کد مطلب: ۷۶۳۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد پرسپولیس / سهامداران در تله زیان

تحلیل بنیادی نماد پرسپولیس / سهامداران در تله زیان

بررسی صورت‌مالی 6 ماهه منتهی به آذر 1401 پرسپولیس نشان می‌دهد که هزینه‌های عملیاتی شرکت حدود دو برابر افزایش یافته و از 92 میلیارد و 618 میلیون در 6 ماهه 1400 به 180 میلیارد تومان در این دوره رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی صورت‌های مالی سالانه پرسپولیس نشان می‌دهد که این شرکت در سال مالی منتهی به پایان خرداد امسال نتوانست عمکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

روند نزولی درآمد عملیاتی و افزایش هزینه‌های پرسپولیس حاکی از آن است که اگر شرکت با همین فرمان پیش برود، جبران زیان‌های انباشته شرکت بسیار سخت و حتی غیر ممکن می‌شود.

حال این پرسش مطرح می‌شود که با وجود زیان‌دهی و نبود شفافیت در صورت‌های مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در صورت‌های مالیشان، چه اصراری برای ورود این دو شرکت به بورس بود؟

آیا صرفا به خاطر حرفه‌ای سازی و فشار AFC برای تفکیک مالکان این دو باشگاه بود یا هدف از ورود این دو شرکت به بازار سرمایه جذب سرمایه برای خروج از بحران مالی بوده است؟

تمامی موارد نشان می‌دهد که وضعیت مالی پرسپولیس و استقلال خوب نیست و برای جبران زیان‌دهی، راه سختی دارند.

این گزارش صورت مالی سالانه و 6 ماهه پرسپولیس را بررسی می‌کند.

پرسپولیس در قعر زیان

صورت‌مالی سالانه منتهی به خرداد 1401 پرسپولیس خبر از کاهش 42 درصدی درآمد عملیاتی شرکت و افزایش 32 درصدی بهای تمام شده عملیاتی پرسپولیس می‌دهد.

به دنبال این کاهش درآمد و افزایش هزینه، پرسپولیس متحمل زیان 111 میلیارد و 354 میلیون تومانی در سال مالی منتهی به پایان خرداد 1401 شده است.

صورت مالی پرسپولیس

بررسی صورت ‌مالی 6 ماهه پرسپولیس نشان می‌دهد که شرکت در دوره 6 ماهه منتهی به آذر 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توانست جهش خوبی در درآمد خود ایجاد کند.

به طوری که درآمد عملیاتی شرکت از پنج میلیارد و 850 میلیون تومان در 6 ماهه 1400 به 45 میلیارد و 303 میلیون تومان رسید.

البته این افزایش درآمد نتوانست جلوی زیان‌سازی پرسپولیس را بگیرد. چرا که هزینه‌های عملیاتی این شرکت حدود دو برابر افزایش یافت و از 92 میلیارد و 618 میلیون در 6 ماهه 1400 به 180 میلیارد تومان در این دوره رسید.

همین امر سبب زیان 140 میلیارد 634 میلیون تومانی پرسپولیس در6 ماهه 1401 شده است. این عدد در مقایسه با 93 میلیارد تومانی دوره مشابه سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته که کارنامه سالانه ضعیف پرسپولیس را ضعیف تر می‌کند.

پرسپولیس 6 ماهه 1401

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    تصمیم براین بود که یه مبلغی از بدهی ها شون رو جبران کنن این کارو با دست کردن تو جیب مردم کردن وگرنه این دو تا باشگاه رو چه به بورس