کد مطلب: ۲۱۹۱۵۲

تجارت ایران با همسایگان شمالی افزایش می‌یابد

تجارت ایران با همسایگان شمالی افزایش می‌یابد

مشاور رئیس‌جمهوری دلیل ساخت بندر کاسپین را در راستای افزایش زیرساخت‌های تجارت ایران با همسایگان شمالی اعلام کرد.

مرتضی بانک در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان بنادر و مناطق آزاد با بیان این‌که طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در حوزه حمل‌ونقل در کشور انجام شده است، اظهار کرد: برخی کشورها علاقه‌مندن هستند ایران را علی رغم موقعیت استراتژیک دور بزنند با این حال وزارت راه و شهرسازی با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی توانسته در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی، زیرساخت‌ها را توسعه دهد تا موقعیت استراتژیک ایران در ترانزیت کالا تثبیت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این‌که تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل در مناطق آزاد و بهره‌برداری بهینه از آنها بدون همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط عملیاتی نمی‌شود، تصریح کرد: سازمان بنادر و مناطق آزاد جزو دستگاه‌های هستند که می‌توانند از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل در کشور بهره ببرند.

وی با اشاره به این‌که بندر کاسپین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی بدون استفاده از منابع دولتی ساخته شده است، تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد انزلی را با محوریت بندر کاسپین افزایش می‌دهد.

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان این‌که بنادر کاسپین و انزلی بایکدیگر تعامل خواهند داشت، اظهار کرد:‌ بندر کاسپین برای این ساخته شده تا ظرفیت‌های حمل‌ونقل کشور و تجارت با همسایگان شمالی افزایش یابد.

بانک از الحاق بندر شهید بهشتی چابهار و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.