کد مطلب: ۲۸۹۶۷۲

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در ۵۶۲ مرکز علمی کاربردی کشور

تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در ۵۶۲ مرکز علمی کاربردی کشور

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۴۰۰ هزار دانشجو در ۵۶۲ مرکز علمی کاربردی کشور تحصیل می‌کنند.

اخوان بهابادی عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی به دانشجویان است که این نکته وجه تمایز این دانشگاه با سایر مراکز علمی و دانشگاهی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: درحال حاضر دانشگاه علمی کاربردی ۵۶۲ مرکز دارد که از این تعداد هشت مرکز در استان خراسان‌جنوبی است.

بهابادی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ مرکز وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی، ۲۸۷ مرکز متعلق به مراکز خصوصی، ۲۱۸ مرکز مراکز عمومی، ۲۳ مرکز وابسته به خود دانشگاه جامعه علمی کاربردی و ۲۳ مرکز دیگر نیز وابسته به کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون سهم دانشجویان مهارتی از کل دانشجویان باید به ۲۰ درصد برسد، افزود: از بین دانشگاه‌هایی که رشته‌های مهارتی دارند حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی و ۲۰۰ هزار نفر نیز در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: درحال حاضر حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی تحصیل می‌کنند که از این تعداد سهم خراسان‌جنوبی ۴۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

بهابادی اظهار کرد: همچنین از ۴۰۰ هزار دانشجویی که در مراکز دانشگاه علمی کاربردی کشور تحصیل می‌کنند تعداد دو هزار و ۷۰۰ نفر، دانشجوی مراکز خراسان‌ جنوبی هستند.

وی بیان کرد: برای مهر ۹۷ حدود ۵۰۰ مرکز متقاضی دانشگاه علمی کاربردی در پنج هزار و ۳۴۲ کد رشته محل دانشجو می‌پذیرند که زمان ثبت‌نام برای مقطع کاردانی تا فردا ۲۸ مرداد ماه و برای کارشناسی از ۲۹ مرداد تا چهارم شهریورماه است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یادآور شد: سال گذشته ۱۴ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی ارشد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی و کاربردی بودند.

ابوالفضل فورگی‌نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌ جنوبی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر بسیاری از رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در تلاش است که تعیین رشته‌ها و تخصیص آن‌ها را با توجه به نیاز بازار و مزیت‌های نسبی هر استان و هر منطقه انجام دهد که این موضوع یک تحول در دانشگاه ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌جنوبی یادآور شد: آموزش‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سه بخش نظری، عملی و آموزش در محیط کار واقعی انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.