کد مطلب: ۷۲۹۸۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد رانفور؛ ثبات سودسازی در سال ۱۴۰۰

تحلیل بنیادی نماد رانفور؛ ثبات سودسازی در سال 1400

بررسی گزارش‌های عملکرد ماهانه رانفور که در سایت کدال منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت در مهر ماه سال جاری با کاهش 7 درصدی درآمد خود روبه‌رو شد و عدد 311 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارش‌های عملکرد ماهانه رانفور که در سایت کدال منتشر شد نشان می‌دهد که شرکت در مهر ماه سال جاری با کاهش 7 درصدی درآمد خود روبه‌رو شده و عدد 311 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

با رانفور بیشتر آشنا شویم

شرکت خدمات انفورماتیک به منظور اجرای طرح جامع اتوماسیون بانکی در آذرماه ١٣٧٢ تحت نام شرکت به‌نمایان و بهسازان ملت فعالیت خود را آغاز نمود. پس از آن در دی ماه همین سال این شرکت به عنوان کنونی تغییر نام داد.

در ادامه سهام این شرکت در اواخر فروردین سال 82 با قیمت دو هزار و 301 تومان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

گفتنی است سرمایه این شرکت در زمان عرضه اولیه پنج میلیارد تومان بود که پس از 6 مرحله افزایش سرمایه به سه هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

در حال حاضر این شرکت با ارزش بازاری 13 هزار و 694 میلیارد تومان دومین شرکت بزرگ گروه رايانه و فعاليت‌های وابسته به آن است.

سهامداران رانفور چه شرکت‌هایی هستند؟

بیشتر از 90 درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت ملی انفورماتیک است. از این رو بزرگترین سهامدار عمده آن محسوب می‌شود.

همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اقتصادی بازرگانی سپهر بازار سرمایه نیز با تصاحب حدود سه درصد از سهام این شرکت دیگر سهامدار عمده آن تلقی می‌شود.

گفتنی است 6.67 درصد از سهام این شرکت دانش بنیان نیز در اختیار سهامداران خرد است.

سهامداران رانفور

رانفور از گروه خود جا ماند

همان طور که در جدول زیر مشخص است سهام این شرکت در تمامی بازه‌های زمانی از میانگین گروه خود بازدهی کمتری به ثبت رسانده است.

برای مثال در سه ماه اخیر سهام رانفور بیشتر از 6 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که شاخص گروه «رايانه و فعاليت‌های وابسته به آن» حدود 2.3 درصد رشد کرده است.

همچنین در بازه زمانی 6 ماهه نیز سهام این شرکت کاهش 12 درصدی قیمت را ثبت کرده است.

گفتنی است در سه سال اخیر در حالی که شاخص کل بیشتر از 355 درصد افزایش داشته، سهام این شرکت تنها 19 درصد افزایش را ثبت کرده است.

بازدهی رانفور

شرکت خدمات انفورماتیک در سال گذشته چقدر سود ساخت؟

بررسی صورت‌های مالی سالانه رانفور نشان می‌دهد که این شرکت در پایان سال 1400 موفق به افزایش سودسازی خود نشد. به طوری که سود خالص این شرکت در سال 1400 مانند سال 99 حدود هزار و 300 میلیارد تومان ثبت شده است.

سود انباشته این شرکت نیز در این سال با کاهش 30 درصدی مواجه شد و عددی معادل هزار و 363 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

سالانه رانفور

در مقابل، مشاهده صورت‌های مالی 6 ماهه رانفور نشان می‌دهد که این شرکت در نیمه نخست سال جاری توانست حدود 14 درصد سود خود را افزایش دهد. از این رو این شرکت دانش بنیان در نیم‌سال 1401 سودی معادل 523 میلیارد تومان شناسایی کرد. EPS این شرکت نیز در این دوره حدود 14 تومان ثبت شده است.

تحلیل‌ها و خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار