کد مطلب: ۵۷۰۳۶۵

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی خبر داد:

توزیع مرغ از طریق اداره پست!

توزیع مرغ از طریق اداره پست!

تولید مرغ به دلیل عدم توزیع نهاده‌ها کم شد. حالا قرار است برای ساماندهی بازار، اداره پست به مردم مرغ توزیع کند. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تایید این خبر گفت: به دلیل کمبود دان توزیع مرغ با اختلال مواجه شده است. از این‌رو به مردم برخی از شهرها مرغ با کارت ملی فروخته می‌شود!

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار از استقرار سامانه پایش توزیع کالاهای اساسی با همکاری شرکت ملی پست تا دو هفته آینده خبر داد.

در فضای مجازی یک شهروند خرم آبادی هم از سامانه ثبت سفارش برای دریافت سهمیه مرغ دولتی در این شهر خبر داده است! این شهروند اعلام کرده است که برای خرید مرغ باید سهمیه واحد صنفی را در سامانه ۳۰۲۶۳ پیامک کنند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره وضعیت بازار مرغ توضیح داد: تولید مرغ به دلیل کاهش توزیع نهاده‌ها کم شده است. از این‌رو قیمت مرغ در بازار نوسان دارد و در برخی از شهرها فروش مرغ سهمیه‌بندی شده است!

در تیر ماه امسال هم فروش مرغ با کارت ملی در برخی شهرها از جمله اصفهان خبرساز شده بود. در آن زمان اسماعیل نادری، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان به مهر گفته بود: «هر یک از شهروندان اصفهان در هر هفته می‌توانند شش کیلوگرم مرغ با نرخ مصوب، را با ارائه کارت ملی خرید کنند.»

پای اداره پست به توزیع مرغ باز شد

حالا برای توزیع کالاهای اساسی پای اداره پست به بازار مرغ باز شد. محمد یوسفی به برنامه دولت مبنی بر توزیع مرغ از طریق شبکه پست اشاره کرد. او به تجارت‌نیوز گفت: فروش مرغ از شبکه پست قرار است از شهر قم کلید زده شود! هدف دولت از این برنامه چگونگی نحوه توزیع مرغ بعد از کشتارگاه است. این اقدام باعث کمبود مرغ در بازار می‌شود و در نهایت تعداد دلالان را برای دور زدن این سامانه بیشتر می‌کند.

او بیان کرد: این روزها مصرف مرغ افزایش پیدا کرده است. دولت به جای اینکه راهکاری برای افزایش تولید داشته باشد، برنامه جدید برای شبکه توزیع راه اندازی کرده است. این راهکارها پولپاشی است و تاثیری در شبکه تولید و کاهش قیمت مرغ ندارد.

یوسفی ادامه داد: سوال ما از دولت این است که چنانچه سهمیه دان مرغداری‌ها افزایش پیدا کند و به واسطه آن تولید بیشتر شود، مرغدارها مرغ‌های خود را باید به اداره پست بفروشند یا همان جا رها کنند؟

چندی پیش هم فعالان صنعت مرغداری نسبت به کمبود شدید مرغ در بازار هشدار جدی داده بودند. به طوری که محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اعلام کرده بود: «توزیع دان مرغ متوقف شده و این مساله باعث تلفات گسترده جمعیت مرغ کشور بر اثر گرسنگی شده است.»

برای مطالعه بیشتر خبر تلفات گسترده و افزایش قیمت مرغ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Unknown

    عجب بابا عجب ، به کجا داریم میریم ما ، همین فرمون و پیش بریم مثل شوروی سابق میشیم انشا الله روز موعود نزدیک است به یاری حق

  • ناشناس

    حالا پست هم اومد وسط مسخره بازی

  • ناشناس

    سلام کره شمالی سلام مردم گرسنه سومالی سلام عقب افتادگی و سلام بدبختی و خداحافظ به یک زندگی عادی

  • علی

    معلوم شد پست هم ورشکسته ای بیش نیست،ازالان بشمارید حساب کرایه های محموله مرغ پستی چندمیشه.پنیر،شیر،کره،پای مرغ هم،محموله های بعدی خواهندبود

  • ناشناس

    این مرغ قبل از اینکه تلف بشه بین مردم رایگان یانصف قیمت توزیع میکردن