کد مطلب: ۸۱۱۱۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد دی / بانک دی و کوهی از زیان انباشته

تحلیل بنیادی نماد دی / بانک دی و کوهی از زیان انباشته

بررسی ترازنامه بانک دی نشان می‌دهد، زیان انباشته دی در یک مدار صعودی قرار دارد و روزبه‌روز بیشتر می‌شود. همچنین گزارش‌های عملکرد ماهانه بانک دی نیز چنگی به دل نمی‌زنند و همین امر نشان می‌دهد، کوه زیان انباشته بانک دی همچنان قصد فرو ریختن ندارد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی صورت‌های مالی بانک‌های داخلی نشان‌دهنده اسفناک بودن وضعیت کنونی نظام بانکی ایران است. چرا که روز‌به‌روز زیان انباشته بانک‌ها بیشتر می‌شود.

نگاهی به صورت‌های مالی بانک‌ها حاکی از آن است که سه بانک آینده، ملی و سرمایه بیشترین زیان انباشته را در میان رقبای خود به ثبت رسانده‌اند.

گزارش عملکرد ماهانه بانک دی نیز که پنجمین بانک زیان‌ده کشور است خبر از کاهش 31 درصدی تسهیلات اعطایی فروردین‌ماه این بانک، نسبت به اسفند 1401 می‌دهد.

وام_های پرداختی

بانک دی در اسفند سال گذشته توانسته بود بیش از 729 میلیارد تومان به مشتریان خود وام دهد. اما این عدد در فروردین امسال به 502 میلیارد تومان رسیده است.

همچنین تسهیلات اعطایی فروردین سال گذشته نیز بیش از هزار و 935 میلیارد تومان بوده که 3.8 برابر وام‌های پرداختی بانک دی در فروردین امسال است.

به طور کلی وام‌های پرداختی بانک دی از مهر سال گذشته به شدت کاهش داشته و تسهیلات اعطایی این بانک در مدار نزولی حرکت کرده است. همین امر در ادامه راه، درآمد حاصل از وام‌های پرداختی بانک دی را به شدت کاهش خواهد داد و حتی سبب سنگین‌تر شدن زیان‌ انباشته شرکت می‌شود.

درآمد تسهیلات بنیادی

در همین راستا باید توجه داشت که درآمد حاصل از وام‌های پرداختی بانک دی در فروردین‌ماه نسبت به اسفند 1401 حدود 30 درصد کاهش داشته است که می‌تواند استارت روند نزولی درآمد حاصل از وام‌های پرداختی بانک دی باشد.

زیان انباشته دی

زیان انباشته

بررسی ترازنامه بانک دی نشان می‌دهد، زیان انباشته دی در یک مدار صعودی قرار دارد و روزبه‌روز بیشتر می‌شود. گزارش‌های عملکرد ماهانه بانک دی نیز چنگی به دل نمی‌زنند و همین امر نشان می‌دهد، کوه زیان انباشته دی همچنان پابرجاست!

روند نزولی درآمدهای ماهانه بانک دی نیز نکته‌ای مهم است که رشد زیان انباشته بانک دی را تقویت می‌کند. باید دید این بانک چه زمانی قصد اصلاح سیاست‌های مدیریتی خود را دارد. در صورتی‌که بانک دی سیاست فعلی را ادامه دهد، بعید نیست در آینده نزدیک، بزرگترین بانک زیان‌ده کشور لقب گیرد.

کاهش منابع درآمدزای بانک دی

بررسی بیشتر گزارش عملکرد ماهانه بانک دی در فروردین‌ماه نشان می‌دهد علاوه بر وام‌های پرداختی بانک، سپرده‌های دریافتی دی نیز کاهش داشته است.

سپرده_های دریافتی طی دوره

با وجود اینکه کاهش سپرده‌گذاری مشتریان بانک دی، سود پرداختی این بانک و به دنبال آن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما ادامه روند نزولی سپرده‌های دریافتی بانک دی، سبب کاهش منابع بانک برای درآمدزایی و سایر درآمد‌های عملیاتی آن می‌شود.

سود پرداختی دی

پیشتر نیز در گزارشی با عنوان « تحلیل تکنیکال نماد دی / پتانسیل بالای صعود سهام بانک دی » عنوان شده بود که اگرچه سهام این نماد مستعد صعود است اما صورت‌های مالی این بانک وضعیتی اسفناک دارند!

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حاجی گیر دادی به بانک دی ااا، نکنه ضرر کردی

  • ناشناس

    خوب بله زیان انباشته داره
    چقدر ملک داره که نمی‌فروشه زیان ش رو خبر رسانی می کنی اما تعداد ملکاشو که مثل سیریش چسبیده بهش نمی‌فروشه زیانش رو خبر رسانی میکنی بزنی سر سهام سم پاشی میکنی نیتت انگار خیر نیست . اگر نیتت خیره برو ببین چند تاملک داره ارزشش چقدره و چرا نمی‌فروشند و اگر بفروشه ترازش چی میشه .

  • ناشناس

    حرف بیخود واسه مفا گرفتن سهام از سهامداران مظلوم دی
    تا دیروز حرف از صعود وگل وبلبل دی میزدی؟؟؟?

    • ناشناس

      دقیقا

  • Omentnha

    رئیس بانک مرکزی قول داده که هر بانکی نتواند به تعهدات خود عمل کند جمع میشود و دولت موظف است جواب سهامداران و مشتریان بانک را بدهد به گفته رئیس بانک مرکزی ..چرا با اینکه ورشکستگی این بانک روز بروز بیشتر میشود بانک مرکزی هیچ اقدامی را انجام نمیدهد

  • نادر. کاری

    کاملأ با سیاست بانک دی موافقم واریزی حقوق خودم از همین بانک است یه وام خرد در خواست کردم ندادند هنوز ابلاغیه دادن وام باز نشده یعنی اینکه مدریت ضعیف حاکم است جانباز 25 درصد این مملکت

  • حسین

    در مورد دارایی ها و ارزش ذاتی این نماد به نظرم شاید اگر گفته می شد خوب بود.