کد مطلب: ۱۳۵۲۶۶

مدیرکل دفتر صادرات اعلام کرد:

تغییرات در رویه صادرات به بخش خصوصی واگذار می‌شود

تغییرات در رویه صادرات به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مديركل دفتر صادرات گمرك در نشست ويژه فعالان بخش خصوصي و صادركنندگان از تغييرات در رويه صادرات خبر داد.

علی‌اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات، اعلام كرد: پیشنهاد شده تا تغییرات در رویه صادرات به اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی واگذار شود و به زودي گمرك ايران با همكاري اتحاديه‌ها و انجمن‌ها در رويه صادرات تغييرات و تحولاتي را خواهد داد.

وی با اشاره به اينكه گمرك از ظرفيت‌هاي قانوني استفاده مي‌كند، گفت: در حوزه صادرات هر تغيير و تحولي انجام شود، با استفاده از نقطه‌نظرات بخش خصوصي خواهد بود و اصلاحات جديد در فرآيند گمركي ايجاد مي‌شود. همچنین صادرکنندگان مي‌توانند موارد و مشكلات را به صورت مصداقي با دفتر صادرات در ميان بگذارند تا به مشكلات رسيدگي شود. اين تغييرات و اصلاحات در ادغام ارزيابي و كارشناسي، تمركززدايي از گمرك مركز، توزين و باسكول، استرداد، ورود موقت و تفویض اختيار خواهد بود تا فرآيند صادرات با تسهيل انجام پذيرد.

در همين حال، محمد لاهوتي، رئيس كنفدراسيون صادرات ایران خواستار بررسي دقيق موارد مرتبط با صادرات با هماهنگي تشكل‌ها شد. وي با انتقاد از عملكرد برخي سازمان‌هاي مرتبط با صادرات گفت: مشاهده می‌کنیم که در مواردی موانع صادرات بر روی کاغذ برداشته شده و در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود. پیشنهاد دادیم تا در خصوص ورود موقت شاخص‌هایي براي صادركنندگان در نظر گرفته شود تا قبل از صدور كالا صادركنندگان بدانند چه مقدار كالا را بايد توليد و صادر كنند.

در ادامه وی تعامل و همکاری گمرک با تشکل‌های بخش خصوصی و صادرکنندگان را قابل تحسین توصیف و از مسئولان گمرک در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس اين گزارش، يكي از موارد مطرح شده در خصوص ارزش پايه صادرات كالا بود كه با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده دفتر ارزش گمرك، اتحاديه‌ها پايان هر ماه تغييرات ارزش كالاهاي صادراتي را به گمرك ارايه مي‌كنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.