کد مطلب: ۳۷۱۹۱۶

چالش‌هایی که پورشه کیمن از بدو تولد تاکنون پست سر گذاشته است

چالش‌هایی که پورشه کیمن از بدو تولد تاکنون پست سر گذاشته است

پورشه کیمن درواقع یک نسخه هاچ‎بک کوپه از پورشه باکستر بود که از نسل دوم این خودرو بیرون آمده و به‌عنوان نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از پورشه باکستر در میان رودسترها در سال 2006 وارد بازار شد. این خودرو به همراه برادر بزرگ‌تر خود برای کمپانی پورشه موفقیت‌های بسیاری کسب کردند و حتی می‌توان گفت این کمپانی را از مرز ورشکستگی نجات دادند.

پورشه کیمن درواقع یک نسخه هاچ‎بک کوپه از پورشه باکستر بود که از نسل دوم این خودرو بیرون آمده و به‌عنوان نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از پورشه باکستر در میان رودسترها در سال 2006 وارد بازار شد. این خودرو به همراه برادر بزرگ‌تر خود برای کمپانی پورشه موفقیت‌های بسیاری کسب کردند و حتی می‌توان گفت این کمپانی را از مرز ورشکستگی نجات دادند.

پورشه کیمن باقیمت پایین‌تری که داشت، توانست جایگزین خوبی برای پورشه باکستر باشد و افرادی که توان خرید پورشه باکستر را نداشتند، برای خرید یک رودستر خوش استایل از کمپانی پورشه به سراغ خرید پورشه کیمن می‌رفتند. بااین‌حال هرچند این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود داشت، اما پورشه در تولید آن هیچ کم و کاستی را به‌جای نگذاشت. در ادامه قصد داریم اتفاقات و چالش‌های تولید پورشه کیمن را از ابتدا تاکنون بررسی کنیم.

cayman1

نسل اول پورشه کیمن 2006-2009

کمپانی پورشه در یک اقدام عجیب و دور از انتظار ابتدا نسخه اسپرت پورشه کیمن را در سال 2005 وارد بازار کرد. سپس در سال 2006 نسخه استاندارد این خودرو به‌طور رسمی به بازار جهانی معرفی شد. پورشه با این کار توجهات بسیاری از مردم جهان را به سمت مدل جدید خود متمرکز کرد و شاید بتوان گفت این حقه بیزینسی تأثیر بسیاری در میزان خریدوفروش پورشه کیمن در سال‌های اول تولیدش داشت. نسل اول این خودرو با 3 موتور بنزینی 2.7 لیتری وارد بازار شد. تمام این موتورها در قدرت و توان نیروی تولیدی یکسان بودند اما در انتقال نیرو متفاوت عمل می‌کردند. تفاوت عملکرد این موتورها در نوع گیربکس آن‌ها بود که پورشه برای نسل اول مدل کیمن از 3 نوع گیربکس 5 دنده اتوماتیک، 5 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک استفاده کرده بود.

cayman2

نسل دوم پورشه کیمن 2009-2012

پورشه کیمن در سال 2009 یک فیس لیفت جدید را تجربه کرد و در پی این تغییرات جدید، در بخش فنی نیز صاحب یک موتور بزرگ‌تر با عملکردی بهتر شده و دوام بالاتر شد تا با تغییرات نسل جدید هماهنگ‌تر باشد. در نسل قبل یکی از ضعف‌های بزرگ موتور محور میانی آن بود که در این نسل جدید ارتقاء یافت. علاوه بر این تغییرات ظاهری پورشه کیمن در نسل جدید شامل سپر جلو و عقب جدید، چراغ‌های راهنما با تکنولوژی LED جدید و رینگ‌های مدرن‌تر و مجلل‌تر بود که در میزان فروش پورشه کیمن نسل دوم تأثیر بسیاری داشت.

