کد مطلب: ۳۰۸۴۸۴

روایت بانک مرکزی از تورم خوراکی‌ها در هفته اول پاییز

تورم ۱۵۰ درصدی گوجه‌فرنگی و ۸۳ درصدی سیب‌زمینی

تورم 150 درصدی گوجه‌فرنگی و 83 درصدی سیب‌زمینی

هر کیلو گوجه فرنگی در تهران در هفته منتهی به ششم مهر ماه سال جاری با بیش از 150 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال گذشته از حدود 2100 تومان به 5400 تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی قیمت خرده فروشی خوراکی‌ها در تهران را در هفته منتهی به ششم مهر ماه سال جاری اعلام کرد. طبق این گزارش در بین ۱۱ گروه اصلی خوراکی‌ها، بیشترین تورم ماهانه متعلق به گروه‌ سبزی‌های تازه بوده است.

در هفته منتهی به ششم مهر ماه سال جاری قیمت سبزی‌های تازه نسبت به هفته مشابه ماه قبل 21.7 درصد رشد داشته، در حالی که در هفته مذکور گروه‌های خوراکی تخم‌مرغ، میوه‌های تازه و گوشت مرغ با کاهش قیمت مواجه بوده است.

در بین کل اقلام خوراکی بیشترین تورم در هفته منتهی به ششم مهر ماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال گذشته با 151.3 درصد به گوجه فرنگی تعلق دارد.

این گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد هر کیلو گوجه فرنگی در تهران در هفته منتهی به ششم مهر ماه سال جاری با بیش از 150 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال گذشته از حدود 2100 تومان به 5400 تومان رسیده است.

همچنین در هفته مذکور قیمت گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی درمقایسه با هفته قبل با افزایش بیشتری مواجه شده، به طوری که طی یک هفته هرکدام از آن‌ها بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشته اند.

2837

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدي

    عجب دولت تدبیری!!!

  • دهاتی

    دولتمردان که خود را به خواب بزنند وضعیت اقتصادی بهتر از این نمی شود
    آدمی را که خواب است را میتوان بیدار کرد
    اما آدمی که خودش را به خواب زده را هرگز نمی توانید بیدار کنید
    حکایت دولتمردان ما است