کد مطلب: ۳۱۸۷۳۵

تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال به ۹۶۴ تن رسید

تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال به 964 تن رسید

شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم امسال به بیش از 964 تن رسیده که نسبت به سال قبل 6 تن افزایش داشته است.

شورای جهانی طلا افزود: افزایش خرید از سوی بانک‌های مرکزی و رشد تقاضای مصرفی توانسته است کاهش ذخایر طلای صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری را جبران کرده و موجب افزایش تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم 2018 میلادی شود.

بر اساس این گزارش فروش جواهرات طلا در بازارهای چین و هند و سایر کشورهای جنوب و شرق آسیا تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا داشته است.

از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی طلا موجب شده است تا تقاضای شمش و سکه نیز در این مدت با رشد 28 درصدی روبرو شود. نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر مهمی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.

تقاضای شمش و سکه طلا در بازار چین در این مدت با رشد 25 درصدی روبرو شده و به 86 تن رسیده است. تقاضای طلای ایران نیز به بالاترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر رسیده و از مرز 21 تن گذشته است.

تقاضای کل طلا در بازارهای هند و چین نیز در این مدت بیش از 10 درصد افزایش داشته است. خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان نیز با 22 درصد رشد به بیش از 148 تن رسیده است.این بالاترین سطح خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان از سال 2015 به شمار می‌رود.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.