خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۶۲۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرخ‌پوشی بورس در آغاز هفته/ صعود شاخص کل پایدار نبود

سرخ‌پوشی بورس در آغاز هفته/ صعود شاخص کل پایدار نبود

در معاملات بورس هشتم مرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بازهم نزولی بود و با افت ۰٫۲درصدی به سطح یک میلیون و ۴۴۰هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در آغاز معاملات هفته دوم مرداد ماه، به روند نزولی خود بازگشت. در معاملات بورس هشتم مرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بورس افتی دو هزار و ۷۹۵واحدی، معادل ۰.۲درصد را ثبت کرد و روی عدد یک میلیون و ۴۴۰هزار واحد ایستاد. این در حالی بود که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازار سبزپوش بود و سهامداران امیدوار بودند که این روند ادامه پیدا کند.

امروز شاخص هموزن نیز نزولی بود و دو هزار و ۲۴۹واحد کاهش یافت. این افت ۰.۶درصدی سبب شد که شاخص هموزن به ۳۸۷هزار و ۲۱۸واحد برسد.

متهمان ردیف اول افت بورس هشتم مرداد ۱۴۰۱

نمادهای شبریز، خودرو و شبندر، به ترتیب ۲,۱۳۹واحد، ۴۷۴واحد و ۳۸۷واحد تاثیر منفی روی شاخص داشتند و متهمان اصلی بازار سرخ امروز بودند. در نقطه مقابل اما فملی، فولاد و شپدیس، بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بجا گذاشتند.

معاملات کم رمق بورس ادامه دارد

ارزش معاملات خرد بورس امروز هم کم رمق بود و به حدود دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌های بازار هم همچنان پول‌های خود را از چرخه معاملات بیرون می‌کشند. به طوری که خروج پول حقیقی در بازار امروز به حدود ۲۹۰میلیارد تومان رسید.

واکنش بازار به کاهش بهره بین بانکی چه خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که رشد شاخص کل در آخرین روز هفته گذشته، ناشی از جلسه رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و تصمیم آنها بر کاهش سود بین بانکی بوده است. اما به نظر می‌رسد که اثر روانی این موضوع، برای ادامه صعود بازار کافی نبوده است. حال باید ببینیم که پس از اینکه امروز بانک مرکزی اعلام کرد بهره بین بانکی کاهش یافته و به ۲۱.۱۳درصد رسیده، بورس فردا می‌تواند بار دیگر روی سبز خود را به سهامدارن نشان دهد یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خطاب به رئیسیقرار بود بورس را درست کنی خراب تر کردی چند تا کارشناس بفرست روند معاملات در بورس را بررسی کنند اونوقت متوجه خواهی شد شاخص کل عدد غیر واقعی را نشون میده مگه میشه در عرض یک سال سه چهارم نمادها باز دهی منفی بالای ۴۰درصد داشته باشند ولی شاخص عدد بالاتری را نشون بده از وقتی که شما قرار شد بورس را درست کنی زیان ما ۲۰درصد بیشتر شده سهام خودرو را نگاه کن قبل از تشریف فرمایی شما ۳۰۰تومان بود الآن شده ۱۸۰تومان ما چه گناهی کردیم در بورس سرمایه گذاری کردیم!

  • ناشناس

    بهانه تمامی نداره بلاخره یه چیزی بهانه ریزش میشه بورس واقتصاد بچه یتیم شده هرکی از کنارش بگذره یکی تو سرش میزنه

  • ناشناس

    ل عنت بر این بورس

  • ناشناس

    این خروج پول بعلت دخالت دولت در بورس همانند سیل بازارهای دیگر مثل مسکن و طلاو..‌را خراب می کند بنطرم بهترین بازار در بین بازارهای بورس می باشد که نقدینگی بسمت شرکت میتواند سرازیر شود و باعث اشتغال شود ولی متاسفانه دولت حمایت نمی کند

  • ناشناس

    آقای رئیس جمهور محترم خوب دفاع کردید وبورس درست کردید واصلا اسمی ازبورس سرزبانتون نمیچرخه متاسفیم

  • ناشناس

    آقای محترم خوب دفاع کردید وبورس درست کردید واصلا اسمی ازبورس نمیارید متاسفیم

  • ناشناس

    نگران نباشید همه چیز خوبه ما داریم به قهقرا میریم ،دولت داره پولشو در میاره ،تورم نداریم ,بازار های دیگه اصلا جذاب نیستم تامین مالی شرکت ها هم داره از راه درستش انجام میشه ،ملت ما همیشه محکوم به شنیدن دروغیم و می‌دونیم که دروغ میگن ولی کاری از دستمون بر نمیاد

  • ناشناس

    من نمیدونم چرا فقط یقه بورس گرفتن. بورس تقصیر کار شده