کد مطلب: ۷۶۲۶۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی فولاد / افت ۶ درصدی درآمد با کاهش فروش محصولات گرم

تحلیل بنیادی فولاد / افت 6 درصدی درآمد با کاهش فروش محصولات گرم

بررسی‌ گزارش عملکرد دی‌ماه فولاد حاکی از کاهش 6 درصدی مبلغ فروش این شرکت در مقایسه با آذر امسال است. عمده این کاهش فروش در دی، به دلیل کاهش فروش محصولات گرم به دنبال کاهش 12 درصدی تولید این نوع محصول در این ماه است.  

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اسفندماه سال 1369 تاسیس شد و دو سال پس از آن به بهره‌برداری رسید.

در ادامه، سهام این شرکت در اسفندماه سال ۸۵ با قیمت 190 تومان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

موضوع اصلی فعالیت این شرکت شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی مورد نیاز صنعت فولاد از جمله استخراج سنگ‌آهن، دولومیت، تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی، كنسانتره و گندله است.

ارزش بازاری فولاد مبارکه در آخرین روز بهمن 1401 حدود 383 هزار و 580 میلیارد تومان ثبت شده که نشان‌دهنده اهمیت رفتار این سهم در گروه فلزات اساسی است.

این گزارش به بررسی عملکرد سهام شرکت فولاد مبارکه در دی‌ماه امسال می‌پردازد.

بررسی چارت قیمتی فولاد نشان می‌دهد که این سهم در دی‌ماه امسال توانست بیشتر از 10 درصد بازدهی کسب کند که در مقایسه با آذر حدود دو درصد کاهش داشته است.

البته باید توجه داشت که رشد 12.5 درصدی فولاد در آذر به دنبال صعود نسبتا شارپ شاخص کل در این ماه بود.

تولید و فروش دی‌ماه فولاد

گزارش عملکرد ماهانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که شرکت در اولین ماه زمستان 1401 نتوانسته است عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

بر همین اساس مقدار کل تولید این شرکت در این ماه با افت 12 درصدی نسبت به ماه گذشته، به 712 هزار تن رسید. گفتنی است مقدار کل تولیدات این شرکت در آذرماه امسال 807 هزار تن ثبت شده بود.

به دنبال کاهش تولید شرکت، مقدار فروش شرکت نیز با افت 9 درصدی مواجه شد. به طوری که فولاد توانست در دی‌ماه امسال 635 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند.

بررسی این گزارش عملکرد ماهانه نشان می‌دهد که مقدار کل تولید و فروش شرکت در مقایسه با دی‌ماه سال 1400 با افزایش روبه‌رو شده است.

به طوری که مقدار کل تولید و فروش دی‌ماه امسال فولاد در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 به ترتیب حدود 17 و چهار درصد رشد داشته‌اند.

تحلیل بنیادی فولاد

بررسی‌های بیشتر این صورت مالی حاکی از کاهش 6 درصدی مبلغ فروش این شرکت در مقایسه با آذر امسال است. عمده این کاهش فروش در دی شامل کاهش فروش محصولات گرم به دنبال کاهش 12 درصدی این نوع محصول شرکت در دی است.

نکته دیگر این صورت مالی افزایش 11 درصدی نرخ فروش محصولات پوشالدار فولاد است که نشان می‌دهد اگر شرکت سعی در افزایش تولید این محصول را داشته باشد می‌تواند سودسازی خود را افزایش دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بیستون

    ممنون میشم دابور رو تحلیل بنیادی بکنین

  • ناشناس

    قیمت آهن میلگرداونقدر بالا رفته که ما که از طبقه پایین جامعه نمیتونیم بخریم العان حساب کردم با قیمت العان میلگرد برای ساخت خونه 100 متری باید حدود 60میلیون هزینه کنم تا بخرمش من کارگرکه زمین از خودم هستش نمیتونم بخرم اون بدبختی که زمین نداره باید چیکار کنه این دولت رئیسی خوب طبقه پایین جامعه رو لح کرد رفت ما پول جم میکنیم تا این ماه بخریم روز به روز قیمت میره بالا