خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۳۰۶۹

با ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید آشنا شوید

با ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید آشنا شوید

بازسازی ساختمان به دلیل اینکه با صرف هزینه و زمان کمتر محقق می‌شود طرفداران بیشتری دارد. روف گاردن، پارتیشن شیشه‌ای، مرمر و دیواره‌های شیشه‌ای از ترندهای بازسازی ساختمان هستند که در این دهه بیشترین طرفداران را دارند.

هر چند سال، ترندهای جدیدی وارد ساختمان‌سازی می‌شود و جای روندهای پرطرفدار قبلی را می‌گیرند. به اصطلاح چیزهای جدیدی مد می‌شوند. ساختمان‌سازی نیز از بخش‌هایی است که هزینه‌های نسبتاً بالایی دارد و تخریب و از نو ساختن ساختمانی شاید صرفه اقتصادی نداشته باشد. در چنین مواردی ما به فکر بازسازی و مرمت ساختمان‌ها می‌افتیم و سعی می‌کنیم با تغییراتی، شکل و شمایل ساختمان را جلوه جدیدی ببخشیم و دفتر یا منزل خود را با مد روز متناسب کنیم. در این مطلب می‌خواهیم ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید، از اجرای روف گارد گرفته تا پارتیشن شیشه‌ای و موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

بازسازی ساختمان چیست و چرا انجام می‌شود؟

بازسازی ساختمان فرآیند بهبود و مرمت سازه‌ای است که آسیب دیده، کارایی سابق را ندارد و یا زیبایی خود را از دست داده است. برخی از ساختمان‌ها قدمت بالایی دارند و نیاز است که دیوارهای آن مرمت شوند تا استحکام بهتری داشته باشند و یا زیبایی سابق را دوباره به خود بگیرند.

مصالحی که در گذشته مورد استفاده بودند میزان عایق صدا و انرژی کمتری داشتند و مصالح جدیدتری که استفاده می‌شود به خوبی این کار را انجام می‌دهند. تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دو جداره و عایق بندی مناسب دیوارها و سقف از فرایندهایی هستند که در بازسازی به آن‌ها دقت می‌شوند.

ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید

استفاده از دیواره‌های شیشه‌ای

شیشه از مصالحی است که قدیمی نمی‌شود و به سادگی نیز می‌توان آن را تعویض کرد و طرح‌های جدیدتری را به جای آن گذاشت. یکی از ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید استفاده از پنل های شیشه‌ای برای دیوار بیرونی قسمتی از منزل است. با استفاده این پنل‌ها می‌توانید در طول سال از منظره‌ی بیرون لذت ببرید و نور مناسبی در داخل منزل داشته باشید. زمانی که هوا مطبوع است، پنل ها را کنار بزنید و از هوای بیرون لذت ببرید و فضای خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها داشته باشید. در فصل‌های سرد نیز پنل‌ها را ببندید و فقط از منظره لذت ببرید.

نور بیشتر و صدای کمتر

با شلوغ‌تر شدن شهرها و آلودگی صوتی، تمام تلاش معماران این است که ساختمان تا حد ممکن عایق صدای بیرون باشد و افراد داخل آن به راحتی به کارهای خود رسیدگی کنند. از طرفی وارد کردن نور محیط بیشتر نیز از ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید است. می‌توان با استفاده از پنل‌های شیشه‌ای به این هدف دست یافت.

استفاده از سنگ مرمر

سنگ مرمر از مصالحی است که در طول زمان امتحان خود را پس داده است و همیشه باعث زیبایی فضای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است. در بازه‌ای، استفاده از سنگ گرانیت رواج داشت ولی کم کم محبوبیت خود را از دست داد و اکنون سنگ مرمر از مصالح مورد استفاده در ترندهای بازسازی ساختمان در دهه جدید است.

