کد مطلب: ۱۵۶۷۲۱

تهیه پکیج اقتصادی آب و برق در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم

تهیه پکیج اقتصادی آب و برق در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم

سرپرست وزارت نیرو گفت: صنعت آب و برق در قبال خدمات ارائه شده نیازمند پکیج اقتصادی است، پکیجی که در قالب برنامه ۱۰۰ روزه وزارت نیرو باید ارایه شود تا در قالب آن بتوان سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌ها، تحرک در تعرفه و… را اعمال کرد.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در مراسم افتتاح طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب شهر تهران اظهار داشت: در اوایل انقلاب کشور با جمعیت شهری 18 میلیون نفری، 68 درصد مردم را تحت پوشش خدمات بهداشتی آب و فاضلاب قرار داده بود ولی در وضعیت فعلی با جمعیت شهری 58 میلیون نفری این رقم به 99.4 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در اوایل انقلاب تنها 10 درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات فاضلاب بودند که این رقم در سال جاری به 46 درصد رسیده است.

محمودی با بیان اینکه «تاکنون بیش از 450 هزار میلیارد ریال در زمینه آب شرب سرمایه‌گذاری شده است»، گفت: در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم نزدیک به دو میلیارد مترمکعب به ظرفیت تامین آب شرب شهری و روستایی کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم 4.5 میلیون انشعاب آب شهری و روستایی به مردم واگذار شده و با اقدامات صورت گرفته در دولت گذشته عملیات آبرسانی به پنج هزار و 850 روستایی کشور انجام شده است.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: در تلاشیم تا در دولت دوازدهم بتوانیم با استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور نوسانات موجود در کلانشهرها را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه «راه‌اندازی نظام جامع اطلاعات مشترکان در دستور کار قرار گرفته»، گفت: وزارت نیروی دولت دوازدهم در تلاش است تا در طی چهار سال پیش روی خود بتواند نظام جامع مدیریت منابع آب را در کشور حاکم کند.

وی ادامه داد: صنعت آب و برق در قبال خدمات ارایه‌شده نیازمند پکیج اقتصادی است، پکیجی که در قالب برنامه 100 روزه وزارت نیرو باید ارایه شود تا در قالب آن بتوان سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌ها، تحرک در تعرفه و… را اعمال کرد.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همکاری سازمان برنامه و بودجه بتوان به اهداف پکیج یاد شده دست پیدا کرد تا در آینده نتایج آن برای سایر دستگاه‌ها نیز قابل بهره‌برداری باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.