کد مطلب: ۲۴۸۵۵۴

تقاضای ایتالیا برای بخشش بدهی ۲۵۰ میلیارد یورویی این کشور

تقاضای ایتالیا برای بخشش بدهی ۲۵۰ میلیارد یورویی این کشور

طبق جزئیات افشا شده طرح ائتلاف احزاب پیروز در انتخابات ایتالیا، جنبش ۵ ستاره و حزب راست‌گرای «لیگ» در نظر دارند از بانک مرکزی اروپا بخواهند بدهی ۲۵۰ میلیارد یوروئی ایتالیا را ببخشد.

این اسناد ۳۹ صفحه‌ای که توسط «هافینگتن پست» منتشر شده است هم‌چنین خواستار مذاکره مجدد بر سر سهم ایتالیا از بودجه اتحادیه اروپا، پایان دادن به تحریم‌های روسیه، تغییر در قوانین مزایای بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیشنهادات جدید هشداری جدی به بازارهای مالی درخصوص روندهای قضائی و اقتصادی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که به کشورها اجازه می‌دهد منطقه یورو را ترک کنند.

جنبش ۵ ستاره و حزب لیگ در واکنش به انتشار این اسناد، آن را نسخه‌ای قدیمی خواندند که تاکنون تغییرات زیادی کرده است.

این دو جریان سیاسی با هدف خروج از بن بست سیاسی ۱۰ هفته‌ای پس از انتخابات مجلس در چهارم مارس، مذاکرات فشرده‌ای با یکدیگر برای تشکیل دولت ائتلافی داشته‌اند.

انتشار این اسناد می‌تواند نگرانی‌های زیادی در بروکسل و فرانکفورت- مقر بانک مرکزی اروپا- ایجاد کند. این دو جریان سیاسی ایتالیایی به منظور کمک به کاهش بدهی ایتالیا که معادل ۱۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور و دومین بدهی بالا در بین اعضای منطقه یورو پس از یونان محسوب می‌شود، از بانک مرکزی اروپا خواهند خواست ۲۵۰ میلیارد یورو از بدهی این کشور را ببخشد. در صورت قبول چنین پیشنهادی، ۱۰ درصد از نسبت بدهی ایتالیا کاسته خواهد شد.

هر دو حزب دارای سوابق ضداروپائی هستند و با وجود آن که جنبش ۵ ستاره از مواضع خود تا حد زیادی عقب‌نشینی کرده است، اما حزب لیگ کماکان مصمم به برگزاری رفراندوم ترک منطقه یورو در سریع‌ترین زمان ممکن است.

این دو حزب در بیانیه مشترکی که ساعتی پس از انتشار اسناد فاش شده صادر کردند اعلام کردند به دنبال تغییر در قوانین مالی منطقه یورو به کمک شرکای ایتالیا هستند.

در این سند هم چنین از برنامه این دو حزب برای مقابله با پناهجویان و توزیع سریع و خودکار آنها در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرده‌برداری شده است.

این سند همچنین روسیه را شریک استراتژیک اتحادیه اروپا خوانده است و خواهان پایان دادن به تحریم های اقتصادی این کشور شده است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.