کد مطلب: ۶۰۵۹۲۱

تهران گران ترین پایتخت دنیا

تهران گران ترین پایتخت دنیا

دیروز خبری منتشر شد که عجیب شوکه کننده بود! نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با توجه به قیمت‌های نجومی املاک در تهران، این شهر را گران ترین پایتخت دنیا در مسکن اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «اسماعیل حسین زهی» با اشاره به قیمت‌های نجومی مسکن گفت: «متاسفانه بر اساس آمار و ارقام، گران‌ترین پایتخت جهان در بحث مسکن، شهر تهران است.» این نماینده ادامه داد: «متاسفانه امروز شاهد هستیم خانه‌ای که ساخته می‌شود به ویژه در تهران چندین برابر گران‌تر از نرخ تمام شده در بازار عرضه می‌شود. قیمت زمین نیز سر به فلک کشیده و با ادامه این روند نرخ گذاری، قطعا یک کارمند یا یک کارگر در شهر تهران هیچ وقت نمی‌تواند صاحب خانه شود. در هفته گذشته تصاویری از خانه های سوپرلاکچری ۱۵ میلیارددلاری و پنت هاوس های ۴۰۰ میلیاردتومانی خبرساز و در فضای مجازی دست به دست شد.

ما هم با این خبر سراغ گران ترین خانه ها و املاک تهران رفتیم تا ببینیم آن ها چه امکاناتی دارند و با چه ویژگی هایی به این قیمت فروخته می شوند. برای این گزارش به سایت دیوار، کیلید، شیپور و چند سایت خرید و فروش آگهی املاک رفتیم تا ببینیم این ملک های اصطلاحا «شاه نشین» چه ویژگی هایی دارند؟ تصاویر و قیمت ها از یک شکاف عجیب طبقاتی بین ثروتمندان و بقیه جامعه حکایت دارد.

قصر نقلی ۱۳۰ میلیاردی!

تصورتان از خانه ۱۳۰ میلیاردتومانی چیست؟ دیروز یک آگهی در سایت خرید و فروش خانه در تهران پیدا کردیم که خانه مجللی در سعادت آباد تهران به این قیمت در حال فروش بود. این ملک فقط ۱۸۰ متر مساحت داشت اما آپشن های آن، هر خریداری را جذب خود می کرد: لابی ٣٠٠ متری با ارتفاع سقف چهارمتر به همراه لابی من ۲۴ ساعته، استخر، سونا، جکوزی فول دیزاین شده به همراه سالن بدن سازی شیک و تجهیز شده، فضای سالن اجتماعات با گنجایش ٢٠٠ نفر ، مبله شده کامل، فضای دلنشین حیاط گاردن به همراه آلاچیق ، فضای بازی کودکان و جاده تندرستی، پنل های انرژی خورشیدی برای تامین کردن برق مشاعات ساختمان و…. با این امکانات و تشریفات هر مترمربع از این ملک بیشتر از ۷۰ میلیون تومان ارزش دارد!

خانه کلنگی ۱۶۷ میلیاردی!

باورش سخت است که یک ملک ۱۶۷ میلیاردی چه امکاناتی و در کجای تهران قرار دارد. در یکی از همین سایت های خرید و فروش املاک تهران یک ملک ۶۹۷ متری در منطقه زعفرانیه تهران را به قیمت ۱۶۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به فروش گذاشته‌اند. نمای ساختمان آن طور که در عکس آمده خیلی رویایی نیست اما در توضیحات نوشته که این ملک، دارای سه طبقه بناست و هر طبقه هم حدود ۲۶۰ متر زیربنا دارد.

۶۰ میلیارد برای یک پنت هاوس ۳۶۰ متری

تصاویر آن چنان چشم نواز است که دل همه را می برد. توضیح امکانات این پنت هاوس هم البته خیلی ها را سر ذوق می آورد. دید رویایی به شهر و کوهستان بدون مشرف، لابی مجلل و کلیه امکانات رفاهی و… باعث شده تا هر متر این ملک مجلل به قیمت ۱۶۵ میلیون تومان فروخته بشود.

خانه ۴۲ میلیاردی با تراس در دل جنگل!

« زعفرانیه ۲۷۰متر+۳۵ مترتراس قابل چیدمان در دل جنگل» این خانه دید کامل مشجر در دل جنگل دارد، ارتفاع سقف حدود چهار متر و شبیه به هتل هاست، پنجره ها کف به سقف و سراسری، ۵۰۰ متر لابی مدرن با ارتفاع سقف ۱۱ متر، استخر ،سونا ،جکوزی با نورگیری مستقیم آفتاب، ۱۰۰۰متر روف گاردن با طراحی هلندی و دو شاه نشین و….. دارد و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

منبع: روزنامه خراسان

آخرین اخبار مسکن را از صفحه مسکن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.