کد مطلب: ۴۸۰۲۸۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سهام:

تحلیل امروز بورس / مهم جو روانی بازار است که باید عوض شود

تحلیل امروز بورس / مهم جو روانی بازار است که باید عوض شود

در حالی که محدود مقاومتی یک میلیون و 500 هزار واحد از شاخص کل تاثیر چشم‌گیری روی روند بازار در آینده خواهد داشت اما امروز نیز بازار بیش از دو درصد ریزش کرد، اما چه عواملی روی روند بازار تاثیرگذار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حاصل جو هیجانی بازار سهام صف‌های فروش چند میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده است و این موضوع باعث روند نزولی بازار در عین بالا رفتن دلار تا حدود 30 هزار تومان است. از نگاه خیلی از کارشناسان، متغییرهای تاثیرگذار در بازار سهام با عقبگرد شاخص کل متناسب نیست و همین موضوع بازار سهام را غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

محمد اصولیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: مشکل اصلی روند نزولی بازار سهام هیجان منفی بازار است و تا تخلیه نشود بازار در همین اوضاع باقی می‌ماند، در حال حاضر وضعیت بازار خوب نیست و به نظرم بهتر است افرادی که به این بازار تعلق ندارند از بازار خارج شوند و این خروج از بازار می‌تواند به بهای از دست دادن شاخص کل باشد.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار گفت: بازار در چندین مقطع زمانی از سوی حقوقی‌ها حمایت شده اما این حمایت‌ها جوابگوی صف‌های فروش بازار سهام نیست و صرفا یک یا دو روز بازار را مصنوعی مثبت می‌کند. بعید می‌دانم یک درصد منابع صندوق توسعه ملی هم بتواند برای بازار کاری بکند زیرا تا زمانی که مقدار این یک درصد مشخص نشود نمی‌شود گفت می‌تواند برای حمایت از بازار موقف باشد یا نه، زیرا صف‌های فروش بازار امروز 12 هزار میلیارد تومان بود و باید ببینیم یک درصد از صندوق توسعه ملی چند روز می‌تواند بازار را جمع کند.

اصولیان در رابطه با ادعای مذاکرات و ادامه روند بازار گفت: اینکه جو هیجانی به خاطر اخبار سیاسی است درست نیست، به نظرم جو هیجانی بازار به خاطر ضرر کردن مردم در بازار سرمایه است، به نظرم ادامه روند امروز بازار سهام نیز به دلیل فشار عرضه منفی است و فعلا این روند ادامه دارد است، اما همه می‌دانند بازار سهام در طولانی‌مدت پربازده‌ترین بازار خواهد بود همانطور که در سال‌های گذشته نیز این گونه بوده است.

وی در رابطه با عوامل مهم در بازگشت بازار گفت: بازار باید روند طبیعی خود را طی کند و جو روانی بازار باید عوض شود، این عوض شدن جو منفی بازار سه عوامل مهم دارد که اول خبرهای خوش و به نفع بازار منتشر شود، دوم گزارش‌های شش ماه ارزندگی سهام را نشان دهند، سوم در کنار عوض شدن جو روانی حمایت‌ها از بازار هم می‌تواند موثر باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هرمز

    جو بازار , کدوم جو بازار , همه کاره دولت و حقوقی های منفعت طلب هستن وگرنه عوام نه نوسانگیرند و نه سهم های چندصدهزارتایی دارند

  • علی میلادی

    بازار داشت کم کم متعادل می شد ولی متاسفانه با وضع دو قانون مزخرف ممنوعیت فروش کمتر از پانصد هزار تومان و ممنوعیت فروش سهم خریده شده در روز خرید که باعث شد حتی عرض اولیه ارزنده وسپهر هم شروع به فنا رود….حمایت حقوقی جز فریب افکار عمومی نیست.

  • ناشناس

    همه این کارشناسان همان کارشناسانی بودن که ۳ ماه پیش رشد شاخص تا ۳ملیون پیشبینی میکردن تا انتخابات! البته سود کلانی هم کردن تو اون قضا مثبت که ایجاد کرده بودن ، بدبخت ما که بازیچه شدیم

  • ناشناس

    تو را خدا چرا ناظر با اینکه نماد ها تا ۷۰ درصد منفی شده در این طویله را نمی بند

  • ناشناس

    ن تقصیر تازه وارداست ن تقصیر حقیقی های خورده عیب کار جای دیگه است بیخود به همدیگه گیر ندید من ی تازه واردم ۳۰۰ میلیون سرمایه وارد بورس کردم تو ۴۰ درصد ضررم ولی ی سهم نمیفروشم همه سرمایه هم بره فدای ملتم

    • م

      ساقول..ما ملت امام حسینیم

  • نویدپ

    ای مردم ساده که همش گول میخورید و همش در مورد اینکه سکه خریده بودم حالا کلی شده و یا بورس ایجور شده و…. حرف میزنید.
    بنده های خدا برید بفکر این باشید چقدر ما بدبخت شدیم. اگر هزار برابر توی بورس یا باخرید سکه و ماشین و… سود کنید بیچاره تر از شما نیست. اینها سود نیست خاک سیاهی هست برسرما.
    اون پولدار هست که براش خوب میش نه منو شما که این رقم ها یعنی هیچ.
    بیچاره ها ازهمه ما این جامعه 100 برابری که به خیال شما سود کردین پس میگیره.
    فکر کنید او ن عقلتون رو بکار بندازین. اینهمه بی عقلی تا کی. متاسفم برای اونهایی که آه میکشن و هی با خودشون دودوتا میکنند که چرا طلا نخریدن یا ماشین و….
    ما بدبختیم که با شماها توی یک کشتی قرار گرفتیم که هرکدام جای خودشو داره سوراخ میکن و تازه خوشحالم هستین

  • ناشناس

    سلام دوستان..خدا به سرشاهده من یکصدو ده میلیون سهام خریدم و الان ارزش سهام از نصف کمتر شده… ولی به هیچ عنوان نمی‌فروشم.. مطمئن باشید اگر این هیجانات منفی نباشن بازار برمیگرده..خواهشن تو صف نرید..یکی از نزدیکان بنده سابقه بسیار طولانی مدت در بورس داره و از این طریق خدا رو شکر زندگی خوبی بهم زده..باور بفرمایید ایشون تقریبا پونصد میلیون تو بورس گذاشته ولی با وجود این بازار است اصلا قصد فروش نداره چون به قول خودشون میگن علم و تجربه ی این کار رو دارن..و میگن اگر میخواستم هیجانی تصمیم بگیرم که با بورس صاحب هیچی نمی‌شدم…خواهشن عزیزان نترسید و تو صف فروش نرین..ممنون

    • میثم

      حتما شپنا خریدی ناقلا که اینقدر ضرر کردی!

  • ناشناس

    بابا انقدری که کارشناسا جو منفی میدن تازه واردا نمیدن! خودتونو به اون راه نزنید! بازار از کارشناس تا خوده سازمان بورسش دستوره خالصه فقط! این اخبارو حرفا هم همش زنگ تفریحه واسه سرگرمی مردم

  • ناشناس

    با سلام .اگر روزی پنج درصد ضرر سهامها رو بردارید مردم میدانند دیگر سهامهای انها بی ارزشتر از این نمیشود وجو روانی کمتر ایجاد میشود

  • ناشناس

    جوروانی بورس زمانی درست میشودکه همتراز دلاروسکه وپرایدحق فقراوسهام عدالتشون رابپردازندباقیمت روز