کد مطلب: ۶۰۱۸۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا مذاکرات مسکن را ارزان می‌کند؟ / رونق معاملات در خانه‌های نقلی

آیا مذاکرات مسکن را ارزان می‌کند؟ / رونق معاملات در خانه‌های نقلی

امروز دور هفتم مذاکرات وین آغاز می‌شود. مذاکراتی که برخی می‌گویند اثری بر بازارهای داخلی ایران ندارد و برخی دیگر می‌گویند می‌تواند بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. آیا نتایج مذاکرات وین، بر قیمت مسکن اثرگذار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر چند مذاکرات ایران و آمریکا در دولت روحانی متوقف شد اما حالا در دولت رئیسی، بعد از گذشت پنج ماه باز شدن گره‌های سیاسی ظاهرا در دستور کار قرار گرفته است. آیا این بار مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار مسکن بگذارد؟

در همین مورد رئیس اتحادیه املاک تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: چنانچه مذاکرات روند مثبتی داشته باشد و به نتیجه برسد قطعا این مساله در بازار مسکن اثرگذار است و می‌تواند جلوی رشد بی‌رویه افزایش قیمت مسکن را بگیرد.

مصطفی قلی خسروی توضیح داد: ارائه آمارها از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار بر روند قیمت مسکن اثر دارد. گاهی این مراکز قیمت مسکن را اعلام می‌کنند و باعث تشنج در بازار مسکن می‌شوند.

او ادامه داد: چنانچه مذاکرات به نتیجه برسد و پروژه‌های دولت هم اجرایی شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مسکن ارزان شود.

تاثیر مذاکرات بر آینده قیمت مسکن

از سوی دیگر، منصور غیبی، یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار مسکن راکد است. هر چه به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم خرید و فروش خانه‌های نقلی رونق می‌گیرد.

او درباره تاثیر مذاکرات بر آینده مسکن توضیح داد: آینده مذاکرات بر بازار مسکن بی‌تاثیر نیست. بازار مسکن در انتظار تحولات سیاسی کشور است. چنانچه برجام به نتیجه مثبت برسد قاعدتا جلوی رشد بی‌رویه قیمت مسکن گرفته می‌شود.

غیبی ادامه داد: چنانچه مذاکرات وین به نتایج مثبتی دست نیابد انتظار تورمی شکل می‌گیرد و نظام سوداگرانه در این بازار ایجاد می‌شود. قاعدتا در این مسیر نیز باید منتظر رشد بی‌رویه قیمت مسکن باشیم.

این کارشناس همچنین گفت: فعلا مردم قدرت خرید خانه‌ با متراژهای بالا را ندارند و بازار مسکن فعلا راکد است. پیش‌بینی می‌شود از این پس معاملات خانه‌های نقلی رونق بیشتری بگیرد.

باید گفت مذاکرات برجام بر همه ارکان اقتصاد ما تاثیر دارد اما برخی کارشناسان عقیده دارند حتی مذاکره هم نمی‌تواند مسکن را ارزان کند.

پیش‌تر، علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با بازار مسکن گفته بود: مسائل دیگری به غیر از مذاکره بر بازار مسکن تاثیر دارد. یکی از موضوعات مهم ساخث ۴ میلیون مسکن است که اول باید بگوییم که ما مواد اولیه برای اجرای این طرح را نداریم و اگر هم داشته باشیم این طرح تورم زیادی ایجاد می‌کند.

برای مطالعه بیشتر خبر تاثیر مذاکرات بر آینده بازار مسکن را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا خودروارزن نمیشود چرا مسکن ارزن نمیشود مردم توفقر بدبختی فلاکت هستنند پسرم ۳۰سالش ارزوی ماشین عصبی شده افسردگی گرفت

  • ناشناس

    ایاخودرو ارزن میشود ایاالان وقت خرید خودرو هست ?

  • ناشناس

    خب معلومه صرف مذاکره باعث کاهش قیمت نمیشود اما اگر در پی مذاکره ، توافق حاصل بشود و برجام احیا شود آنگاه کاهش دلار و تبعا کاهش قیمت خوراک و پوشاک و ماشین و مسکن هم خواهیم داشت

  • علی برکت الله

    از ماست که در ماست

  • بازنشسته

    ارزانی پیشکش… جلوی تورم را بگیرید.. تو ایران چی ارزان شده؟ شما یادتون میاد؟

  • ناشناس

    کی تا حالا ارزانی را شاهد بوده ایم که الان بار دومش باشد؟؟؟؟ مگر دلار ارزان می شود قیمت ها پایین می اید ؟؟ اصلا قیمت ها کاری به دلار ندارد همینجوری بالا می رود و تا زمانی که مملکت همینجوری اداره شود اوضاع همین است.

  • صداقت

    این بازی مذاکره اصلا ربطی یا فایده ای واسه ایران و قشر کارگر و زحمت کش داره؟
    مذاکره واسه دست نشانده ها ظالمین و دو تابعیتی هاست ربطی به مردم عادی نداره.
    جمع کنین این خیمه شب بازی هارو دیگه همه فهمیدن چه بر سرشون اومده نیم قرن دروغ و فریب.

  • محمد

    دقیقا تاعید۱۰۰برابردیگه افزایش قیمت داره

  • ناشناس

    دقیقا تاقبل ازعید به شدت میره بالا حداقل صدبرابرهمینی که هست میشه

  • ناشناس

    تاخداوند اینارو نابود نکنه خبری از ارزانی نیس تحریم ومذاکرات هم الکی به مردم میگن که مردم فکر کنن که هرچی زجرمیکشیم تقصیرخارجیها وازجمله آمریکاست