cayman21

در این نسل پورشه کیمن از دو نوع موتور 2.9 لیتری بهره می‌برد که نیروی یکی با گیربکس 6 سرعته دستی و دیگری با گیربکس 7 دنده اتوماتیک هدایت می‌شد. هر دو این موتورها توانایی تولید 265 اسب بخار نیرو و 300 نیوتون متر گشتاور را داشتند و مانند نسل قبل به‌صورت 6 سیلندر تخت ارائه می‌شدند. شتاب 0 تا 100 در این نسل از پورشه کیمن به 5.8 برای نسخه 6 دنده دستی و 5.7 برای نسخه 7 دنده اتوماتیک کاهش‌یافته بود.

cayman3 1

نسل سوم پورشه کیمن 2012-2016

بسیاری از منتقدین نسل سوم پورشه کیمن را بهترین نسل آن در طول تمام نسل‌ها می‌دانند. ازلحاظ ظاهری پورشه کیمن نسل سوم بسیار جذاب و قدرتمند به نظر می‌رسید. اما این جذابیت تنها به‌ظاهر این خودرو ختم نمی‌شد. پورشه کیمن نسل سوم مانند برادر بزرگ‌تر خود، پورشه باکستر از یک موتور 2.7 لیتری و یک موتور 3.4 لیتری بهره می‌برد که قدرت‌های متفاوتی در اختیار رانندگان قرار می‌دادند. برای انتقال نیروی این موتورها دو گیربکس 6 دنده دستی و 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه در نسل جدید در نظر گرفته‌شده بود. علاوه بر این موارد، پورشه کیمن در قسمت سقف یک افزایش وزن و در حاشیه‌ها کاهش وزن را تجربه کرد که در اکثر رودسترها این تغییر موجب به هم خوردن بالانس خودرو در جاده‌ها شود. اما پورشه کیمن ثابت کرد که حتی باوجوداین ناهماهنگی در وزن نیز در تمام پارامترهای قابل‌اندازه‌گیری از پورشه باکستر عملکرد بهتری دارد. بهبود عملکرد نسل جدید موفقیت‌های بیشتر و میزان بالا خریدوفروش پورشه کیمن را برای این کمپانی رقم زد.

cayman31

هر دو موتور این خودرو در نسل جدید با توان خروجی 275 اسب بخار نیرو و 290 نیوتون متر گشتاور را داشتند و هم چنان به‌صورت 6 سیلندر تخت ارائه می‌شدند.

cayman4

نسل چهارم 2016-تاکنون

در سال 2016 پورشه با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز خود در اصلی‌ترین بخش‌های فنی پورشه کیمن تجدید نظراتی انجام داد که منجر به تغییر نام این خودرو و برادر بزرگ‌تر آن نیز شد. در سال 2016 پورشه 718 کیمن با ظاهری کاملاً متفاوت وارد بازار شد. در بخش دماغه و جلوی خودرو تغییرات بسیاری به چشم می‌خورد که بارزترین آن‌ها چراغ‌های جلو است. در بخش عقبی خودرو نیز یک تیغه براق مشکی در بین نام برند پورشه دیده می‌شود. طراحی داخلی این نسل مانند پورشه باکستر بود و تکنولوژی‌های جدیدی وارد آن شده بود. سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه این بار به‌صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی بر روی تمام نسخه‌های پورشه کیمن نسل چهارم قرار داشت و سیستم صوتی این خودرو نیز نسبت به قبل ارتقاء پیداکرده بود. سیستم تعلیق این خودرو نیز به‌راحتی توانایی خنثی کردن ضربه‌های واردشده به بدنه در هنگام رانندگی در جاده‌های سنگلاخی را داشت.

cayman41

از این نسل به بعد پورشه تصمیم گرفت به‌منظور افزایش نیروی پورشه کیمن و باکستر از موتورهای 4 سیلندر تخت استفاده کند. نتیجه این کار خروجی 300 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتون متری برای موتورهای 2 لیتری نسل جدید بود. این موتورها نیز مانند نسل قبل با دو گیربکس 6 دنده دستی و 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه ارائه می‌شوند. شتاب 0 تا 100 پورشه کیمن در این نسل نیز به 5.1 ثانیه کاهش پیدا کرد. هرچند مدل‌های جدیدتر این خودرو در سال 2019 توانایی‌های بالاتری در این زمینه دارند.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.