کد مطلب: ۳۴۷۰۸۱

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

توزیع مصالح ساختمانی کوپنی چقدر جدی است؟

توزیع مصالح ساختمانی کوپنی چقدر جدی است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی می‌گوید: طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی اخیرا از سوی دولت مطرح شده است. این طرح وجه تناسبی با کوپنی شدن یا حواله‌ای شدن مصالح ساختمانی ندارد.هنوز تا این لحظه وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات کارت اعتباری مسکن موضوعی را با فعالان صنفی این حوزه در میان نگذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، برای رونق صنعت ساختمان قرار است کارت اعتباری در نظر گرفته شود. این طرحی است که ساز و کار آن از سوی دولت طراحی شده و حالا قرار است با همکاری فعالان اقتصادی جنبه عملیاتی بگیرد. هر چند که هنوز درباره جزئیات آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما وزیر راه و شهرسازی هم در این رابطه گفته است که «این طرح هنوز در دست بررسی و مذاکره است، بانک مسکن محور آن است و طرحش را به بانک مسکن دادیم که تهیه کرده و با بانک مرکزی در حال رایزنی است و هنوز جمع‌بندی نشده است.»

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای رونق صنعت ساختمان قرار است فروش مصالح ساختمانی کوپنی شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی اخیرا از سوی دولت مطرح شده است. این طرح وجه تناسبی با کوپنی شدن یا حواله‌ای شدن مصالح ساختمانی ندارد. هنوز تا این لحظه وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات کارت اعتباری مسکن موضوعی را با فعالان صنفی این حوزه در میان نگذاشته است.

اسماعیل کاظمی افزود: آنچه که شواهد نشان می‌دهد بانک عاملی طرف تامین کننده وجه است. در حقیقت فروشنده از سازنده یا تحویل گیرنده مصالح ساختمانی منابع مالی طلب نمی‌کند بلکه از بانک عامل که تعریف شده صورت حساب مالی خود را تصفیه خواهد کرد.

او در توصیه‌ای به دولت گفت: در این شکی نیست که با ارایه این نوع خدمات به مردم رونق ساخت و ساز شکل خواهد گرفت اما پیشنهاد ما به دولت این است که این کارت‌های اعتباری تنها در اختیار انبوه‌سازان قرار نگیرد بلکه این تسهیلات در اختیار تمام سازنده‌ها باشد تا طی سال‌های آینده شاهد رشد و رونق صنعت ساختمان باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.