کد مطلب: ۵۸۰۳۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۲٫۵ درصدی شاخص کل/ بازار هفته آینده نوسانی است

افت ۲٫۵ درصدی شاخص کل/ بازار هفته آینده نوسانی است

هفته گذشته شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی در کانال یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. در مجموع شاخص کل بورس در هفته گذشته حدودا ۲٫۵ درصد افت را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی در کانال یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. در مجموع شاخص کل بورس در هفته گذشته حدودا ۲٫۵ درصد افت را ثبت کرده است.

شاخص هم‌وزن هم هفته گذشته در اولین روز معاملاتی در کانال ۴۶۳ هزار واحد قرار داشت اما و در آخرین روز معاملاتی هم در محدوده ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت. هفته گذشته همه گروه‌های بورسی روند کاهش قیمت و افت تقاضا را تجربه کردند. در این هفته شاخص‌سازان بازار روند بدتری را نسبت به دیگر نمادها داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به دلیل سیگنال آزادسازی واردات خودرو نمادهای گروه خودرویی نسبت به دیگر گروه‌ها روند بهتری داشتند و بیشتر نمادهای خودرویی سبزپوش به کار خود پایان دادند.

هفته گذشته سه عرضه اولیه راهی بازار شدند. ابتدا حافرین روز دوشنبه در بازار سهام به شیوه جدید عرضه شد و کشف قیمت این سهم توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام گرفت. همچنین روز چهارشنبه هم توسن و فسبزوار راهی بازار شدند.

کارشناسان بازار سهام پیش‌بینی کرده‌اند بازار در روزهای آینده شاخص کل روندی خنثی داشته باشد و گروه‌های بزرگ بازار بتوانند رشد داشته باشند. البته کارشناسان روند صعودی بازار را در گرو مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی دولت که مرتبط با صنایع هستند، می‌دانند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس در طی ۳/۵ ماه اخیر رشد ۲۰ درصدی داشته و طبیعی است که بعد از رشد نیمه شارپی اخیر بازار چند روزی هم روند اصلاحی به خود بگیرد.
    عرضه اولیه از یک طرف باعث تعدیل سهام می شود و سبب می شود که پول های ورودی تنها به سمت سهام خاصی نرود و سهام از ارزش ذاتی خود که بر مبنای عملکرد شرکت ها است فاصله نگیرد و قیمت سهام کاذب (ناشی از ورود نقدینگی زیاد) نشود چون اگر این اتفاق بیفتد سهام پس از مدتی قفل در صف فروش شده و بازار از پویایی خارج می شود، پس عرضه اولیه به نفع کلیت بازار است.
    مسئله بعدی ابهام در مذاکرات است اگر مذاکرات به نتیجه برسد چون دلار ریزش می کند ارزش سهام برای مدت کوتاهی کاهش می یابد ولی این کاهش ارزش سهام، بلافاصله و به دلیل تسهیل در مبادلات تجاری و مالی شرکت ها به ویژه نمادهای صادرات محور با شرکای خارجی و کاهش هزینه های دلاری آنها، جبران می شود و به مرور زمان بازار بورس نسبت به سایر بازارها بازدهی بیشتری خواهد داشت ضمنا قرار نیست که با کاهش دلار فقط قیمت سهام ریزش کند سایر بازارها هم ریزش می کند پس بهتر است هیجانی عمل نکنیم و از ترس ریزش دلار وارد صف فروش نشویم که این کار نه به نفع بازار است و نه به نفع خودمان است.
    سهام داری فست فودی (امروز بخر و دو هفته بعد بفروش) یا به اصطلاح برخی نوسانگیری هم کار درستی نیست چون با این کار مجال فرصت به شرکت نمی دهیم تا از پول های ورودی جهت کارهای عمرانی و گسترش مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی استفاده بهینه ببرد و تنها پول را جیب به جیب می کنیم یعنی تنها پول از جیب عده ای به جیب سهام داران فست فودی می رود و این زرنگ بازی ها در آینده به ضرر بورس و رشد ارزش سهام است و کار درستی نیست و دید بلند مدت و یا حداقل میان مدت به نفع همه به ویژه متضررین مردادماه است زیرا در این صورت بورس رشد بیشتری خواهد داشت و ضررهای آنها زودتر جبران می شود.

  • ناشناس

    من به اینده بورس بسیار خوشبینم و ریسک بنیادین سیاسی بزودی دست از سر بورس برمیداره.در نتیجه نوسانگیری و رفتار هیجانی بسیار کم میشه و با تکمیل سریع سامانه های مالیاتی پول بیشتری میاد.فقط یه ریسک بزرگ وجود داره و اونم توافق وین هست

  • ناشناس

    عرضه اولیه های سنگین را متوقف کنید