کد مطلب: ۲۹۱۴۷۵

تمدید پیمان پولی چین و مالزی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار

تمدید پیمان پولی چین و مالزی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار

بانک‌های مرکزی چین و مالزی برای بار سوم در قالب یک توافق‌نامه جدید، پیمان پولی دوجانبه میان خود را به مدت سه سال و با ارزش ۲۷ میلیارد دلار تمدید نمودند. پیمان پولی تسویه و پرداخت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه را تسهیل می‌کند.

بانک مرکزی مالزی و بانک مرکزی چین روز دوشنبه ۲۰ آگوست، پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید کردند. بانک‌های مرکزی دو کشور برای مدت سه سال و به ارزش ۱۸۰ میلیارد یوآن یا معادل آن ۱۱۰ میلیارد رینگیت مالزی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک‌های مرکزی دو کشور ابتدا در سال ۲۰۰۹ اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه میان خود جهت استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای سایر ارزهای جهانروا کرده بودند. همچنین دو کشور بعد از اتمام مهلت پیمان پولی سابق در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ اقدام به تمدید دوباره آن نمودند.

رئیس بانک مرکزی مالزی گفته است که تمدید پیمان پولی میان دو کشور با هدف ادامه یافتن استفاده از ارزهای ملی دو کشور در پرداخت‌ها و تسویه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان مالزی و چین صورت گرفته است.

تمدید این پیمان پولی دوجانبه کمک می‌کند که ارتباطات اقتصادی و مالی دو کشور برای بهبود تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه تقویت شود.

در حال حاضر کشورها با انعقاد این پیمان‌ها به دنبال برداشتن موانع مبادلاتی از مسیر تجارت بین‌المللی خود هستند. چراکه در حال حاضر برای استفاده از نظام پرداخت دلاری، بانک‌های واسطه‌ای متعددی درگیر هستند که این خود باعث افزایش پیچیدگی مبادلات و هزینه‌های تجارت شده است.

بنابراین بانک‌های مرکزی کشورها به منظور مدیریت نا‌آرامی‌های بازار ارز و همچنین تامین ذخایر ارزی مورد نیاز برای واردات، از ظرفیت پیمان‌های پولی دوجانبه استفاده می‌کنند که نقشی مهم در مدیریت تقاضای ارز در بازار داخلی داشته است.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.