خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۷۳۰۸

۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است

۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است

دبیر انجمن خودروسازان گفت:آن دسته از خودرو‌هایی اختلاف قیمت زیادی بین کارخانه و بازار دارند از متقاضی بیشتری برخوردارند و نقدینگی سرگردان با هر بار ثبت‌نام قرعه‌کشی وارد این بازار این خودروها می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد نعمت بخش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو کاذب است و با هر بار ثبت‌نام در قرعه‌کشی این سرمایه‌ها به این بازار وارد می‌شود که به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند.

او گفت: زمانی که دولت اجازه فروش خودرو به نرخ حاشیه بازار را نمی‌دهد بهترین جایگزین بورس کالا است، اما اجازه این کار را هم ندادند. مشخص است زمانی که یک فرد برنده خودرو شود حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کرده و تا زمانی که این اختلاف وجود داشته باشد، هر روز تقاضای کاذب زیاد خواهد شد؛ در حالی که در بورس کالا عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر خودرو در بورس به نرخ حاشیه بازار عرضه شود، کمتر از یکسال این خودروسازان هستند که برای فروش محصولاتشان باید فرش قرمز برای مشتری پهن کنند، اما اجرای اینگونه تصمیمات سخت است و سیاست‌گذار باید اجازه دهد هیئت‌مدیره خودروسازان قیمت خودرو و روش عرضه را تعیین کنند.

باید توجه داشت عرضه خودرو در بورس کالا منجر به حذف رانت چند هزار میلیارد تومانی خواهد شد. از سال ۹۵ شهامت تصمیم‌گیری در وزارت صمت و مجموعه دولت وجود ندارد و فروش بر اساس حاشیه بازار انجام نمی‌شود.

پارسال نمایندگان مجلس طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا را اعلام کردند و مقرر شد پس از رفع ابهام‌ها، انجام شود و البته تعدادی از خودروسازان هم محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کردند که در نهایت اجرای آن متوقف شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صمد

    درسته اگه همه مدارک بنام برنده قرعه کشی شده باشه تا۵سال حتی۷سال به احتمال قوی خواهان به خودرو میرسه حتی برگ سبز هم در رهن پلیس راهورباشه دیگه بفروش نمیره

  • ناشناس

    جای این حرف های کاذب ،تولید خودرو را بیشتر کنید که جلو این نرخ بازار گرفته بشه قبلا که اینجوری نبود الان چندساله شروع شده اختلاف قیمت ودلال بازی،دست های پشت پرده زیاده ،چون چند نفر دارن سود میکنن از این راه فروش

  • مهدی وفاجو

    من برنده شدم و تبریک سبز رنگ را دیدم بلافاصله جابجا شدم…به امام رضا همانطورکه وزیر را برکنار کردم شماها را هم تا پایان سال نشده برکنار خواهم کرد تا بدانید دعای مظلوم چقدر تاثیر گذار است…

  • هاجر

    نکنه ماها رو کاذب حساب می‌کنند که بعد ۳۰ بار ثبت نام در نمیاد
    اما برا خانواده یکی از اشناهامون تک تک اعضاشون در دفعات اول در اومده

  • خخخخخ

    من بیش از ۳۰ بار اسم نوشتم چرا اسم در نمیاد واسه اونهای که ۲و۳ ماشین در خونشون در میاد ما جز این مملکت نیستم

  • علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه

    هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛ سلام، خداقوت
    برترین روش، واگذاری خودرو:ازمحل های تولیدداخلی، مونتاژی ووارداتی به همهٔ مصرف کنندگان واقعی است وبرای اینکه مصرف کنندگان واقعی به خودروهای موردنیازشان برسند، دست مافیاو سوداگران قطع ورضایتمندی مردم وجامعه حاصل بشه باید
    چنین برنامه ریزی ایجادبشه وسندخودروهاتا
    ۵سال مشروط وحق واگذاری به سایرین
    نیزممنوع گردد.
    “جامعه شناس اقتصادوتوسعه”

  • مازیار

    ایشون حرف بی غیر منطقی زدن مثل خیلی از مدیران دیگر.به جای نزدیک کردن قیمت کارخانه به حاشیه بازار بقول ایشون.اگر راست میگین و هنر دارین قیمت های بی ربط بازار اشفته رو به قیمت کارخانه نزدیک کنید و بازار بی صاحب رو سر و سامان بدین.کجای دنیا تولید کننده باید پیرو بازار باشه،این بازار هست که پیرو تولید کننده هست.

  • مازیار

    اصلا این بازار رو خودشون درست کردن که بهانه برای افزایش قیمت رو داشته باشن.هی گرون کنن و به طبع بازارم هی گرون تر بشه.و اینطوری هر کسی میدونه که همیشه اختلاف وجود داره.

  • ناشناس

    این قیمت کاذب بازار خود خودرو سازا درست کردن اگه ماشین ندارن بدن بیرون پس این ماشینا از کجا وارد بازار می شه خود شون ماشین به افراد خودشون می دهند وقیمت بازارم خودشون بالا می برند ودولتم چون درصد می گیره اجازه میده به کارشون ادامه بدن اجازه واردات خودرو با قیمت پایین نمی ده تا قیمت توبازار پایین نیاد

  • ناشناس

    ۱۲۰ درصد آخه مردم مریض هستند باید همه ایرانیها برگردند به ۸۰ سال پیش