کد مطلب: ۳۲۲۱۲۹

توسعه بازار سرمایه راه نجات اقتصاد ایران

توسعه بازار سرمایه راه نجات اقتصاد ایران

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه، راه نجات اقتصاد ایران در شرایط کنونی است، گفت: بازار بدهی باید تعمیق شود.

محمدرضا معتمد گفت: بازار سرمایه دارای ابزارهای زیادی است که برای توسعه به این ابزارها نیاز دارد، بازار سهام تنها یکی از این موارد بوده و اگر بخواهیم نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند باید از این ابزارها استفاده کرده و میزان آن را توسعه دهیم. توجه به میزان معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که این بازار از عمق کمی برخوردار بوده و نیاز است که با توسعه انواع ابزارها شاهد ورود نقدینگی بیشتر به این بازار باشیم،چرا که توسعه این بازار راه نجات شرایط فعلی اقتصاد کشور است .

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: بازار سرمایه به عنوان یک بازار شفاف همیشه به سرمایه‌گذاران کمک کرده تا متناسب با بازدهی مورد انتظار خود ریسک را بپذیرند و اگر این بازار نتواند بازدهی مورد نظر را به ازای قبول ریسک مورد توجه داشته باشد سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را به سمت سایر بازارهای سوق می‌دهند .

وی ادامه داد: با فرض اینکه بازارهای موازی نیز بازدهی زیادی داشته یا اگر بازار سرمایه نوسان زیادی داشته باشد حضور در بازار سرمایه توجیهی ندارد در نتیجه نیاز است که شرایط در بازار سرمایه به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌های سرگردان در جامعه به این سمت روانه شوند .

معتمد عنوان کرد: با کاهش ریسک در بازار سرمایه می‌توانیم بازدهی‌های معقولانه‌تری را در آن شاهد باشیم. کاهش ریسک و کاهش نوسان در این بازار می‌تواند از طریق تنوع در انواع ابرازهای سرمایه‌گذاری اتفاق بیافتد .

وی افزود: توسعه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری همانند fix income ها، صندوق‌های سهامی و مختلط، صندوق‌های مبتنی بر اوراق بهادار کالایی مانند سکه، زعفران و… می‌تواند موجبات رشد و توسعه بازار و همچنین کاهش ریسک و نوسان بازار سرمایه را فراهم آورد این موضوعات به نوبه خود نجر به جذب سرمایه به طرف بازار سزمایه خواهد شد .

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار بدهی و انتشار انواع اوراق از جمله دیگر موضوعاتی است که در شرایط حال حاضر اقتصاد باید به آن توجه کرد، بازار بدهی در کنار بازار سهام باید منجر به توسعه بازار سرمایه شود که در نهایت نقدینگی به این سمت هدایت خواهد شد .

معتمد خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران به دنبال بازدهی بیشتر هستند و اگر نقدینگی به سمت بازار سرمایه بیاید نوسان شدید در سایر بازارها نیز کنترل می‌شود و ما شاهد رشد قیمت‌های حبابی در بازارهایی همچون ارز نیستیم .

وی تاکید کرد: البته چگونگی ورود هر سرمایه‌گذار خردی به بازار باید مورد توجه قرار گیرد و سرمایه‌گذاران تازه کار باید با کمک شرکت‌ها و موسساتی همچون شرکت‌های سبدگردانی، مشاور سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌ها به این بازار وارد شوند تا بازدهی معقول و مورد توجهی را کسب کنند .

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.