کد مطلب: ۲۸۹۹۸۳

تداوم رکوردشکنی‌ها، در بورس تهران

تداوم رکوردشکنی‌ها، در بورس تهران

در حالیکه هنوز یک ساعت از شروع معاملات نگذشته بود، شاخص بازار سهام با رشد بیش از سه هزار واحد، برای نخستین ­بار به کانال ۱۳۴ هزار واحد رسید.

بورس تهران امروز از دقایقی قبل از شروع معاملات شاهد صف نشینی و افزایش تقاضا در بسیاری از صنایع بود. بر همین اساس بازگشایی بازار با رشد چشمگیر شاخص کل آغاز شد و بازدهی این مولفه را به حدود 40 درصد از ابتدای سال رساند.در این میان صنایع پتروشیمی و فلزی پیشتاز رشد شاخص هستند و نمادهای این گروه ها بیشترین اثر را بر رشد شاخص داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل تنها در 30 دقیقه آغازین معاملات با رشد بیش از سه هزار واحدی از نیمه های کانال 134 هزار واحد گذشت و به رقم 134 هزار و 700 واحد رسید. ارزش معاملات بازار سهام نیز تا کنون به حدود 160 میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات به بیش از 522 میلیون سهم ارتقا یافته است.

برخلاف چند روز اخیر، امروز از دقایق ابتدایی تغییر مالکیت بازار به نفع بازیگران حقیقی است. حقوقی‌ها که روزهای گذشته حمایت قابل توجهی از شاخص کل داشتند، امروز نیز حضور پررنگی دارند، اما این توان نقدینگی بازیگران خرد است که بازار را یکدست سبزپوش کرده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیشترین اثر را بر رشد شاخص نماد فارس داشته است. صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در روزهای اخیر شاهد اصلاح قیمتی بود، امروز با حضور 68 درصدی حقیقی ها در سمت تقاضا رشد حدود 4 درصدی داشته است.

دیگر نماد موثر بر رشد شاخص فولاد است. فولاد مبارکه اصفهان که روز گذشته در کدال از سرمایه گذاری در یک پروژه جدید خبر داده بود، امروز با تقاضای بسیاری از سوی سهامداران همراه شده است.

همچنین تا این لحظه نماد وغدیر با صف خرید 89 میلیون سهمی در صدر تقاضای سهامداران قرار دارد، و بعد از آن نماد های "فاراک" و "شوینده" با حدود تقاضای 40 میلیون سهمی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

منبع:‌ صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.