کد مطلب: ۱۸۶۹۳۵

زنان قربانیِ خشونت خانگی در انگلیس

زنان قربانیِ خشونت خانگی در انگلیس

نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مجرمان زن در انگلیس خود، قربانیان خشونت خانگی هستند.

یک موسسه خیریه انگلیسی در همین رابطه خواستار تنظیم و ارائه دستورالعملی فوری برای رسیدگی به وضعیت مجرمان زن در زندان‌های این کشور شده و هشدار داده که بسیاری از این زنان در واقع خودشان قربانی جنایات جدی‌تری و بزرگتری نسبت به آنچه به آن متهم شده‌اند، هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق یک گزارش منتشر شده ۵۷ درصد از زنان زندانی در انگلیس قربانی خشونت خانگی بوده‌اند و این درحالی است که ۵۳ درصد نیز در کودکی مواردی از سوء استفاده‌های عاطفی، جسمی و جنسی را تجربه کرده‌اند.

با این حال در گزارش موسسه خیریه «Prison Reform Trust» تاکید شده این ارقام که از داده‌های وزارت دادگستری این کشور استخراج شده به احتمال زیاد بسیار کمتر از آمار واقعی است چرا که بسیاری از زنان از افشای سوء استفاده‌ها هراس دارند.

پژوهش‌های قبلی این موسسه نشان می‌دهد ۷۹ درصد از زنانی که از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند قربانی خشونت خانگی یا سوء استفاده‌های جنسی بوده‌اند.

متخصصان با تاکید بر رابطه قوی بین تجربه زنان از خشونت خانگی و سوء استفاده جنسی با ارتکاب جرم هشدار دادند این شرایط می‌تواند زنان را در دام یک «چرخه معیوب قربانی شدن و ارتکاب جرم» بیندازد که اغلب با فقر، اعتیاد به مواد مخدر، مشکلات سلامت روان و تاثیرات منفی شدید دیگر روی کودکان وابسته به آنان تشدید می‌شود.

بسیاری از این زنان گفته‌اند در طول دوره‌های طولانی و در موارد بسیاری مرتکب جرایمی چون سرقت، فروش مواد مخدر و جرایم مختلف دیگری شده‌اند تا مواد مخدر مصرفی همسران خود را تامین کنند.

این زنان زندانی همچنین به کارشناسان گفته‌اند که احساس می‌کنند پلیس کشورشان نسبت به قربانیان خشونت خانگی حس دلسوزی نداشته و کمتر به آنان کمک می‌کند و به همین دلیل آنها برای افشای نام متجاوزان به پلیس اعتماد کافی ندارند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، برهمین اساس موسسه خیریه «Prison Reform Trust» در گزارش خود تاکید کرد اکنون زمان آن رسیده که این چرخه معیوب شکسته شود.

این موسسه خواستار ارائه دستورالعمل ویژه‌ای برای اطمینان از رفتار مناسب سازمان‌های مسئول و نیز افسران پلیس انگلیس با زنان مجرم قربانی خشونت خانگی شده است.

این مرکز اعلام کرده که در فرآیند محکومیت باید بیش از گذشته به تجربیات خشونت خانگی و سوء استفاده‌های جنسی در زنان توجه شود.

بنابر این گزارش، این در حالی‌است که یک سخنگوی دولت بیان داشت: ما متعهدیم تا هر چه در توان داریم برای حل مسائل مربوط به زنان انجام دهیم تا بهتر بتوانیم به نیازهای پیچیده‌ قربانیان خشونت پاسخ دهیم و توان بخشی موثرتری داشته باشیم.

وی افزود: ما به زودی راهکارهای خود را برای افزایش درآمد زنان جامعه و زنان زندانی ارائه می‌دهیم. این مسئله بسیار مهم است که چگونه می‌توانیم با بهبود خدمات ارائه شده در جامعه، شاهد کاهش جرم باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.