کد مطلب: ۳۳۷۴۹۲

تصویب ١٣۶ هزار طرح برای اشتغالزایی روستاها

تصویب ١٣۶ هزار طرح برای اشتغالزایی روستاها

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت که 136 هزار طرح با رقمی حدود 18 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی 374 هزار نفر در روستاها به تصویب رسیده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت که 136 هزار طرح با رقمی حدود 18 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی 374 هزار نفر در روستاها به تصویب رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدمهدی مفتح درباره نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: برنامه اشتغال روستایی و عشایری در دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین ایشان در این جلسه گزارشی را ارائه دادند.

وی افزود: ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی معادل 1.5 میلیارد دلار در شهریور ماه سال گذشته تصویب شد که مراحلی را برای اجرایی شدن گذرانده است. اعضای کمیسیون می‌خواستند بدانند این قانون در چه مرحله‌ای از اجرا است و به ازای پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه چه میزان شغل در روستاها ایجاد شده است.

مفتح ادامه داد: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 172هزار و 600 طرح به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده، دستگاه اجرایی 140 هزار طرح را با مبلغی معادل 25هزار و 500 میلیارد تومان در کمیته فنی بررسی کرده و در نهایت 136 هزار طرح با رقمی حدود 18 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی 374 هزار نفر تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه به مجریان پرداخت شده برای 66هزار و 400 طرح با 7600 میلیارد تومان تسهیلات بوده که این تسهیلات از طریق چهار بانک توسعه و تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کار آفرینی و امید پرداخت شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین یادآور شد: ارقامی که پرداخت شده 37درصد برای پرورش دام سبک و سنگین، 15درصد صنایع دستی و 9 درصد برای فرش دستبافت بوده است، همچنین زنبورداری، پوشاک، صنایع غذایی و زعفران و بوم گردی شاخه‌هایی بوده که به آن از صندوق توسعه ملی وام تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

مفتح افزود: بنیاد شهید 427 طرح با مبلغ 59 میلیارد تومان اشتغال حدود هزار و 90 نفر داشته، سازمان بهزیستی 75 طرح با مبلغ 3.7 میلیارد تومان و اشتغال 236 نفرو کمیته امداد 3هزار و 919 طرح را با مبلغ 111 میلیارد تومان و 5 هزار و 219 نفر را در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان گفت: گزارش تکمیلی در زمینه اشتغال روستایی باید تهیه شود، به همین جهت نشست دیگری با این موضوع برگزار می شود تا گزارش تکمیلی برای ارسال به صحن تدوین شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.