کد مطلب: ۳۵۰۰۴۰

محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

زمان مناسبی برای تفکیک وزارت صمت نیست / احتمالا مجلس از دولت تبعیت می‌کند

زمان مناسبی برای تفکیک وزارت صمت نیست / احتمالا مجلس از دولت تبعیت می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای تفکیک بخش تجارت از بخش صنعت و معدن نیست، اما با شناختی که از نمایندگان مجلس دارم احتمال تبعیت مجلس از دولت در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز دوشنبه (15 بهمن ماه 97) رئیس‌جمهور با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای دفاع از سعید نمکی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کرد که امیدواریم مجلس شورای اسلامی بخش تجارت را از بخش صنعت و معدن جدا کند و بنده بر این موضوع اصرار دارم؛ بدون وزیر بازرگانی مستقل نمی‌توان مسائل صادرات و واردات و تنظیم بازار را حل کرد. در اوایل دولت دوازدهم لایحه دو فوریتی برای این موضوع ارائه کردیم تا این وزارتخانه جدا شود.

اما تفکیک بخش بازرگانی از بخش صنعت و معدن در وزارت صمت چقدر منطقی است؟

محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روز گذشته در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس مطرح کردم که بهتر بود آقای روحانی به جای تاکید بر بزرگتر شدن دولت و ایجاد وزارتخانه جدید، فکری برای رفع مشکلات معیشتی مردم می‌کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بود رئیس جمهور از موضوع دفاع از وزیر پیشنهادی جدید بهداشت خارج شود، بهتر بود که در خصوص کنترل نرخ تورم، گرانی مایحتاج‌های اصلی مردم و امور مهم دیگری مانند بازار ارز و سکه سخن می‌گفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای تفکیک بخش بازرگانی از بخش صنعت و معدن نیست، اما با شناختی که از نمایندگان مجلس دارم احتمال تبعیت مجلس از دولت در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در دنیا عامل اصلی موفقیت در برنامه ها،نظارت درست می باشد.در شرایط کنونی که زمینه سوء استفاده درافزایش قیمت ها در همه بخشها وجود دارد، لایحه تفکیک وزارت صمت به وزارت بازرگانی و وزارت صنعت ، معدن ضروری تر می باشد.احیا سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها توانمند ضروریست

    • ناشناس

      واقعاً باید هر چه زودتر تفکیک انجام شود