کد مطلب: ۲۶۸۰۶۱

توسعه همکاری‌های حمل‌‌ونقلی در دیدار سفیر کشورمان با وزیر حمل‌ونقل بلاروس

توسعه همکاری‌های حمل‌‌ونقلی در دیدار سفیر کشورمان با وزیر حمل‌ونقل بلاروس

سفیر کشورمان در بلاروس با آناتولی سیواک وزیر حمل‌ونقل این کشور همکاری‌های دو جانبه در زمینه توسعه حمل‌ونقل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در دیدار با وزیر حمل و نقل این کشور با اشاره به حضور بلاروس در توافق‌نامه چهارجانبه ریلی باکو نقش ایران و بلاروس در تکمیل و تسهیل ترانزیت بین‌المللی را پراهمیت شمرد و همکاری‌های موفق حمل‌و‌نقلی دو کشور طی سال گذشته را تجربه گرانقدری برای افزایش روابط اقتصادی دو کشور و موجب رونق اقتصادی کشورهای منطقه خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،اویسی همکاری‌های دو کشور در صنعت حمل‌ونقل در آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: مناسبات راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، محتاج تدابیر مشترک و همکاری است و در این راستا ایجاد مسیرهای پروازی مستقیم بین ایران و بلاروس بسیار حائز اهمیت است.

سفیر کشورمان در بلاروس همچنین بیان کرد: گسترش هرچه بیشتر مناسبات حمل و نقلی در منطقه می تواند موجب ایجاد تنوع در حوزه‌های درآمدزایی برای دوکشور باشد .

همچنین وزیر حمل و نقل بلاروس در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از جمله در بخش حمل و نقل یادآور شد که ارتباطات جاده ای، ریلی یا هوایی از پایه های اصلی توسعه واقعی روابط اقتصادی بین کشورها بوده به طوری که برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور موجب افزایش استانداردهای امنیت اقتصادی و ثبات در روابط تجاری، فرهنگی - مردمی و سیاسی شده و این موضوع از اولویت‌های مذاکرات حمل و نقلی ایران و بلاروس خواهد بود .

برگزاری نشست‌های مشترک کمیته حمل‌ونقل جاده‌ای، همکاری در پروژه های حمل و نقل ریلی و ترکیبی از دیگر محورهای دیدار مصطفی اویسی و آناتولی سیواک بوده است .

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.