کد مطلب: ۳۲۰۹۶۳

بررسی تجارت‌نیوز از گرانی فراگیر صنایع کشور در تابستان امسال:

تورم سه رقمی در هزینه تولید دخانیات و کاغذ

تورم سه رقمی در هزینه تولید دخانیات و کاغذ

شاخص قيمت توليدكننده در تمامی زيربخش‌های صنعتی در تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته با افزايش روبرو بوده است. تورم (تولیدکننده) در بخش‌ تولید دخانیات و تولید کاغذ به بیش از 100 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز آمار به تازگی طی گزارشی شاخص قیمت توليدكننده بخش صنعت کشور 22 گروه صنعتی را در سه ماهه دوم سال 1397 منتشر کرده است.

طبق این گزارش صنايع توليد محصولات از توتون و تنباكو (سيگار) با افزايشی معادل 156.4 درصد بيشترين ميزان گرانی را در اختیار دارد.

شاخص قیمت توليدكننده بخش صنعت کشور در سه ماهه دوم سال 1397 (تابستان 1397) به 340.3 واحد رسیده که در مقایسه با شاخص فصل قبل 17.7 درصد و نسبت به تابستان سال گذشته 52.8 درصد افزایش یافته است.

در تابستان امسال شاخص قيمت توليدكننده در تمامی زيربخش‌های صنعتی نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال 1396 با افزايش روبرو بوده است.

تورم (تورم تولیدکننده) در تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته در بخش‌های تولید دخانیات و تولید کاغذ به بیش از 100 درصد رسیده است.

همچنین در دوره مذکور هزینه تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی، تولید فلزات اساسی، ماشین آلات و دستگاه‌های مولد برق و تولید ابزارهای پزشکی برای تولیدکنندگان آن‌ها بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

صنایع تولید زغال سنگ پالایشگاه نفت که در میان صنایع مختلف دارای بالاترین ضریب اهمیت است در تابستان امسال در مقایسه با تایستان سال گذشته با 58.5 درصد تورم تولیدی مواجه بوده است.

22224

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.