خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۷۰۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سبز کمرنگ بورس / معاملات کم‌رمق بازار ادامه دارد

سبز کمرنگ بورس / معاملات کم‌رمق بازار ادامه دارد

بورس ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ با رشد چهار هزار واحدی شاخص کل به پایان رسید اما ارزش معاملات زیر دو هزار میلیاردی، شیرینی این صعود را تلخ کرد.

به گزارش تجارت نیوز ، معاملات بورس ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، با صعود چهار هزار و ۱۱۲واحدی شاخص کل به پایان رسید. با این صعود ۰٫۳درصدی، تابلوی معاملات عدد یک میلیون و ۴۲۷هزار واحدی را برای شاخص کل به نمایش گذاشت.

شاخص هموزن نیز در معاملات امروز صعودی بود و توانست رشدی ۳۸۶واحدی، معادل ۰٫۱درصد را ثبت کند. به این ترتیب شاخص کل هموزن در عدد ۳۸۰هزار و ۳۶۲واحد، معاملات امروز را به پایان برد.

نمادهای تاثیر گذار بر بورس ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نماد فارس تاثیر مثبت ۶۴۱واحدی را بر شاخص کل بجا گذاشت و اصلی‌ترین شتاب‌دهنده رشد بازار بود. نمادهای نوری، فملی، شستا، شبندر و حکشتی، نیز دیگر نمادهایی بودند که بر رشد شاخص کل اثر مثبت داشتند. از سوی دیگر نیز شفن تاثیر منفی ۳۶۵واحدی را روی شاخص کل داشت.

معاملات کم جان بورس ادامه دارد

بورس امروز در حالی به پایان رسید که تنها هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام بین معامله‌گران جابجا شد. به این ترتیب ارزش معاملات خرد با کاهش ۴۰درصدی نسبت روز گذشته مواجه شد. از سویی دیگر، اشخاص حقیقی حدود ۳۰۰میلیارد تومان از معاملات خارج کردند و به این ترتیب روند خروج پول حقیقی از بورس ادامه یافت.

رکودی که در بازار رخنه کرده

به عقیده کارشناسان بورسی، رشد بازار تا زمانی که با رشد ارزش معاملات خرد همراه نباشد، نمی‌تواند امیدبخش باشد. روند کاهشی ارزش معاملات که در ماه‌های گذشته وجود داشته، هم‌اکنون به اوج خود رسیده است. به طوری که ارزش معاملات خرد به زیر دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

این رکود در بازار سرمایه، به خوبی عدم اعتماد معامله‌گران به این بازار و بی رغبتی آنها به خرید و فروش سهام را نشان می‌دهد. موضوعی که شاید مهم‌ترین دلیل حال بد بورس این روزها باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. به دور از خود شیفتگی به ما میگن مجمممممممع تحلللللللیلگران. اول یکم بورس. همونطور که سال قبل و در اداامه امسال پیش بینی کردیم بزودی معاملات کذایی کنار گذاشته خواهد شد. حجم معاملات خرد میاد زیر هزار میلیارد. و بیشتر روزها بین ۵۰۰ تا۷۰۰ هزار معامله خواهد شد. تو معامله شما اگه طرف حسابتونو خوب بشناسیین میتونین حدس بزنین اآینده چی میشه. تو سیاست هم همینه. تو اققتصاد و فرهنگ هم همینه. تو حکومتای غیر دموکراسی که احزاب یا اتحادیه ها یا خوب شکل نگرفتن یا مستقل نیستن و تحت کنترل سیستمن. فساد و زد و ‌بند و دو رویی شکل میگیره و گسترش. پیدا میکنه. فاصله بین دولت و ملتها زیاد میشه. و بمرور جو حکومت امنیتی تر میشه .چون
    هدف میشه حفط بقا به هر قیمتی. انسان وقتی زیاد گناه کنه از طرف خداوند رها میشه و هیچ امیدی به بازگشتش نیست. تو بورس دو ساله بعضی از مردم یه روز رییسی رو صدا میکردن یه روز قوه قضاییه رو یه روز سازمان بورس رو. آیا کسی به دادتون رسید و مهمتر آیا ممکن بود که به دادتون برسه. محاله و محال. اما برا تغییر سه مویلفه باید ملت داشته باشین اول دانایی دوم اتحاد و سوم دادن هزینه جهت تغییر. اولی رو تقریبا دارین دومی و مهمتر سومی زمان میبره بهش برسین. پروژه بورس هم به پایان رسید. بزودی حجم معاملات میاد پایین. یه دوره تثبیت قیمت. بعد یه دوره افزایش قیمت سهام که افتاده دست حقوقیا .و بعد رها سازی بورس توسط حقوقیا.یعنی دیگه چیزی بنام صف نخواهید دید. حدودا سه ماه طول میکشه. بعد سه ماه کم شدن حجم معاملات .قیمتا تا حداقل تا زمستان ۱۴۰۳ همون قیمتای سه ماه اینده خواهد بود. البته به شرطی که چرخش گردون همین باشه.بنظرتون چرخش گردون چه خواهد بود در اینده؟

  • ناشناس

    بهترین کار اینه که اینجا که کف نامیدی هست نگه دارند بعد یه مدت اعتماد برمیگرده وگرنه فروپاشی