کد مطلب: ۲۶۷۵۵۶

تا ۲ ماه آینده طلب گندمکاران پرداخت می‌شود

تا ۲ ماه آینده طلب گندمکاران پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال از پول گندمکاران پرداخت شده و معادل همین مبلغ باقی‌مانده است که حداکثر تا دو ماه آینده پرداخت می‌شود.

یزدان سیف با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شده است افزود: گندمکارانی که تا ۲۸ خرداد محصول خود را به مراکز خرید تحویل دادند و اطلاعات آن‌ها در سامانه خرید ثبت شده است ۵۰ درصد پول خود را دریافت کردند و کشاورزانی که گندم خود را تا ۱۵ اردیبهشت به سیلو‌های تحویل دادند صد در صد پول را دریافت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به علت خشکسالی و شرایط آب و هوایی و نوسانات دمایی کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد معادل ۷۰۰ هزار تن کاهش یافته است که این میزان با توجه به شرایط مطلوب محصول گندم در استان‌های سردسیر آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، همدان و کرمانشاه جبران می‌شود.

سیف گفت: پیش بینی شده است ۱۳ میلیون تن گندم تولید و ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیز بصورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی افزود: میزان ذخایر گندم کشور در بالاترین میزان است و یکسال ذخیره گندم کشور علاوه بر ذخایر راهبردی موجود است و نگرانی در حوزه تامین گندم وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: امسال نیازی به واردات گندم نیست و به اندازه کافی تولید و خریداری شده است.

سیف میزان صادرات آرد و مشتقات گندم را در دو ماه اول امسال حدود ۴۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش صادرات آرد و مشتقات گندم ۱۷ میلیون دلار است که به کشور‌های منطقه و همسایه صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن آرد و مشتقات به کشور‌های منطقه و اروپا صادر شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید دانه روغنی کلزا را تاکنون ۲۴۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد کشاورزان پول خود را دریافت کردند.

سیف افزود: تاکنون ۵ هزار میلیارد ریال پول بابت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: کشاورزانی که محصول کلزا را تا ۲۸ خرداد تحویل دادند و ۵۰ درصد و گروهی که محصول را تا ۱۴ خرداد تحویل دادند صد در صد پول خود را دریافت کردند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: میزان تولید دانه‌های روغنی حدود ۴۰۰ هزار تن پیش بینی شده و برای خرید ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن از این محصول برنامه ریزی شده است.

سیف گفت: تولید دانه روغنی کلزا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزارش دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.