کد مطلب: ۷۳۶۱۰۶

ترندترین کلمات در سال ۲۰۲۲

 شرکت گوگل در گزارش سالانه خود پرجستجوترین کلمات را که در این مروگر جستجو شده اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت گوگل در گزارش سالانه خود پرجستجوترین کلمات را که در این مروگر جستجو شده اعلام کرد.

بر اساس این گزارش گوگل پرجستجوترین عبارت‌های 2022 را Wordle و اوکراین را در صدر جستجوها اعلام کرد.

گوگل گزارش سالانه «Year in Search» خود را منتشر کرد که در آن پرجستجوترین عبارت‌های سال 2022 در سراسر جهان فهرست شده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که بازی آنلاین محبوب Wordle محبوب‌ترین عبارت جستجو‌شده در سال جاری میلادی و در سطح جهانی بوده و جستجوهای آن، در ماه فوریه، اندکی پس از خرید بازی توسط نیویورک تایمز به اوج خود رسیده است.

همان‌طور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، دومین عبارت پرجستجوی سال «هند مقابل انگلیس» (India vs England) بوده که به‌دلیل رویارویی دو کشور در جام جهانی کریکت مورد‌توجه قرار گرفته است. سومین عبارت پرجستجو نیز اوکراین بوده است.

اوکراین همچنین در صدر فهرست موضوعات خبری پرطرفدار سال قرار دارد. پس از آن، درگذشت ملکه الیزابت دومین موضوع خبری پرطرفدار کاربران اینترنت بوده و پس از آن، نتایج انتخابات سومین گزینه فهرست است.

گزارشات گوگل ترندز

سرویس گوگل ترندز میزان جستجوی کلمات و عبارات مختلف در گوگل را گزارش می‌کند. این سرویس پرجستجوها را به دو حالت نمایش می‌دهد؛ «موضوعات و کلماتی که روند رو به رشد طی بازه زمانی مشخص شده داشته‌اند» و «عباراتی که مجموع تعداد جستجوهایشان در بازه زمانی خاص بالا بوده است».

لازم به یادآوری است که آمارهای گوگل ترندز احتمالا براساس آی پی کاربران است و کوکی‌ها تاثیری در شناسایی منطقه افراد ندارند؛ از همین رو عباراتی که ایرانی‌ها با VPN در گوگل جستجو می‌کنند، جزو این آمار اعلامی قرار نمی‌گیرد.

کلمات پرجستجو ایرانی ها در گوگل

بررسی کلمات و عبارات بیشتر سرچ شده در گوگل نشان می‌دهد سامانه یکپارچه فروش خودرو در صدر جستجوی ایرانی‌ها طی اردیبهشت ماه بوده است. طی چند سال اخیر، عرضه اندک خودرو از سوی خودروسازان و تفاوت قیمت کارخانه با بازار باعث شده تا بر عطش مردم جهت ماشین‌دار شدن یا کسب سود افزوده شود. روز معلم، عید فطر و یارانه نیز از دیگر موضوعاتی هستند که ایرانی‌ها با جستجوی آن‌ها در گوگل، به دنبال مطالبی درباره این موارد بوده‌اند.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.