کد مطلب: ۶۰۵۴۹۲

آیا استفاده از یونولیت باعث کاهش استحکام ساختمان می‌شود؟

آیا استفاده از یونولیت باعث کاهش استحکام ساختمان می‌شود؟

یونولیت را می‌توان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت. استفاده از یونولیت نه تنها باعث کاهش استحکام ساختمان نمی‌شود بلکه استحکام بنا را در برابر زلزله و بلایای طبیعی بالا می‌برد.

این روزها بازار ساختمان‌سازی حسابی داغ است. هر جا را که نگاه کنید می‌بینید ساختمان تازه‌ای دارد ساخته می‌شود. یکی از مهمترین دلیل این اتفاق را می‌شود بازار فوق‌العاده آن برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. حالا فرقی نمی‌کند شما کسی باشید که ساختمانی می‌سازد و می‌فروشد یا کسی باشید که می‌خواهید ساختمان شخصی برای زندگی خودتان را بسازید. به هر حال، دلیلش هر چه که باشد، لازم است ساختمانی که می‌سازید، کیفیت مطلوبی داشته باشد. این روزها گفته می‌شود که به جای تیرچه‌های بلوک، از یونولیت سقفی برای ساختن سقف استفاده کنید. سوالی که شاید این روزها ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده باشد این است که آیا استفاده از یونولیت باعث کاهش استحکام ساختمان می‌شود؟ در پاسخ به این سوال بیایید کمی با یونولیت سقفی آشنا شویم و ببینیم آیا واقعا چنین است یا نه!

یونولیت سقفی چیست و به چه کاری می‌آید؟

یونولیت را می‌توان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت. از کارکردهای استفاده آن می‌توان به پر کردن فاصله میان تیرچه سیمانی یا فلزی اشاره کرد. استفاده از یونولیت نه تنها باعث کاهش استحکام ساختمان نمی‌شود بلکه استحکام بنا را در برابر زلزله و بلایای طبیعی بالا می‌برد. استفاده از یونولیت سقفی مزایای زیادی دارد. یکی از آنها کاهش وزن ساختمان است. در عین حال سرعت ساخت و ساز نیز افزایش پیدا می‌کند. در عین حال برای عایق بندی ساختمان نیز بسیار مناسب است و درنهایت این نکته مهم را بگوییم که هزینه‌های ساخت و ساز را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. خب چه چیزی از این بهتر؟ شما با هزینه بسیار کمتری نسبت به هزینه بلوک‌های سفالی، می‌توانید از یونولیت سقفی استفاده کنید.

همانطور که ابتدای پاراگراف بالایی گفتیم، سال‌های اخیر بیشتر از یونولیت سقفی برای ساختمان ساختن استفاده می‌کنند. همین موضوع لزوم استانداردسازی آن را بسیار مهم می‌سازد. این کار علاوه بر ایمنی کارگران در حین کار، باعث سبک شدن وزن ساختمان هم می‌شود. استاندارد ۱۱۱۰۸، استانداردی است که برای تولید یونولیت سقفی در نظر گرفته می‌شود. هر یونولیت سقفی و هر محصول دیگر مرتبط با آن، این استاندارد در هنگام تولیدشان در نظر گرفته می‌شود. درنتیجه تمام کسانی که از این یونولیت‌ها استفاده می‌کنند، باید از این استاندارد پیروی کنند.

استاندارد ۱۱۱۰۸ چیست؟

طبق معیارهای گفته شده در ارتباط با این استاندارد، یونولیت‌های سقفی به شکل مکعب مستطیل با ابعاد ۲۵*۵۰*۲۰۰ سانتی متری، تولید می‌شوند. شیارهایی زیر یونولیت‌های سقفی تعبیه می‌شود که وظیفه آنها این است که گیرایی گچ‌کاری را بدون استفاده از رابیتس کاری، بالا برود.

کاربرد یونولیت در ساختمان‌سازی به چه شکلی است؟

ماهیت یونولیت بی‌اثر شناخته شده و درنتیجه هیچگونه واکنش شیمیایی به همراه نخواهد داشت. درنتیجه هیچ آفتی هم به آن آسیبی نخواهد زد و می‌شود به سادگی از آن در مسکن‌سازی استفاده کرد. سلول‌های یونولیت به صورت کامل به یکدیگر فشرده شده‌اند و به همین خاطر وقتی به عنوان ماده‌ای اصلی مورد استفاده قرار بگیرد، آب کمی جذب می‌کند و در عین حال باعث پوسیدگی هم نمی‌شود. دوام زیاد و همچنین سبک وزن بودن یونولیت باعث می‌شود از آن برای عایق‌بندی دیوارها و سقف استفاده شود. از دیگر کاربردهای یونولیت می‌شود به استفاده از آن برای بسته‌بندی نوشیدنی‌ها، تجهیزات الکتریکی و مواد شیمیایی و دارویی اشاره کرد.

مزایای استفاده از یونولیت در ساختمان‌سازی

از مزایای یونولیت سقفی هرچه بگوییم کم است. یونولیت سقفی دارای عایق حرارتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و دوام بسیار زیاد است. یونولیت به سادگی بازیافت می‌شود، با آن همه کار می‌شود کرد و در عین حال به اشکال مختلف و اندازه‌های متفاوت نیز در می‌آید. خاصیت ضد ضربه بسیار زیادی دارد و در برابر فشار نیز کاملا مقاوم است. همه این حرف‌ها یعنی اگر می‌خواهید ساختمانی بسازید، چه بهتر که سراغ یونولیت سقفی بروید و از این محصول برای ساختمان‌سازی خود استفاده کنید. از میان شرکت‌های مختلفی که یونولیت سقفی را پیشنهاد می‌کنند، یکی از آنها بهتر از باقی است. عمران گستر با سال‌ها فعالیت مستمر در حوزه تولید یونولیت سقفی، آماده ارائه خدمات در این حوزه می‌باشد. از آنجایی که این شرکت به صورت تخصصی در حوزه تولید یونولیت سقفی کار می‌کند، خیال شما را از بابت کیفیت و هزینه به صرفه، راحت خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.