کد مطلب: ۵۲۰۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورهای نوروزی ۱۴۰۰ انجام می‌شود؟

تورهای نوروزی ۱۴۰۰ انجام می‌شود؟

روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ است و تبلیغات تورهای نوروزی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. اما سوال اینجاست در شرایط شیوع کرونای چینی و انگلیسی این سفرها انجام می‌شود یا خیر؟ آیا در این سفرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ است و تبلیغات تورهای نوروزی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. اما سوال اینجاست در شرایط شیوع کرونای چینی و انگلیسی این سفرها انجام می‌شود یا خیر؟ آیا در این سفرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود؟

یکی از اپراتورهای فروش بلیت تورهای نوروزی می‌گوید: «برای ما مشخص کردند که فلان تعداد بلیت باید فروخته شود. ما هم هیچ تعهدی به مسافر نمی‌دهیم که صندلی‌های کناری مسافر خالی باشد. هیچ چیز مشخص نیست.»

مسئول فروش تورهای داخلی نوروزی یکی از شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: «پروتکل‌ها باید رعایت شود اما اینکه در هواپیما رعایت شود را ما نمی‌دانیم.» آنطور که برخی از شرکت‌های مسافربری می‌گویند فروش تورهای نوروزی‌شان هم کم نیست.

آنچه که برای مردم و نیز شرکت‌های هواپیمایی مساله شده، بلاتکلیفی است. از یک سو مردمی که هنوز نمی‌دانند سفر نوروزی ممنوع است یا نه. از سوی دیگر دفاتر مسافرتی هم از بلاتکلیفی می‌گویند که هنوز به صورت جدی و رسمی به آنها گفته نشده که تورها را لغو کنند یا نه.

همه اینها در شرایطی است که تاکنون مجموع جانباختگان کووید۱۹ به ۶۰ هزار و ۸۶۷ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۹ نفر رسیده است. همچنین خرید و تزریق واکسن نیز با حاشیه‌های زیاد همراه است.

سردرگمی مردم و شرکت‌های مسافرتی

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز به تجارت‌نیوز می‌گوید: «مردم را دچار سردرگمی کرده‌اند. وظیفه دولت کنترل شرایط کرونایی است و اینکه نگذارد شرایط بدتر شود. از سوی دیگر دفاتر مسافرتی نیز با ضررهای زیای مواجه شده‌اند.»

رفیعی از بلاتکلیفی مردم و دفاتر مسافرتی می‌گوید: «آژانس‌ها بلیت‌ها را می‌فروشند و هنوز به صورت مشخص نمی‌دانند که فردا با چه دستورالعملی مواجه می‌شوند. در این میان هم پول مردم و هم شرکت‌های مسافربری حیف و میل می‌شود و دولت باید پاسخگوی آن باشد. چون برای کنترل این اوضاع درایتی نداشته است.»

این در حالی است که چندی پیش علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده ابتلا به کرونای انگلیسی افزایش یافته است و فروردین امسال احتمال وقوع پیک چهارم کرونا در ایران وجود دارد؛ پس سفر در نوروز منتفی است.

اگرچه کم و بیش از رئیس جمهور تا دیگر اعضای ستاد مقابله با کرونا از جلوگیری برای شیوع کرونا می‌گویند اما همچنان دفاتر خدمات مسافرتی تورهای نوروزی خود را می‌فرروشند. امسال مجموعا ۴۰ درصد افزایش قیمت بلیت و نیز قانون ۶۰ درصدی مسافر پروازهای داخلی اعلام شد اما همچنان برخی مسافران می‌گویند ظرفیت کاملا پر می‌شود. حالا همین نگرانی ایجاد می‌شود که در چنین شرایطی کرونا چگونه کنترل می‌شود!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.