خیلی موضوع مهمی است.
    با تشکر

  • ناشناس

    لطفا .عجله نکنید.. فولاد فنلی و شیتا همه بالا میرن..با ایمان فقط نفروشیددد..دوستان حقیقی. به خودمون رحم کنید

    • مهدی

      اخخ من و شمایی که کل سهاممان می تواند صد هزار تا با شه در مقابل 200 میلیارد سهم فولاد چه تاثیری می تونه داشته باشه ؟!!!! مضافا که در بیزنس ادبیات رحم و… معنی نداره بیاییم شان خود را حفظ کنیم. موفق باشید

  • ناشناس

    بابا
    شستا رو ۵۵۰۰ تومن خریدم
    الآن شستا باید حدود ۱۰ هزار تومن
    می بود …

  • ناشناس

    شما که میگی شستا باید اصلاح بشه. ۶۲۰۰ تومان شده ۳۰۰۰ تومان آیا این اصلاح نیست

  • ققنوس

    دوستی که نوشتی اگه سهامداری حقیقی و حقوقی حمایت کنند شستا سهام پر سودی است. جناب پرفسور اگه از تاپاله گاو هم حمایت بشه پر سوده. این چه حرفیه میزنی. اولا شستا 500درصد افزایش داشته، وقتی همه سهمها ریزش داشتند پس این سهم نمیتونه مستثنی باشه. فقط روز اول مثبت کردند که خیابون راحت بشه بازار دچار شوک ریزشیه نمیشه. حالا هم دارند منفی میکنند. البته به بعد ممکنه به صورت نوبه ای منفی بشه ، ولی باید اصلاح بخوره. من همون روز اول 29000خرید زده بودم ولی سریع انصراف زدم تا آینده سهم رو ببینم، اگه شد بخرم اگه نشد برام سراغ یه سهم دیگه. احتیاط شرط عقله. اگه بخاطر احتیاط سود رو از دست بدی باز پولت سرگشته، ولی اگه هیجانی عمل کنی و ضرر کنی، پولت کم میشه. منم بجای سهم شستا خرید دیگری زدم و چند بار سهم به سهم کردم و سود خوبی هم گرفتم. پس معامله هیجانی ممنوع، معامله با مطالعه سابقه سهم همراه با صبر و آرامش. بجای حرکت اردک وار لابلای سر وصدا، مثل عقاب تو یه نقطه دور از هیجانات تو سکوت پرواز کنید و همه جا رو بپایید، وقت مناسب که رسید بزنید به هدف. شک نکنید خودتون تضمینه. نمی گم هر روز اوج مثبت رو می گیرید، ولی می تونید عملکرد خوبی داشته باشید و سود قابل توجهی بدست بیارید. موفق باشید.

  • جواد

    شستا میتونه برای خرید جذاب باشه و رشد خوبی داشته باشه سوگلی بورس