کد مطلب: ۳۲۲۶۹۳

بورس به روند افزایشی بازگشت

بورس به روند افزایشی بازگشت

امروز بیشتر گروه‌های بورسی از جمله گروه‌های بانکی، خودرویی و محصولات شیمیایی با افزایش قیمت سهام مواجه شدند؛ هرچند که در گروه نفت و فرآورده‌های نفتی نوسان قیمت عمدتا کمتر از دو درصد بود.

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۳۰۱ واحد رشد رقم ۲۸ هزار و ۲۰۲ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور با رشد ۱۸۱۴ واحد رقم ۱۹۲ هزار و ۳۱۲ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۲۲۲ و ۲۶۵۹ واحدی رشد کردند.

سرمایه‌ گذاری نفت،گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. هر یک از شرکت‌های نامبرده به ترتیب ۱۱۷، ۹۶، ۸۳ و ۶۷ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

در طرف مقابل پتروشیمی پارس، پتروشیمی جم، نفت بهران و مخابرات ایران هر یک به ترتیب ۱۹، ۱۱، ۹ و ۷ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار سرمایه داشتند. شیمیایی‌ها امروز با روند رشد در قیمت پایانی‌شان مواجه شدند. البته هم نمادهایی در این گروه بودند که افت قیمت‌ را تجربه کردند.در این گروه که جزو پرمعامله‌های امروز بود ۱۲۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

فلزات اساسی امروز علی‌رغم افت نمادهایی همچون کالسیمین، توکافولاد، صنایع فولاد آلیاژ یزد و فرآوری مواد معدنی ایران عمدتا با رشد بیش از یک درصد روبه‌رو شدند.

خودرویی‌ها و نمادهای بانکی نیز امروز برخلاف دو روز گذشته توانستند رشد قیمت را شاهد باشند. در تعدادی از نمادهای خودرو و همچنین بانک صف‌های خرید مشاهده می‌شد. به طوری که بعد از شرکت‌هایی که در بالا نام برده شد نام برخی از بانک‌ها به عنوان افزاینده شاخص بازار دیده می‌شد.

در عین حال چهار سهم گروه نفتی با کاهش اندک قیمت مواجه شدند و مابقی سهم‌ها توانستند نوسانی مثبت و اندک داشته باشند. در این گروه ۵۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۷۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۴ میلیارد تومان را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۱۵۹ هزار و ۷۰۶ واحدی بالا رفت.

آیفکس نیز امروز ۲۵.۳۴ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۹۸۶ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۳۸۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.