برتری‌های مرمر نسبت به سایر مصالح:

  • عمر بیشتر مرمر نسبت به سایر سنگ‌ها (برای مثال تاج محل در هندوستان)؛
  • امکان تراش مرمر به اشکال مختلف (مرمر نرمتر از گرانیت است و تراش آن آسانتر والبته ارزان‌تر است)؛
  • زیبایی منحصر به فرد به دلیل تنوع بیشتر در رنگ‌ها و طرح‌ها؛
  • مقاومت بیشتر مرمر در برابر ضربات محکم؛

IMG 20211101 135127

روف گاردن

روف گاردن که با نام گرین روف یا همان سقف سبز نیز شناخته می‌شود ترند جدیدی است که در بازسازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. روف گاردن به این شکل است که پشت بام یا فضای تراس تبدیل به باغچه‌ای می‌شود که اهالی ساختمان می‌توانند از آن استفاده کنند. با مدرنیزه شدن شهرها، دسترسی به فضای سبز و آرامش بخش کمتر می‌شود و نیاز است تا ما و به خصوص فرزندانمان رابطه بیشتری با طبیعت سبز داشته باشیم.

مزایای روف گاردن:

  • ایجاد محیطی دل انگیز در ساختمان؛
  • امکان برگزاری مهمانی یا دورهمی صمیمی در فضایی سبز و مفرح؛
  • عایق بندی بیشتر ساختمان در برابر باران؛
  • امکان پرورش گیاهان خوراکی؛
  • افزایش عمر مفید سیستم‌های تهویه، گرمایی و سرمایی به دلیل استفاده کمتر؛
  • افزایش میزان عایق گرمایی ساختمان و کاهش میزان انرژی مورد نیاز برای تعدیل دمای ساختمان؛

IMG 20211101 135158

پارتیشن شیشه‌ای

در بسیاری از ساختمان‌ها، چه مسکونی و چه اداری، ممکن است فضایی باشد که خالی باشد و بتوان از آن استفاده بهتری کرد. شاید دیوارکشی به دلیل اینکه دشواری‌های خود را دارد و همچنین فضایی که خود دیوار اشغال می‌کند، مناسب نباشد؛ اما پارتیشن‌های شیشه‌ای انتخاب ایده الی هستند.

پارتیشن شیشه‌ای پنلی است که از آن برای ایجاد قسمتی مجزا از سایر فضای ساختمان استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای در طرح‌های مختلف کدر و شفاف موجود است. استقامت، کارایی و زیبایی بالای پارتیشن شیشه‌ای آن را به یکی از ترندهای بازسازی ساختمان در این دهه تبدیل کرده است.

چرا پارتیشن شیشه‌ای در بازسازی ساختمان‌ها استفاده بیشتری دارد؟

  • پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند فضای آرامی که عایق صدا باشد در ساختمان مهیا کند؛
  • به راحتی می‌توان مکان پارتیشن شیشه‌ای را تعویض کرد؛
  • هزینه‌ی جابجایی این پارتیشن‌ها کمتر است؛
  • فضای کاری زیبایی بیشتری خواهد داشت؛

چرا این ترندها مناسب این دهه هستند؟

ترندهای بازسازی ساختمان که بررسی شدند، بخصوص پارتیشن شیشه‌ای و روف گاردن ترندهایی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند و تا سالیان طولانی زیبایی و کارایی خود را خواهند داشت.

برخی از مصالح و مدل‌های بازسازی ساختمان با گذشت زمان زیبایی و کارایی خود را از دست می‌دهند، مانند نمای رومی که به مرور زیبایی سابق را از دست می‌دهد و به اصطلاح از مد می‌افتد. ترندهای بیان شده در این مطلب تا مدت زیادی از ترندهای پرطرفدار هستند و حتی در صورت از دست دادن جایگاه خود در طول سال‌ها، می‌توان به راحتی آن‌ها را با ترندهای جدیدتر تعویض کرد.

بازسازی ساختمان به دلیل اینکه با صرف هزینه و زمان کمتر محقق می‌شود طرفداران بیشتری دارد. روف گاردن، پارتیشن شیشه‌ای، مرمر و دیواره‌های شیشه‌ای از ترندهای بازسازی ساختمان هستند که در این دهه بیشترین طرفداران را دارند. فضای ساختمان در کنار اینکه باید کارامد و زیبا باشد باید نشان دهنده‌ی روحیات ساکنین آن نیز باشد، به همین دلیل بهتر است که در بازسازی آن به روحیات ساکنین نیز دقت داشت.

اطلاعات تماس شرکت کاژه : ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶ - ۸۸۴۹۲۳۱۴ - www.kajeh.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.