کد مطلب: ۲۱۳۱۳۵

تهدید خودروسازان اروپایی توسط ترامپ

تهدید خودروسازان اروپایی توسط ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت اقدام تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا در قبال طرح تعرفه فولاد و آلومینیوم، بر واردات خودرو از اروپا نیز تعرفه وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که همچنان اعمال فشار بر شرکای تجاری خود را ادامه می‌دهد این بار تهدید کرد که در صورت اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا در قبال طرح تعرفه فولاد و آلومنیوم، بر واردات خودرو از اروپا نیز تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توئیت جدید ترامپ نشان می‌دهد که وی حاضر به کوتاه آمدن در مورد منافع تجاری آمریکا نیست و این مسئله احتمال اقدام تلافی جویانه و وقوع یک جنگ تجاری را افزایش داده است.

ترامپ در توئیترش نوشت: اگر اتحادیه اروپا می‌خواهد تعرفه‌های بالا و موانع موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در اروپا را بیش از پیش افزایش دهد، ما بر خودروهای وارداتی آن‌ها که به صورت رایگان در حال سرازیر شدن به آمریکاست مالیات وضع خواهیم کرد…. آن‌ها باعث شده‌اند فروش خودروهای ما (و سایر محصولاتمان) در اروپا غیرممکن شود. عدم موازنه تجاری بزرگی این وسط وجود دارد.

دولت آمریکا هم اکنون تعرفه 2.5 درصدی بر خودروهای مونتاژ شده در اروپا و تعرفه 25 درصدی بر خودروهای ون و پیکاپ ساخت اروپا اعمال می‌کند. اروپا نیز تعرفه‌های 10 درصدی بر خودروهای ساخت آمریکا اعمال می‌کند.

ترامپ همچنین در سخنانی در یک مراسم جمع آوری کمک مالی در فلوریدا با انتقاد از اروپا گفت، آن‌ها تعرفه‌ها را بالا نخواهند برد. وی گفت آنها با ما به شکل وحشیانه‌ای رفتار کرده‌اند.

کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در سخنرانی‌ای در دانشگاه هاروارد گفت، اتحادیه اروپا برای «دفاع از صنایع اروپایی و سیستم تجاری جهانی» به تعرفه‌های جدید دولت آمریکا پاسخ خواهد داد.

وی اقدام ترامپ را اقدامات یک طرفه حمایت گرایانه خواند که تنها به فرصت‌های شغلی لطمه نمی‌زند، بلکه کل سیستم قوانینی را که به کارکرد اقتصاد جهانی کمک می‌کند آسیب می‌رساند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.